|
Strategický přístup luxusních módních značek k padělanému zboží
Kubů, Karolína ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá strategickým přístupem luxusních módních značek k padělkům. Vlivem demokratizace luxusní módy, zrychlování módního kalendáře, rozmachu online nakupování a v neposlední řadě pandemie koronaviru dochází k normalizaci vlastnění i propagace padělků. Obchod s padělky představuje dlouhodobé riziko pro ekonomiku i společnost. Padělkový byznys může financovat organizovaný zločin a jeho produkce je škodlivá pro planetu i pracovníky v dodavatelském řetězci. Cílem této práce je zjistit, jak se s touto situací vyrovnávají značky - jaké nástroje a strategie využívají v boji proti padělkům. Teoretický úvod práce vysvětluje pojem luxus, popisuje různé formy padělání z právního hlediska, představuje negativní a pozitivní vlivy padělků a také doporučení, jak s nimi bojovat. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda, která umožňuje nahlížet na témata zevrubně a do hloubky a také prozkoumat, jak se k daným tématům přistupuje. S pomocí kritické analýzy diskurzu je hledána odpověď na otázku: Jaký je současný strategický přístup luxusních módních značek k padělanému zboží? Jsou představena zásadní témata, která jsou v kontextu padělků luxusní módy nejčastěji zmiňována médii. Zásadními aspekty v boji proti padělkům jsou komunikace se zákazníkem, kontrola dodavatelského řetězce, úzká spolupráce s...
|
|
Analýza determinant poptávky po padělcích
Novák, Martin ; Bisová, Sára (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Teoretická část práce popisuje teorii padělků a přehled literatury zahraničních prací. Empirická část se zabývá analýzou faktorů, které ovlivňují poptávku po padělcích. Data pro analýzu jsou získána prostřednictvím dotazníkového šetření ze dvou měst - Dvůr Králové nad Labem a Praha. Hlavními determinanty poptávky po padělcích jsou předešlá zkušenost s padělky, spokojenost s nimi, cena padělku a aktuální příjem. Analýza prokázala, že tyto determinanty platí pro obě města a jsou významné téměř ve všech modelech. Objevilo se zde i pár dalších méně významných determinantů, které poptávku po padělcích ovlivňují.
|
| |
| |
|
Možnosti automatické detekce plagiátů
Hauzírek, Michal ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Mach, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi automatické detekce plagiátů. Cílem je poskytnout relevantní informace těm, kteří uvažují o použití případně vývoji nástroje pro detekci plagiátů. V teoretické části zejména zobecňuje, na příkladech demonstruje a doplňuje informace získané z různých zdrojů zabývajících se touto problematikou. V první části stručně uvádí čtenáře do problematiky plagiátorství a současného stavu zejména ve vzdělávacích institucích a do obecných možností a omezení automatické detekce. Dále vysvětluje rozdíly mezi různými typy nástrojů pro detekci plagiátů a možnostmi jejich využití. V následující části se zabývá základními metrikami používanými v různých nástrojích. Představuje i několik zajímavých alternativních způsobů detekce. Podrobně pak popisuje princip nejpoužívanějšího způsobu detekce plagiátů v přirozeném jazyce a dále některé další přístupy včetně těch užívaných pro detekci v programovacích jazycích. Velký prostor je v praktické části věnován popisu, srovnání a testům vybraných dostupných řešení pro detekci plagiátů a to jak komerčních, tak poskytovaných zdarma. Největší důraz je přitom kladen na jejich fungování v českém jazykovém prostředí. Druhým praktickým přínosem práce je koncept návrhu systému pro detekci plagiátů a jeho začlenění do komplexního programu prevence plagiátorství.
|