Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Posázavský Pacifik, železnice nebo turistická atrakce?
Malátek, David ; Vrhel, Matěj (vedoucí práce) ; Fialová, Dana (oponent)
Železniční doprava v okolí velkých měst patří do systému příměstské dopravy. Železniční trať 210 prochází významnou turistickou a rekreační oblastí Posázaví. Tato trať se do povědomí dostala pod označením Posázavský Pacifik. Tato práce zkoumá příměstský a turistický potenciál této železniční trati. Příměstská doprava souvisí s dojížďkou do zaměstnání a škol. Dalším významným zdrojem informací o využití železniční tratě jsou údaje o obsazenosti spojů. Na základě dalších zdrojů odborné literatury a jiných pramenů dojde k odhalení základní charakteristiky příměstského a turistického významu tratě. Zároveň bude provedena analýza výhodnosti spojení na základě faktorů ovlivňující využití dopravního prostředku. Výsledkem bude komplexní charakteristika významu Posázavského Pacifiku včetně hodnocení silných a slabých stránek této železnice a možných příležitostí a hrozeb (tzv. SWOT analýza). Klíčová slova: Posázavský Pacifik, železnice, Posázaví, příměstská doprava, cestovní ruch
Budoucnost Masarykova nádraží v Praze
Merhaut, Lukáš ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce bylo zodpovědět otázku vhodného budoucího využití Masarykova nádraží v Praze z různých aspektů. Teoretická část práce se zabývá historií železniční dopravy v Praze i samotného nádraží při uvedení důležitých společenských souvislostí. Dále je vysvětlen princip integrovaných dopravních systémů a začleňování železnice do jejich sítě jako páteřní dopravy a vše doplňují požadavky na moderní příměstskou kolejovou dopravu.Tyto poznatky více rozvádí konkrétní příklad Pražské integrované dopravy a postupné zavádění a propagace železničních spojů v její síti. V úvodu analytické části je stručně nastíněna kausa budoucnosti Masarykova nádraží a poté je tato otázka hodnocena prostřednictvím vybraných disciplín. Těmi jsou vybrané metody dopravy a city logistiky, řešení městského urbanismu a pohled na nádraží z hlediska uměleckohistorického a technického významu.
Praha do Evropy - jako Mnichov?
Moučka, Jan
Cílem článku je zejména poukázat na 'nemoci' Prahy, které mohou nastat v nových liberálních ekonomických a sociálních podmínkách, ukázat na zkušenostech z analogického města - Mnichova - některé možnosti zmírnění jejich průběhu. Dále zjistit důsledky 'nemocí' jimiž Praha prošla v minulých desítiletích a které se jasně projevují ve srovnání s Mnichovem. Cílem článku je dále zjistit reservy které Praha má a jak by jejich využití umožnilo předcházet větším obtížím - za takovou reservu považuje hlavně dosud extensívně využitý, ale zanedbaný suburbánní prostor pražské aglomerace. Rukopis článku byl v r. 1991 předán redakci časopisu Územní plánování a urbanismus, vydávaný TERPLAN Praha. Rukopis nebyl redakcí přijat s odůvodněním, "že již o Německu bylo publikováno dost". Z pohledu roku 2010 článek ukazuje, že v českém výzkumu výstavby a architektury bylo komplexní povědomí o problematice stavu českého osídlení, i po 40 letech isolace od světového dění.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.