Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žákovské percepce projevů nekázně ve vyučování na základních školách
Černohousová, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je nekázeň ve vyučovacím procesu na základě vnímání této problematiky žáky druhého stupně. Cílem teoretické části diplomové práce je s oporou o odbornou literaturu zpracovat pojmový aparát a dále ukázat, jak se v odborné literatuře tematizuje problematika kázně a nekázně ve vyučování u žáků druhého stupně s akcentem především na příčiny nekázně, úlohu učitele a řešení nekázně. Teoretická část obsahuje vymezení pojmu kázeň a percepce. Dále jsou v práci charakterizovány projevy školní nekázně, vybrané příčiny nekázně a kázeňské prostředky. V práci je také kladen důraz na úlohu učitele, především na autoritu učitele, jeho dovednosti a vlastnosti. Také jsou zde stručně popsány vývojové zvláštnosti staršího školního věku ve vztahu ke kázni. Praktická část je vystavěna na dotazníkovém šetření a využití skupinových rozhovorů u žáků osmých a devátých tříd základní školy. Hlavním cílem praktické části diplomové práce je zjistit pomocí dotazníkového šetření a skupinových rozhovorů, jak žáci druhého stupně základní školy vnímají kázeň a nekázeň ve vyučování. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že nejčastějšími druhy nekázně ve vyučování je nedovolená komunikace a drzost k učitelům. Nejfrekventovanější příčinami neukázněného chování je dle dotazovaných žáků nuda a učitel bez autority....
Využívání kázeňských prostředků učiteli druhého stupně základní školy
FRANCOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem ?Využívání kázeňských prostředků učiteli druhého stupně základní školy? si klade za cíl zjistit, jak učitelé na druhém stupni základních škol reagují na nekázeň svých žáků při hodinách českého jazyka. V empirické části bylo k tomuto účelu užito zejména metody nezúčastněného pozorování a rozhovoru s učiteli. Pro doplnění informací pak byl použit dotazník pro žáky, aby byl získán náhled na tuto problematiku z více úhlů. Teoretická část nabízí odborný základ pro následné zkoumání v praxi. Nejprve je definován pojem kázeň očima různých autorů, dále jsou vyjmenovány a popsány příčiny a projevy nekázně, následuje nejrozsáhlejší kapitola o druzích kázeňských prostředků a poslední dvě kapitoly se zabývají prevencí nekázně a vzájemnou komunikací mezi učitelem a žákem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.