Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětský hrdina v náročné životní situaci - didaktické využití
Voláková, Miroslava ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je nastínit možnosti využití dvou vybraných děl literatury pro děti a mládež v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy. Jedná se o díla, v nichž se dětský hrdina dostane do náročné životní situace způsobené především šikanou, již zvládne vyřešit pouze s vypětím sil. Práce sestává z teoretické a praktické části. V teoretické části shrnuji obecné odborné poznatky o náročných životních situacích a aplikuji je při analyzování šikany ve zvolených literárních dílech. Praktickou část jsem rozdělila na dva velké celky, přičemž v každém z nich se věnuji jednomu dílu. V jednotlivých celcích vždy provádím analýzu didaktického potenciálu díla. Poté navrhuji jeho konkrétní využití ve výuce a reflektuji její průběh. Do praktické části jsem navíc zařadila doplňující kapitolu o dalších možnostech využití jednoho z vybraných děl ve výuce českého jazyka a literatury, ale i v jiných předmětech. Výstupem práce jsou dva okomentované pracovní listy a zhodnocení efektivity navržených příprav hodin na základě jejich realizace ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dětský hrdina, náročné životní situace, šikana, kyberšikana, didaktická analýza, příprava na vyučování, český jazyk a literatura
Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Člověk a jeho svět (Fyzika).
ČERNÁ, Veronika
Diplomová práce "Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Člověk a jeho svět (Fyzika)" pojednává o mezipředmětových vazbách mezi vyučovacími předměty Matematika a Fyzika. V práci je provedena analýza učebnic a sestaveny doplňující příklady k mezipředmětovým vztahům podle témat RVP ZV z oblasti Matematika a její aplikace. Na závěr jsou sestaveny komplexní úlohy, které využívají mezipředmětových vztahů různých předmětů, především matematiky a fyziky a proveden výzkum jejich využitelnosti v praxi.
Dětský hrdina v náročné životní situaci - didaktické využití
Voláková, Miroslava ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je nastínit možnosti využití dvou vybraných děl literatury pro děti a mládež v hodinách českého jazyka a literatury na druhém stupni základní školy. Jedná se o díla, v nichž se dětský hrdina dostane do náročné životní situace způsobené především šikanou, již zvládne vyřešit pouze s vypětím sil. Práce sestává z teoretické a praktické části. V teoretické části shrnuji obecné odborné poznatky o náročných životních situacích a aplikuji je při analyzování šikany ve zvolených literárních dílech. Praktickou část jsem rozdělila na dva velké celky, přičemž v každém z nich se věnuji jednomu dílu. V jednotlivých celcích vždy provádím analýzu didaktického potenciálu díla. Poté navrhuji jeho konkrétní využití ve výuce a reflektuji její průběh. Do praktické části jsem navíc zařadila doplňující kapitolu o dalších možnostech využití jednoho z vybraných děl ve výuce českého jazyka a literatury, ale i v jiných předmětech. Výstupem práce jsou dva okomentované pracovní listy a zhodnocení efektivity navržených příprav hodin na základě jejich realizace ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA děti, dětský hrdina, náročné životní situace, šikana, kyberšikana, didaktická analýza, příprava na vyučování, český jazyk a literatura
Příprava na výuku u začínajících učitelů praktického vyučování a odborného výcviku
Hruška, Roman
Tématem bakalářské práce je příprava na vyučování učitelů praktického vyučování a odborného výcviku na začátku jejich profesní dráhy. Teoretická část práce na základě studia odborné literatury definuje a popisuje učitele a jeho profesní dráhu obecně, začínajícího učitele, učitele praktického vyučování a odborného výcviku a přípravu učitele na výuku. Praktická část práce předkládá výsledky průzkumného šetření. V jeho rámci bylo zjišťováno, jak se začínající učitelé praktického vyučování a odborného výcviku připravují na vyučování. Výsledky získané z hloubkových polostrukturovaných rozhovorů jsou strukturovány do kapitol dle témat, vycházejících z jednotlivých průzkumných otázek. Závěr práce otevírá prostor pro shrnutí výsledků, srovnání s teoretickými poznatky a diskusi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.