Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv etické výchovy na primární prevenci patologických jevů žáků 2. stupně základní školy
BUČKOVÁ MICHLÍČKOVÁ, Klára
Diplomová práce se věnuje etické výchově, psychologickým aspektům etické výchovy, žákům 2. stupně základní školy, sociálně patologickým jevům a taktéž přímo vybraným sociálně patologickým jevům na základní škole, pedagogům aplikujícím formy etické výchovy při své praxi, primární prevenci a klíčovému tématu etické výchovy jako prevenci sociálně patologických jevů u žáků 6. až 9. ročníků základní školy. Práce se také zabývá etickou výchovou jako jednou z možností prevence sociálně patologických jevů na základní škole. Všechna uvedená témata zohledňují věkové zvláštnosti žáků a školní praxi. Výstupem práce je popsání vlivu etické výchovy na výskyt sociálně patologických jevů u žáků uvedené věkové kategorie na základní škole.
Jak studenti Pedagogiky volného času prožívají svůj volný čas
MALECHOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak studenti pedagogiky volného času vnímají a prožívají svůj vlastní volný čas. V teoretické části jsou představeny základní pojmy související se studiem volného času (volný čas, pedagogika volného času, výchova ve volném čase). Čtenáři jsou také seznámeni s požadavky spojenými s výkonem povolání pedagoga volného času. V praktické části se pak čtenáři seznámí s výsledky výzkumu provedeného mezi studenty. Cílem této práce je zjistit, jak sami studenti vnímají volný čas, jak potřeba volného času ovlivňuje jejich životy a jak je pro ně důležité, aby měli nějaký volný čas. Čtenáři této práce by mohli být sami studenti pedagogiky volného času, pro které by práce mohla sloužit jako forma sebereflexe a uvědomění si důležitosti vlastního volného času.
Alternativní pedagogické směry v předškolním vzdělávání v Jihočeském kraji
KABEŠOVÁ, Petra
Tématem bakalářské práce jsou alternativní pedagogické směry v předškolním vzdělávání v Jihočeském kraji. Cílem bakalářské práce je představit alternativní mateřské školy jako formy předškolní výchovy a vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na specifika těchto alternativních mateřských škol a výzkumná část zjišťuje, jaký mají pedagogové pohled na tyto instituce, jaká je jejich motivace k zaměstnání v těchto alternativních mateřských školách před ostatními institucemi. V praktické části jsou dále prezentovány výsledky rozhovorů/dotazníku s pedagogy z vybraných institucí v Jihočeském kraji.
Osobnost pedagoga v mateřské škole
SVOBODOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké osobnostní typy podle testu MBTI pracují na pozici učitelky v mateřské škole a jakým způsob jednotlivé osobnostní typy nahlíží na tuto profesi. Teoretická část se zabývá pedagogem mateřské školy, jeho úlohou, kompetencemi, dovednostmi a morálními zásadami. Dále se teoretická část věnuje osobnosti, temperamentu a popisu různých typologií osobnosti. V praktické části je popsán a vyhodnocen výzkum, který se skládal z kvantitativní a kvalitativní části. Ke kvantitativní části výzkumu byl použit dotazník, v kvalitativní části byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Respondenti dotazníku byli pedagogové mateřských škol. Pro rozhovor byly osloveny čtyři paní učitelky, které představují zástupce některých osobnostních typů MBTI.
Morální dilemata učitele v předškolním vzdělávání
Zálešáková, Irena ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
V mateřských školách se setkávají pedagogové s různými morálními dilematy v průběhu svého profesního života. Diplomová práce se zaměřuje na tato dilemata a snaží se je identifikovat a zjistit, jak jsou ze strany pedagogů řešena a jak je dále ovlivňují v jejich práci. Cílem práce je poskytnout náhled na tuto oblast profesního působení učitelek v předškolním vzdělávání a přispět tak k lepšímu porozumění tématu a zároveň prolomit určité zlehčující postoje, které vnímají morální dilemata v mateřských školách jako nepodstatné k řešení a morální formaci pedagogů. Teoretická část diplomové práce se zabývá etikou a morálkou, poodhaluje kořeny těchto oborů a jejich nesystematické či často chybějící uchopení v práci pedagogů, v jejich působení na morální formaci žáků, popisuje osobnost pedagoga z pohledu morálky a etiky, nezapomíná ani na povinnostní etiku a etiku ctnosti. Samostatná kapitola je věnována morálnímu jednání, které definuje morální integritu, morálnímu usuzování a morálním dilematům, dále rozebírá podrobněji téma profesní etiky. V části věnované etickým kodexům ukazuje značné rozdíly mezi pojetím etických kodexů v České republice - etický kodex učitele versus etický kodex křesťanského učitele - a pojetím ve vybraných zemích zejména Evropské unie. Závěrečná kapitola teoretické části diplomové...
Cesta k diagnóze a intervenci v mateřské škole
PÁNKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné mateřské škole a přístupem učitele k této problematice. Hlavním cílem výzkumu je sledovat proces, díky kterému je v mateřské škole dítěti, u kterého vyučující pozorují vývojovou odlišnost nebo speciální vzdělávací potřebu, udělena prvotní diagnóza. Dalším cílem je stanovení, nakolik výše uvedené poznání vede k intervenci. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá problematikou vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami, diagnostikou dítěte předškolního věku a osobností učitele mateřské školy, který je v přímém kontaktu s těmito dětmi. Praktická část seznamuje s průběhem šetření. Metodou sběru dat budou hloubkové rozhovory s vybranými učitelkami z mateřských škol, které mají zkušenost s edukací dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné mateřské škole.
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Richtrová, Monika ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Název diplomové práce: Profesní morálka pedagoga MŠ Pracoviště: Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Karlovy univerzity Jméno a příjmení autora: Monika Richtrová Studijní obor: Předškolní pedagogika Vedoucí práce: PaeDr. Jana Havlová Rok obhajoby: 2012 ANOTACE Diplomová práce "Profesní morálka pedagoga v MŠ" se zabývá profesionalitou a morální stránkou osobnosti pedagoga. V teoretické části se snažím, co nejkomplexněji popsat podstatu morálky, charakterizuji a definuji pojmy spjaté s morálkou. Výzkumná část analyzuje profesní morálku učitelů a komplexní pohled na možnost legalizace etického morálního kodexu pedagoga. Součástí práce je dotazník a rozhovor, který se vztahuje k dané problematice, určený pedagogům chomutovského regionu. Klíčová slova: etika, morálka, osobnost pedagoga, profesní morálka, étos povolání, etický kodex.
Autorské čtení - studie osobnostních aspektů
MIKULOVÁ, Renáta
Diplomová práce je o autorské tvorbě, která je zde pojata ve vztahu k osobnosti člověka. Cílem bylo zjistit, co studenty motivuje k autorskému čtení. Dalším cílem bylo popsat potřeby studentů a oblasti rozvoje jejich osobnosti. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsáno autorské čtení, včetně sebereflexe a psychosomatické kondice. Dále je zde popis osobnosti obecně a popis osobnosti pedagoga s bližším zaměřením na jeho motivaci, charakterové a volní vlastnosti, seberegulační vlastnosti - konkrétně sebeuvědomování, sebepoznávání, sebehodnocení, sebekritiku, svědomí, selfkoncept a sebepojetí. Poslední část je o dynamických vlastnostech, temperamentu, výkonových vlastnostech a speciálních schopnostech. Praktickou část tvoří kvalitativní studie, která je rozdělena do dvou částí. První část tvoří rozbor polostrukturovaných rozhovorů, druhou částí je analýza studentských sebereflexí. V závěru je porovnání a shrnutí výsledků výzkumu v komparaci s vlastní případovou studií autorky. Předmětem diskuze je porovnání výsledků výzkumu z bakalářské práce autorky (2015) a současného výzkumu.
Osobnost pedagoga v mateřské škole
PÝCHOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce se zabývá osobností učitelek mateřských škol. Teoretická část práce se zaobírá problematikou osobnosti pedagogů, profesními kompetencemi, typologií osobnosti a stručným popisem alternativního pedagogického směru Marie Montessori. Praktická část je tvořena pomocí kvalitativního výzkumu, který je realizován hloubkovými polostrukturovanými rozhovory. Pro analýzu sběru dat byl využit narativní přístup. Rozhovory byly uskutečněny se čtyřmi učitelkami mateřských škol. Cílem práce je proniknout do osobnosti učitelek a nahlédnout do jejich životů, jež je za touto cestou dovedly.
Mateřská škola jako primární instituce výchovy ke zdraví.
FOŘTOVÁ, Miroslava
Diplomová práce na téma ?Mateřská škola jako primární instituce výchovy ke zdraví? rozebírá, jaké je využití oboru výchovy ke zdraví v mateřských školách. Jejím dalším cílem je zjistit, v jaké podobě a do jaké míry s tématy tohoto zaměření mateřské školy pracují. Teoretická část obsahuje kapitoly, které se zabývají výchovou ke zdraví a předškolním vzděláváním. Je zde charakteristika samotného vzdělávacího oboru výchovy ke zdraví a jeho cílové zaměření, vzdělávací obsah a očekávané výstupy. V další části je uvedena charakteristika předškolního vzdělávání, jeho cíle, včetně Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Dále jsou uvedeny vyskytující se prvky výchovy ke zdraví ve vzdělávacích oblastech včetně primární prevence. Poslední oblast se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku, jeho psychomotorickým vývojem a socializací. Je zde též uveden vliv pedagoga při výchově a vzdělávání dítěte a význam mateřské školy pro dítě a jeho rozvoj. Praktická část přináší výsledky smíšeného šetření. Kdy kvantitativní výzkum byl zjišťován pomocí metody dotazníků a kvalitativní výzkum byl realizován pomocí rozhovorů. Výzkumný soubor tvoří učitelky mateřských škol Jihočeského kraje. Zkoumána je jejich práce s dětmi vzhledem k oboru týkajícího se výchovy ke zdraví. V závěru práce jsou vyhodnoceny a shrnuty výsledky výzkumného šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.