Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her
Švrkala, Marek ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
This diploma thesis deals with the new trends in the monetization of the video gaming industry with emphasis on crowdfunding, free-to-play model, selling games by "pay what you want" bundles and sales on Steam and other digital distribution stores. The purpose of this diploma thesis is to describe how the players on personal computers react to these trends in the Czech Republic. First, the situation in Czech gaming industry and the situation of players in the Czech Republic is described. Then, the new trends are analyzed thoroughly using foreign researches. The practical part analyses the effects of the new trends on Czech players with the results of an online questionnaire. First, the methodology is presented and subsequently the collected data is analyzed. Gradually, the thesis are answering the three research questions which are clarifying various aspects of how the Czech players responds to the new trends in the video gaming industry monetization. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her
Švrkala, Marek ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
This diploma thesis deals with the new trends in the monetization of the video gaming industry with emphasis on crowdfunding, free-to-play model, selling games by "pay what you want" bundles and sales on Steam and other digital distribution stores. The purpose of this diploma thesis is to describe how the players on personal computers react to these trends in the Czech Republic. First, the situation in Czech gaming industry and the situation of players in the Czech Republic is described. Then, the new trends are analyzed thoroughly using foreign researches. The practical part analyses the effects of the new trends on Czech players with the results of an online questionnaire. First, the methodology is presented and subsequently the collected data is analyzed. Gradually, the thesis are answering the three research questions which are clarifying various aspects of how the Czech players responds to the new trends in the video gaming industry monetization. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Chování lidí při dobrovolné platbě v restauraci
Boušková, Veronika ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jestli se lidé v restauraci, provozující systém "pay what you want", budou chovat sobecky a platit co nejméně a jaké skutečnosti budou jejich chování ovlivňovat. Za účelem zjištění jsem provedla experiment. Ten je jednodenní v restauraci, kde po celý den probíhá "akce", že za jídlo, které se objedná, platí zákazníci částku, kterou si sami zvolí. Pití hradí v plné ceně. Akce je neohlášená a na malém městě. Podle stanovených hypotéz jsem došla k závěru, že známost mezi zákazníky a personálem restaurace má pozitivní vliv na platbu, blízký vztah mezi samotnými zákazníky také. Pohlaví zákazníků se ukázalo jako nevýznamné, stejně tak jako věk. Celkové výsledky experimentu ukazují, že převažuje nesobecké jednání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.