Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teorie nastolování agendy, rámcování a komunikace sociální změny na příkladu mediální kampaně za zákaz kouření v restauracích
Slíž, Miroslav ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Soukeník, Štěpán (oponent)
Diplomová práce představuje aplikaci teoretických rámců nastolování agendy, mediálního rámcování, veřejného mínění, spirály mlčení, komunikace sociální změny a sociálního marketingu včetně specifik kampaní veřejného zájmu na příkladu výzkumného projektu "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí" Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV UK) a agentury Ipsos s následnou mediální kampaní za zákaz kouření v restauracích. Koncept veřejného mínění je představen společně s teorií spirály mlčení. Dále se práce věnuje otázce ovlivňování veřejného mínění skrze média, kde autor poznatky teorie agenda-setting a mediálního rámcování ilustruje příklady k tématu zákazu kouření v restauracích. U vybraných teoretických konceptů je uvedena jejich reflexe z pohledu vlivu síťových médií. Komunikace sociální změny je představena společně se sociálním marketingem a aspekty zdravotní komunikace. Konkrétní proces za sociální změnu je představen z perspektivy issues managementu. Součástí práce jsou dvě případové studie, které popisují jednotlivé fáze výzkumného projektu s mediální kampaní FSV UK a agentury Ipsos v kontextu představené teorie. Je analyzován význam a dopad projektu na veřejnou, mediální i politickou sféru.
New Ecological Paradigm as a research approach in the Czech Republic: An analysis of environmental attitudes of Czechs
Vaněk, Jiří ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Tato práce se zaměřuje na Nové Ekologické Paradigma (NEP) a na doprovodný měřicí nástroj, škálu Nového Ekologického Paradigma. Práce představuje Nové Ekologické Paradigma jako opak k Dominantnímu Sociálnímu Paradigmatu. Práce poskytuje historický kontext, který vedl k vytvoření revidované verze NEP škály. Provedli jsme sekundární analýzu dat z výzkumu na téma ochota podporovat Evropské politiky na zmírnění dopadů klimatických změn provedeného v roce 2015 týmem Ščasný a spol. V práci jsme prozkoumali, jak lidé z České Republiky, Velké Británie a Polska přijímají Nové Ekologické Paradigma a zjistili jsme, že Češi mají vyšší environmentální uvědomění než lidé z Velké Británie a Polska. Dále jsme pak v práci využili Cronbach analýzu spolu s faktorovou analýzou, abychom odhalili, že v našich případech je NEP škála vnitřně konzistentní, ale data přesto utvářejí více než jednu dimensi. Regresní analýzou jsme objevili, že nejenom věk a pohlaví jsou statisticky významnými sociodemografickými prediktory pro NEP výsledky. Proměnné jako příjem, vzdělaní, velikost bydliště nebo současné povolaní jsou také relevantní proměnné pro předpověď NEP výsledků. Regresní analýzou jsme také ověřili, že přímí vztah mezi obecnými postoji vůči životnímu prostředí a faktickým environmentálně orientovaným chováním je slabý. Pro...
Komunikace sociální změny: případová studie kampaně Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí
Slíž, Miroslav ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce popisuje komunikační projekt "Změna paradigmatu: Kouření v restauracích lidem vadí", jehož cílem byla sociální změna dle teorie sociálního marketingu Philipa Kotlera. Cílem byla změna společenského, mediálního a politického diskurzu ohledně kouření v restauracích, a přispět tak k zákazu kouření v restauracích v České republice. Aktivitami v rámci projektu se povedlo narušit spirálu mlčení dle Noelle-Neumannové a vytvořit komunikační rámec, jehož vyzněním bylo, že lidem vadí kouření v restauracích. Samotný komunikační projekt je uveden do širších souvislostí, jako jsou základní aspekty komunikace tabákových výrobků v historii, role Edwarda L. Bernayse a jeho práce pro tabákový průmysl v podobě legendárního počinu - pochodní svobody, a aspekty současných protikuřáckých kampaní na příkladu Austrálie, kterou můžeme označit za protikuřáckou velmoc. Před popsáním samotného projektu je shrnuta situace v České republice na poli protikuřáckých kampaní. Popisovaný projekt zatím nedosáhl svého pomyslného vítězství v podobě zavedení zákazu kouření v restauracích, ale podařilo se významně změnit vnímání této problematiky u české veřejnosti a celkový mediální diskurz. Za to byl oceněn v osmém ročníku České ceny za public relations ve dvou kategoriích a Univerzita Karlova ho ocenila Cenou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.