Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Folklorní soubor Doudlebánek v letech 1982 - 2022
BOHDALOVÁ, Eva
Tato závěrečná práce se věnuje snaze o obnovení a udržení lidových tradic a zvyků v obci Doudleby. Práce se skládá ze čtyř na sebe navazujících kapitol. První kapitola se věnuje vzniku obce a její historii. Druhá zachycuje pokusy o obnovení tradic a zvyků typických pro tuto obec. Třetí se věnuje jednomu z nejstarších folklorních souborů, Národnímu souboru Doudleban. Čtvrtá kapitola zaznamenává dětský soubor Doudlebánek, který je budoucností pro zachování lidových zvyků a tradic.
Teaching English with Classical Music
FISCHEROVÁ, Sabina
Tato diplomová práce se zabývá studiem písní a jejich realizací ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol nebo na nižším stupni gymnázií. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části se nejprve zabývám definicí hudby, kde popisuji její čtyři základní elementy, ze kterých je hudba složena. Dále objasňuji využití písní ve výuce a metodiky spojené právě s hudbou. Poté se zde zabývám také vlivem hudby na studenty a její výhody i nevýhody spojené právě s výukou anglického jazyka. V souladu s těmito teoretickými předpoklady jsem vytvořila devět plánů vyučovacích hodin, které rozvíjejí gramatické struktury, slovní zásobu, či jsou vhodné k porozumění daného tématu. Nejprve v každé kapitole nastiňuji biografii skladatele a blíže přibližuji probíranou tématiku. Dále jsou poté vytvořeny učební plány, které rozvíjejí lingvistické dovednosti a probouzejí aktivitu u dětí.
Ludvík Vítězslav Čelanský: Písňová tvorba
Lukajová, Dagmar ; Ottlová, Marta (vedoucí práce) ; Matějčková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá písňovou tvorbou Ludvíka Vítězslava Čelanského (1870 - 1931). Cílem této práce je zařadit tuto tvorbu do kontextu doby na základě vybraného vzorku typů. Práce nejprve pojednává o vývoji písňové tvorby v 19. století a první třetině 20. století a následně o písňové tvorbě Čelanského včetně údajů o jednotlivých písních a jejich pramenné základně. Poté následuje analytická část s textovou a hudební analýzou vybraných písní. V závěrečné části jsou shrnuty prostředky, které Čelanský používá při kompozici svých písní včetně způsobu uchopení básnického textu.
Uplatňování folklórních textů ve výuce ruského jazyka
Holečková, Andrea
Práce se zabývá způsoby využití folklórních textů v učebnicích ruského jazyka, přičemž vybrané učebnice Raduga Plus, Pojechali, Raduga po-novomu, Snova Klass a Tvoj šans byly podrobeny analýze. První část práce je věnována shrnutí teoretických poznatků v oblasti folklóru, vztahu jazyka a kultury a slovesnosti, vycházejících z odborné literatury. Teoretická část charakterizuje pojem folklór jakožto část vědní disciplíny zvané folkloristika, který je dále rozveden a představen ve vztahu k jazyku, kultuře a slovesnosti. Praktická část přináší výsledky analýzy učebních souborů, jejíž cílem bylo zjistit způsoby uplatňování folklórních textů. KLÍČOVÁ SLOVA folklór, jazyk, kultura, písně, slovesnost, ruský jazyk, výuka ruského jazyka
Uplatňování folklórních textů ve výuce ruského jazyka
Holečková, Andrea ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Vasilyeva, Elena (oponent)
Práce se zabývá způsoby využití folklórních textů v učebnicích ruského jazyka, přičemž vybrané učebnice Raduga Plus, Pojechali, Raduga po-novomu, Snova Klass a Tvoj šans byly podrobeny analýze. První část práce je věnována shrnutí teoretických poznatků v oblasti folklóru, vztahu jazyka a kultury a slovesnosti, vycházejících z odborné literatury. Teoretická část charakterizuje pojem folklór jakožto část vědní disciplíny zvané folkloristika, který je dále rozveden a představen ve vztahu k jazyku, kultuře a slovesnosti. Praktická část přináší výsledky analýzy učebních souborů, jejíž cílem bylo zjistit způsoby uplatňování folklórních textů. KLÍČOVÁ SLOVA folklór, jazyk, kultura, písně, slovesnost, ruský jazyk, výuka ruského jazyka
Mé zkušenosti s interpretací děl Gustava Mahlera
Vondrová, Petra ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Gustava Mahlera z širší perspektivy. Značná část textu je proto věnována jeho životním osudům a tvorbě. Po rozboru důležitých dat z osobního života mapuji i Mahlerův profesní rozvoj. Závěrem se zabývám jeho písňovou sbírkou Kindertotenlieder - okolnostmi jejich vzniku, historií i formální stránkou. Za použití komparační metody popisuji jejich podání od slavného Dietricha Fischer-Dieskaua jako jistý “mustr“ pro svou vlastní interpretaci. Zároveň popisuji svoje osobní problémy, se kterými jsem se během jejich nastudování potýkala, a které mě posunuly dál.
Píseň jako poselství - duchovní odkaz Antonína Dvořáka
Nováková, Tereza ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; BÁRTA, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na poselství písňové tvorby Antonína Dvořáka. Cílem práce je dokázat, že v každém jeho cyklu najdeme duchovní odkaz. Uvedením interpretací vybraných písní z výrazných Dvořákových cyklů dokazujeme, že jejich úspěch nespočívá pouze v nádherné kompozici a lidské stránce jeho osobnosti, ale také v jeho rozvážnosti a citlivosti při výběru textů. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které zasazují Dvořákovu píseň do kontextu, charakterizují osobnost autora a zvolené cykly. V příloze předkládáme notový materiál vybraných písní. Bakalářská práce obsahuje rozhovor s pěvcem Romanem Janálem.
Dětský pěvecký sbor Canzonetta v Českých Budějovicích
ZAHRADNÍKOVÁ, Andrea
Práce se zaměří na vznik, vývoj a současnou podobu dětského pěveckého sboru Canzonetta, dnes působícího při základní umělecké škole Bezdrevská 3. Nastíní repertoár sboru a jeho prezentaci na českých ale i mezinárodních pěveckých přehlídkách a soutěžích. Zmíní se také o dalších spřízněných sborech: Piccolo (pro děti od 6 do 8 let), Da Capo (pro děti od 8 do 12 let), smíšený sbor Canzonna a ženský sbor Vox Novus. Mimo jiné se bude také zabývat spoluprácí Canzonetty s operou Jihočeského divadla.
Využití písní ve výuce angličtiny na 2. stupni ZŠ
JEŘÁBKOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá studiem a implementací písní ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuji a rozvíjím základní pojmy jako píseň, hudba a rytmus společně s metodikou výuky a hudebními aktivitami, které mohou být použity ve výuce anglického jazyka. Dále se zde zabývám také vlivem hudby na studenty a atmosférou ve třídě ovlivněnou právě hudbou. Na základě těchto teoretických podkladů jsem připravila čtyři plány vyučovacích hodin, které jsou také v souladu s RVP a ŠVP a odpovídají tématům či rozvíjejí gramatické struktury, kterými se žáci v běžných hodinách zabývají. Hlavní důraz je kladen na řečové dovednosti, které dané aktivity rozvíjejí. Tyto hodiny byly odučeny na druhém stupni ZŠ a následně také reflektovány. Další částí této práce je analýza učebnic z hlediska využití písní a písňových aktivit. Pro tyto účely byly vybrány čtyři díly učebnice Project 3.edice. Tyto učebnice byly analyzovány z hlediska výukových cílů, typu aktivit a především z hlediska řečových dovedností, které jsou danými aktivitami rozvíjeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.