Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Open Call
Gajdošík, Andreas ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci Open Call se zaměřuji na nerovné postavení tvůrců v rámci současného uměleckého provozu, v němž i navzdory rozšíření zrovnoprávňujících a transparentních praktik, například otevřených výzev (open call), v značné míře stále přetrvává kult jména, váha známosti a doporučení. Tuto problematiku zpracovávám praktickou uměleckou intervencí, jež je blízká taktice měřítka 1:1 uměleckého hnutí Arte Útil – a to sice vytvořením softwarového nástroje Nomin, jehož cílem je přímá podpora znevýhodněných či marginalizovaných skupin umělkyň a umělců. Nomin využívá vlastnosti emailového protokolu SMTP, díky nimž umožňuje divákům-uživatelům odesílání falešných, sebe-doporučujících emailů – a to z adres slavných kurátorů – do emailových schránek galerií i jiných institucí. Tvorbu programu Nomin a s ním souvisejícího zázemí (softwarové dokumentace, webové stránky aj.) přitom podřizuji paradigmatu dostupného, svobodného a otevřeného softwaru, jako i metodice agilního vývoje softwaru, a to s cílem divákům-uživatelům v rámci takto vzniklého gesamtsoftwerku zajistit funkční, přívětivý software, kontrolu nad jeho směřováním i možnost se do jeho vývoje přímo zapojit. Výsledné umělecké dílo je tak více než jednotlivým artefaktem, například pouze programem Nomin, spíše určitou množinou provázaných objektů a praktik usazených v síti sociálních vazeb a zažitých jednání, jež balancuje na pomezí institucionální kritiky, užitečného umění, participativního umění a kolektivní performance.
Monograph
Drinková, Kristína ; Svobodová, Adéla (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
The aim of the diploma thesis is the graphic processing of the monographic publication of Kateřina Šedá. In my work I refer to the cooperation of designer, author and curator, with many aspects that influence us in the process of creation and define the result. The work of Kateřina Šedá consists predominantly of participatory actions, often linked to a specific place (excluded locality, housing estate, village), with events, interactions and the experiences of many people being the key output. The aim of the monograph is to provide a clear report on major authorial projects in one comprehensive publication. Considering the quantity, variety and complexity of Kateřina Šedá’s work, the work also includes searching for solutions and systems to process projects to a limited extent.
Monograph
Drinková, Kristína ; Svobodová, Adéla (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
The aim of the diploma thesis is the graphic processing of the monographic publication of Kateřina Šedá. In my work I refer to the cooperation of designer, author and curator, with many aspects that influence us in the process of creation and define the result. The work of Kateřina Šedá consists predominantly of participatory actions, often linked to a specific place (excluded locality, housing estate, village), with events, interactions and the experiences of many people being the key output. The aim of the monograph is to provide a clear report on major authorial projects in one comprehensive publication. Considering the quantity, variety and complexity of Kateřina Šedá’s work, the work also includes searching for solutions and systems to process projects to a limited extent.
Open Call
Gajdošík, Andreas ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci Open Call se zaměřuji na nerovné postavení tvůrců v rámci současného uměleckého provozu, v němž i navzdory rozšíření zrovnoprávňujících a transparentních praktik, například otevřených výzev (open call), v značné míře stále přetrvává kult jména, váha známosti a doporučení. Tuto problematiku zpracovávám praktickou uměleckou intervencí, jež je blízká taktice měřítka 1:1 uměleckého hnutí Arte Útil – a to sice vytvořením softwarového nástroje Nomin, jehož cílem je přímá podpora znevýhodněných či marginalizovaných skupin umělkyň a umělců. Nomin využívá vlastnosti emailového protokolu SMTP, díky nimž umožňuje divákům-uživatelům odesílání falešných, sebe-doporučujících emailů – a to z adres slavných kurátorů – do emailových schránek galerií i jiných institucí. Tvorbu programu Nomin a s ním souvisejícího zázemí (softwarové dokumentace, webové stránky aj.) přitom podřizuji paradigmatu dostupného, svobodného a otevřeného softwaru, jako i metodice agilního vývoje softwaru, a to s cílem divákům-uživatelům v rámci takto vzniklého gesamtsoftwerku zajistit funkční, přívětivý software, kontrolu nad jeho směřováním i možnost se do jeho vývoje přímo zapojit. Výsledné umělecké dílo je tak více než jednotlivým artefaktem, například pouze programem Nomin, spíše určitou množinou provázaných objektů a praktik usazených v síti sociálních vazeb a zažitých jednání, jež balancuje na pomezí institucionální kritiky, užitečného umění, participativního umění a kolektivní performance.
Komentovaný překlad eseje "Nordic Larp: Theatre, Art and Game" z knihy J. Stenrose Nordic Larp, Fëa Livia, 2010
Vávrová, Iva ; Mraček, David (vedoucí práce) ; Šťastná, Zuzana (oponent)
Cílem této práce je překlad eseje Nordic Larp: Theatre, Art and Game od Jaakka Stenrose, která byla vydaná coby závěrečná esej v knize Nordic Larp (2010). v první části práce je prezentován samotný překlad eseje, která se zabývá představením nordického larpu a jeho analýzou v kontextu divadla, umění a her. Druhá část práce obsahuje komentář překladu, jehož součástí je analýza výchozího textu z pohledu vnětextových a vnitrotextových faktorů a popis zvolené překladatelské metody. Dále se práce soustředí na popis překladatelských problémů a posunů, ke kterým v rámci překladu došlo. Klíčová slova: překladatelská analýza, komentovaný překlad, překladatelské problémy, posuny, larp, nordický larp, participativní umění
Umění jako sociální intervence
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Peroutková, P.: Umění jako sociální intervence. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 99 s. (Příloha: cd s video- dokumentací) Předmětem diplomové práce je teoretická studie tématu sociální intervence v umění s ověřením možnosti jeho didaktického uplatnění ve výtvarné výchově. Nejprve je zde nastíněna základní problematika a otázky související se sociálními intervencemi, zejména s participativním uměním. Ty jsou dále prezentovány na rozmanitých konkrétních ukázkách umělecké praxe z české i světové umělecké scény po roce 1990. Jejich společným tématem je jídlo, které se objevuje v uměleckých sociálně angažovaných projektech napříč celou škálou odlišných přístupů a strategií. Následně je využito jako hlavní motiv i v didaktickém projektu a vlastní výtvarné realizaci. Práce také poukazuje na společné průsečíky zkoumaných uměleckých strategií a pedagogického působení. Téma sociální intervence a participace je uplatněno v realizovaném didaktickém projektu na gymnáziu a ve vlastním výtvarném zpracování, které jsou v kontextu celé práce reflektovány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.