Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita verbální komunikace učitele 2. stupni základní školy
Ehlichová, Jana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Práce pojednává o verbální komunikační dovednosti založené na respektujícím a partnerském přístupu vůči žákům, a to prostřednictvím vícepřípadové studie dvou vybraných učitelů na druhém stupni základních škol. Teoretická část je věnována lidské komunikaci zejména po stránce verbální a okrajově také po stránce neverbální. Představuje a popisuje principy a nástroje respektující, partnerské a bezprostřední komunikace. Upozorňuje na případné dopady nerespektujícího a autoritativního přístupu učitelů na problémové chování žáků a jejich schopnost učit se. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření a analýzu videonahrávek vyučovacích hodin předkládá výsledky o vlivu respektujícího a partnerského přístupu na celkovou atmosféru ve třídě. V odkazu na teoretickou část práce poskytuje příklady transkribovaných monologů a dialogů obsahujících prvky partnerského a respektujícího přístupu. Na základě triangulace dat došlo ke zjištění, jaké prvky respektující a partnerské komunikace učitelé ve své praxi využívají a bylo zároveň prokázáno, že aplikování těchto prvků pozitivně ovlivňuje atmosféru ve školních třídách. Na závěr analýza dotazníkového šetření potvrdila, že učitelé sami sebe považují za více respektující a partnerské, než jak je spatřují žáci. Míra tohoto rozdílu je však dána kvalitou...
Etické zásady pro sociální práci s rodinou na příkladu případových konferencí sociálně právní ochrany dětí
Langhammerová, Kamila ; Štica, Petr (vedoucí práce) ; Ventura, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá etickými zásadami multidisciplinární spolupráce s rodinou na případových konferencích sociálně právní ochrany dětí. Cílem práce je vytyčit zásadní etická kritéria pro použití partnerského přístupu a paternalismu v sociální práci s rodinou na příkladu případových konferencí OSPOD a předložit kritickou reflexi praxe případových konferencí ve světle etických principů. Klíčová slova sociální práce, rodina, etické principy, multidisciplinární spolupráce, případové konference, nejlepší zájem dítěte, paternalismus, partnerský přístup
Využití metod dramatické výchovy v dramaticko-artefiletickém projektu v Montessori školce
KŘÍŽOVÁ, Markéta
Práce se zabývá metodami dramatické výchovy využitelných v mateřské škole. V teoretické části práce popisuje jednotlivé metody dramatické výchovy a jejich cílové kompetence. Dále seznamuje s výtvarným způsobem práce nazývaným artefiletika. Stručně jsou popsány principy Montessori pedagogiky a partnerský způsob komunikace s dětmi "Respektovat a být respektován". V teoretické části je popsaný pohádkový projekt pro mateřské školy O kůzlátkách. V projektu jsou využity metody dramatické a artefiletcké činnosti. Projekt je realizován v Montessori mateřské škole. To odráží komunikační styl ve třídě. Práci zakončuje porovnání kompetencí rozvíjených u dětí pomocí využitých metod dramatické výchovy a artefiletiky s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.