Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vývoj a evaluace počítačové aplikace na poznávání přírodnin
PECHAR, Luboš
V rámci práce byl proveden průzkum dostupných e-learningových aplikací pro výuku a testování znalostí přírodnin. Byly identifikovány problémy a limity současných výukových aplikací. Na základě tohoto průzkumu byl navržen unikátní nástroj pro vytváření testů vhodných k samostudiu i pro testování znalostí žáků a studentů v rámci výuky. Výstupem práce je nová aplikace Poznávačka. Nová aplikace umožňuje pedagogům vytvářet seznamy přírodnin, které zpřístupní studentům jako studijní materiál.
Praktická znalost přírodnin žáků 2. stupně základních škol
Moravcová, Kamila Štěpánka ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Praktická znalost přírodnin žáků 2. stupně základních škol AUTOR: Bc. Kamila Štěpánka Moravcová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra biologie a environmentálních studií VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Petr Novotný, Ph.D. Abstrakt Diplomová práce se zaměřuje na problematiku znalosti přírodnin. Jejím cílem je zjistit míru znalosti přírodnin u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části diskutuje a vymezuje základní pojmy problematiky a podrobně rozebírá v minulosti realizované výzkumné práce na téma zjišťující znalosti dětí předškolního, základního, středoškolského a vysokoškolského vzdělávání. V rešeršní části práce jsem detailně rozebrala a následně srovnala metodiku a výsledky těchto výzkumů. Vlastní výzkumná část zahrnuje předvýzkum a testování žáků. V předvýzkumu jsem zjišťovala obsah výuky ve smyslu znalosti přírodnin a sestavila jsem konkrétní seznamy přírodnin vyučované na základních školách účastnících se výzkumu. Tyto seznamy jsou vypsány z žákovských poznámkových sešitů z přírodopisu. Hlavním výzkumem jsem zjišťovala, jak si žáci stojí v poznávání přírodnin ve srovnání k dříve realizovaným výzkumům. Získané výsledky ukazují, že znalost přírodnin je i nadále bolavou patou výuky přírodopisu na našich školách. Klíčová slova: znalost přírodnin, poznávání přírodnin, přírodnina
Využití listnatých dřevin botanické zahrady Přírodovědecké fakulty UK v Praze ve výuce přírodopisu
Lapáčková, Hana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Do své diplomové práce jsem se rozhodla zahrnout historii botanické zahrady, kterou provázela řada významných událostí a úskalí. Byla zahrnuta i kapitola obecné charakteristiky botanické zahrady Přírodovědecké fakulty, ve které zmiňuji rozdělení expozic na skleníkovou a venkovní část a také významný geopark, který poskytuje další řadu možných využití při vzdělávání. Uvádím programy botanické zahrady pro školy a veřejnost, kde jsem neopomenula ani uvést vzorový materiál, který je návštěvníkům poskytován. Zahrnula jsem i inovativní možnost interaktivní výuky přírodopisu v botanické zahradě pomocí informačních tabulí, ale také pomocí QR kódů. Rozhodla jsem se zařadit vybrané listnaté dřeviny, které jsem popsala, charakterizovala a připojila jsem také obrazový materiál. Vzhledem k didaktickému využití botanické zahrady jsem vytvořila pracovní listy, které doplňují plán exkurze. Zahrnula jsem tedy v dalších částech práce plánování exkurze, tvorbu pracovních listů, sestavování otázek a jaké jsou úskalí při jejich tvorbě. Následně jsem se zabývala vlastním provedením exkurze, vyhodnocováním a možnými úpravami pracovních listů. Dále jsem se také zaměřila na dotazníkové šetření určené pedagogům přírodopisu. Zabývala jsem se především využívání živých přírodnin, pracovních listů a návštěv v botanické zahradě...
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ v závislosti na obsahu učiva
MINAŘÍKOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá zkoumáním znalostí přírodnin u žáků pátého ročníku na 1. stupni ZŠ. Znalosti přírodnin byly zjišťovány formou didaktického testu. Práce zmiňuje také způsob výuky prvouky a přírodovědy na 1. stupni ZŠ a zaměřuje se na analýzu učebnic nakladatelství SPN. Závěry práce slouží k vytvoření představy o tom, jak žáci dané učivo o přírodninách na 1. stupni ZŠ ovládají.
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ vzhledem k obsahu učebnic nakladatelství Fortuna
SÝKOROVÁ, Barbora
Tato diplomová práce zjišťuje prostřednictvím didaktického testu znalosti vybraných přírodnin u žáků 5. ročníku 1. stupně základní školy. Součástí diplomové práce je analýza řady učebnic přírodovědy a prvouky nakladatelství Fortuna. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S. Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jan Petr, Ph.D. Katedra biologie
Znalosti přírodnin u žáků 1. stupně ZŠ ve vztahu k obsahu učebnic nakladatelství Alter
SPURNÁ, Anna
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním znalostí přírodnin u žáků na 1. stupni ZŠ. Znalosti byly zjišťovány u žáků na 1. stupních základních škol formou didaktických testů. Součástí této práce je také analýza učebnic nakladatelství Alter, z hlediska využití rostlinných a živočišných taxonů v jednotlivých tematických celcích. Závěry práce slouží k vytvoření představ o tom, jak žáci dané učivo na 1. stupni ZŠ ovládají, a také jak je popsáno v učebnicích nakladatelství Alter. ?Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU č. 065/2010/S.? Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jan Petr, Ph.D. Katedra biologie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.