Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Překvalifikovanost: skutečný nebo umělý problém?
Koutná, Martina ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Nerovnováha na trhu práce mezi nabídkou dovedností a poptávkou po dovednostech je rozšířený fenomén, který může přispívat k nezaměstnanosti a snižovat produktivitu a konkurenceschopnost. Cílem této diplomové práce je prozkoumat a pochopit komplexní fenomén nesouladu dovedností na trhu práce. Nesoulad dovedností se projevuje v nejrůznějších formách, existují i rozdílné, i když vzájemné, koncepty vzdělanostního či kvalifikačního nesouladu a nesouladu dovedností. První část je proto věnovaná rozlišení jednotlivých konceptů nesouladu, jejich vzájemné vazbě a zasazení debaty o užití každého z nich. Další část práce se zabývá rovněž potenciálními příčinami nesouladu na trhu práce, jakož i jeho důsledky, a to pro jednotlivce, firmu i společnost jako celek. Další část práce nabízí informace o možných přístupech k měření vzdělanostního nesouladu a nesouladu dovedností a tyto přístupy jsou opět porovnávány. Je zaveden nový přístup k měření nesouladu dovedností, jehož metodika je detailně popsána. Díky datům z výzkumu PIAAC, který obsahuje jednak měření dovedností a zároveň i informace o vzdělání a kvalifikacích, je možné zjistit rozsah vzdělanostního, jakož i dovednostního nesouladu v České republice, a zároveň i porovnat několik způsobů měření. Zvláštní pozornost je věnována rozložení nesouladu mezi různými...
Postupné snižování nároků přijímacího řízení na střední a vysoké školy, chyba nebo nutnost?
Podmanická, Jitka ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Bekisheva, Irina (oponent)
Vlivem demografického vývoje ubývá počet uchazečů o studium na středních odborných učilištích, ale nedochází pouze k úbytku na již zmíněném typu škol, dochází i ke změnám preferencí a přesunu poptávky směrem ke gymnáziím, neboť studenti a jejich rodiče se zaměřují na studium vysoké školy, které považují v současné době za nutnost. Tím dochází k odlivu studentů ze středních odborných učilišť a někteří studenti se pod vlivem rodičů hlásí na vysoké školy, jejichž zaměření není jejich první volbou, jen aby získaly titul. Cílem práce je zjistit, zda změny způsobené demografickým vývojem a změnami myšlení společnosti ovlivňují kvalitu studentů středních a vysokých škol. Použitými metodami jsou deskriptivní analýza, dotazníkové šetření a prozkoumání již vypracovaných analýz, jejich vyhodnocení a konfrontace se závěry. Závěr práce shrnuje výsledky analýzy, kriticky hodnotí omezení metod a dává doporučení do budoucna.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.