Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226
Jančář, Milan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226, které jsou i přes své stáří a dávno ukončenou výrobu stále oblíbené a rozšířené nejen v České republice. Se stářím těchto strojů souvisí také fakt, že některé letouny se již nezadržitelně blíží své hranici životnosti a sílí tak zájem po jejich co nejdelší době letuschopnosti, jak po technické, tak legislativní stránce. Jak již bylo zmíněno v mé bakalářské práci, v průběhu existence této modelové řady nebyla zjištěna žádná zásadní provozní poškození s výjimkou sporadické vrstevnaté koroze pásnic křídla. Praxe s údržbou těchto letounu tak poukazuje na jisté podhodnocení současného limitu až 5500 letových hodin a je tedy nasnadě navrhnout možný postup pro zvýšení současného limitu. V diplomové práci je tedy v této souvislosti uvažována možnost výroby nových pásnic křídel z jiného materiálu, provedený únavový výpočet pro křídlo s vyměněnými pásnicemi a navržen technologický postup této výměny tak, aby letouny ZLIN Z 126 a 226 mohly být bezpečně provozovány i nadále.
Analýzy damage tolerance s uvážením interakce zatěžovacích kmitů
Vaněk, David ; Augustin, Petr (oponent) ; Bvoc, Maroš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studií retardačních modelů šíření únavové trhliny. V této práci je proveden jejich popis, zhodnocení, verifikace a následná aplikace demonstrována damage tolerance analýzou konkrétního konstrukčního uzlu letounu L 410 NG v oblasti spojení dolních pásnic zadního nosníku. Výstupem této práce je provedeno srovnání damage tolerance analýzy s dosavadní metodikou využívanou ve společnosti Aircraft Industries a.s., tj. lineární modely bez uvážení interakce zatěžovacích kmitů. Porovnány jsou růstové křivky únavových trhlin, počáteční a časové intervaly periodických prohlídek. K verifikaci a aplikaci retardačních modelů je využit program AFGROW.
Jeřáb mostový jednonosníkový
Stanec, Stanislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a výpočtem jednonosníkového mostového jeřábu s požadovanými základními parametry: nosnost 10 000 kg, rozpětí jeřábu 12 000 mm, rozvor 2 500 mm a zdvih 7 000 mm. V diplomové práci je proveden rozbor konstrukčních řešení skříňových nosníků, vypracována technická zpráva s rozborem volby řešení konstrukce s důležitými technickými a pevnostními výpočty. Výpočty byly provedeny dle platných Českých státních norem a literatury. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
Jeřáb mostový jednonosníkový
Stanec, Stanislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a výpočtem jednonosníkového mostového jeřábu s požadovanými základními parametry: nosnost 10 000 kg, rozpětí jeřábu 12 000 mm, rozvor 2 500 mm a zdvih 7 000 mm. V diplomové práci je proveden rozbor konstrukčních řešení skříňových nosníků, vypracována technická zpráva s rozborem volby řešení konstrukce s důležitými technickými a pevnostními výpočty. Výpočty byly provedeny dle platných Českých státních norem a literatury. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
Analýzy damage tolerance s uvážením interakce zatěžovacích kmitů
Vaněk, David ; Augustin, Petr (oponent) ; Bvoc, Maroš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studií retardačních modelů šíření únavové trhliny. V této práci je proveden jejich popis, zhodnocení, verifikace a následná aplikace demonstrována damage tolerance analýzou konkrétního konstrukčního uzlu letounu L 410 NG v oblasti spojení dolních pásnic zadního nosníku. Výstupem této práce je provedeno srovnání damage tolerance analýzy s dosavadní metodikou využívanou ve společnosti Aircraft Industries a.s., tj. lineární modely bez uvážení interakce zatěžovacích kmitů. Porovnány jsou růstové křivky únavových trhlin, počáteční a časové intervaly periodických prohlídek. K verifikaci a aplikaci retardačních modelů je využit program AFGROW.
Prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226
Jančář, Milan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226, které jsou i přes své stáří a dávno ukončenou výrobu stále oblíbené a rozšířené nejen v České republice. Se stářím těchto strojů souvisí také fakt, že některé letouny se již nezadržitelně blíží své hranici životnosti a sílí tak zájem po jejich co nejdelší době letuschopnosti, jak po technické, tak legislativní stránce. Jak již bylo zmíněno v mé bakalářské práci, v průběhu existence této modelové řady nebyla zjištěna žádná zásadní provozní poškození s výjimkou sporadické vrstevnaté koroze pásnic křídla. Praxe s údržbou těchto letounu tak poukazuje na jisté podhodnocení současného limitu až 5500 letových hodin a je tedy nasnadě navrhnout možný postup pro zvýšení současného limitu. V diplomové práci je tedy v této souvislosti uvažována možnost výroby nových pásnic křídel z jiného materiálu, provedený únavový výpočet pro křídlo s vyměněnými pásnicemi a navržen technologický postup této výměny tak, aby letouny ZLIN Z 126 a 226 mohly být bezpečně provozovány i nadále.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.