Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teacher questions supporting communication in the classroom (on the material of ELT)
BRONOVÁ, Pavlína
Diplomová práce se zabývá otázkami učitele ve třídních interakcích ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Mnoho výzkumů totiž ukazuje, že kvalitní otázky učitele vedou k rozvoji komunikace u žáků v cizojazyčné výuce, zvyšují kvalitu a množství žákova jazyka. Teoretická část práce nejprve představuje postavení angličtiny jako školního předmětu v Rámcovém vzdělávacím programu. Nejrozsáhlejší část práce se zabývá vymezením pojmů třídní komunikace a interakce mezi učitelem a žákem nazývanou v anglicky psané literatuře jako IRE nebo IRF. Práce se zaměřuje na iniciaci ve formě otázky a na základě odborné literatury popisuje typy otázek podle různých typologií a zabývá se tím, které otázky učitele jsou ve třídní interakci nejefektivnější. Praktická část vychází z videonahrávek hodin anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Otázky analyzuje na základě popsané typologie a sleduje, které typy otázek nejvíce rozvíjejí komunikaci ve třídě a které ji naopak limitují.
Učitelovo pojetí žáka
Špičková, Anna Marie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
NÁZEV: Učitelovo pojetí žáka ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi objektivizovaným a učitelovým subjektivním pojetím žáka. První kapitola se věnuje učitelově představě o úspěšném žáku a zejména tomu, jak se kritéria úspěšnosti různých pedagogických osobností liší v závislosti na učitelově pojetí žáka. Kapitola popisuje také aspekty pedagogické interakce, které ovlivňují školní úspěšnost žáků. Druhá kapitola se orientuje na základní styly práce učitele, v nichž se zrcadlí učitelovo pojetí žáka. Záměrem praktické části této práce je potvrzení či vyvrácení existence vlivu objektivizovaného pojetí žáka na učitelovo subjektivní pojetí žáka. Pro odhalení vztahů mezi výrazně se podmiňujícími jevy využívám kvalitativního výzkumu, respektive kazuistik škol konzistentních v pojetí žáka. Přínos mé práce spatřuji v analýze pojmu učitelovo pojetí žáka a v interpretaci výsledku výzkumného šetření, který naznačuje, že subjektivní pojetí učitelů jednajících v souladu s rysy moderní pedagogiky není aktualizováno objektivizovaným pojetím školy, neboť s ním již při vstupu učitele do zaměstnání bylo v souladu. KLÍČOVÁ SLOVA: Subjektivní pojetí žáka, objektivizované pojetí žáka, pedagogická interakce, styly práce učitele, učitelova osobnost.
Analýza verbální komunikace ve výuce odborných předmětů na střední škole
STRAKOVÁ, Ilona
Bakalářská práce předkládá námět na dlouhodobější pozorování verbální komunikace ve výuce odborných předmětů. Teoretická část charakterizuje pedagogickou komunikaci se zaměřením na verbální komunikaci ve vztahu k vyučovacím metodám a organizačním formám vyučování využívaných při výuce na střední škole. Navazuje část výzkumná, která se zaměřuje velmi autenticky na průběh verbální komunikace přímo ve výuce odborných předmětů. Hlavním zdrojem výzkumu je videozáznam z konkrétních vyučovacích hodin v návaznosti na pozorování jednotlivých aspektů, forem a výskytu četnosti verbální komunikace učitelů a žáků. Nahlédnutí přímo do děje vyučovací hodiny je velkou inspirací a sebereflexí nejen pro mě samotnou, ale i pro učitele kolegy. Celkový pohled ve výzkumné části dotváří dotazníky pro učitele a žáky, kteří ještě v písemné formě vyplňují své názory a hodnocení na verbální komunikaci odborných předmětů. Osobní kontakt s učiteli a žáky střední školy přímo ve výuce mi přinesl aktuální pohled na danou problematiku mé bakalářské práce.
Práce učitele na základní škole při nemocnici
MICHALOVÁ, Ludmila
Důležitost nemocničních škol je doložena jejich mnohaletou historií. Jejich zřízení si vyžádal dlouhodobý pobyt dítěte na nemocničním lůžku a nesnadné začlenění vyléčeného dítěte do školy. Existuje rozsáhlá skupina pedagogů, kteří odvádějí velmi potřebnou, ale i namáhavou práci. Jejich práce není veřejností dostatečně doceněna. Je mnoho otázek okolo práce speciálních pedagogů v nemocnicích. Jsem si vědoma nedokonalosti své práce, ale pokusila jsem se o průzkum práce učitelů v nemocnici Na Bulovce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.