Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Holý, Martin ; Františák, Luboš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Návrh respektuje původní koncept zahrady vytvořit území uzavřené před okolím. V holandské zahradě navrhuji jeden objekt obsahující galerii, kavárnu, bookshop a edukační centrum. Půdorys objektu vychází z os květné zahrady. Holandská zahrade je prostor neustále se měnící, variabilní jsou také dispozice objektu. V jižní části navrhuji skleníky, venkovní záhony, objekt pro konání workshopů, vodní atrakce a ptačinec na chov ptáků. Půdorysné řešení této části navazuje na půdorys návštěvnického centra v holandské zahradě.
LABORARTORY BRNO
Zemánková, Petra ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem zadání je galerie architektury, designu a umění. Stavební pozemek se nachází na nároží křižovatky ulice Koliště a Milady Horákové v Brně. Ve svém návrhu jsem vycházela z urbanistických souvislostí v okolí parcely. Navržený objekt je doplněn o další funkce jako např. kavárna, výtvarná dílna, obchody, auditorium, administrativní zázemí apod. Hmota stavby je rozdělena do tří objektů, toto rozčlenění spojuje dvě zmíněné ulice a vytváří zastřešený průchozí prostor. Hmotové rozčlenění také umožnilo vytvořit vnitřní respirium. Objekty jsou funkčně a provozně propojeny pomocí lávek. Navrženo bylo dvacet zakladačových parkovacích stání v podzemí a dvě parkovací stání pro osoby s omezenou schopností pohybu na terénu. Navržený objekt uzavírá pohledovou osu z třídy Kapitána Jaroše.
Vyhledávací studie obchvatu města Hustopeče
Tomešek, Zdeněk ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vyhledávací studie západního obchvatu města Hustopeče v okrese Břeclav, kraj Jihomoravský. Městem prochází silnice II. třídy číslo 425, na kterou bude obchvat napojen. Obchvat bude řešen jako silnice kategorie S9,5/70 a bude veden okolo města ze západu. Terén je mírně zvlněný a skládá se převážně ze zemědělské půdy. Důvodem pro navržení obchvatu je značné zatížení města regionální dopravou.
Tříosý snímač síly
Černý, Hynek ; Krejčí, Petr (oponent) ; Houfek, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývala návrhem snímače sil, který měl měřit síly nezávisle ve třech osách. Požadovaným výstupem práce bylo také vypracování výrobních výkresů. Návrh a optimalizace tvaru a rozměrů snímače probíhala hlavně v programu ANSYS. Důležitou částí práce bylo vyjádření finálních vztahů pro výpočet sil jak analyticky pomocí prosté pružnosti pevnosti, tak také pomocí numerické metody konečných prvků. Poslední částí práce bylo experimentální měření, které mělo ověřit správnost obou postupů při vyjadřování sil a také správnou funkčnost snímače.
Simulace dynamického chování vybavovače jističe
Konšel, Ladislav ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce zahrnuje teorii konstrukce jističe zaměřenou na nadproudové spouště. Jedná se hlavně o elektronické jističe, a to zejména o elektronické spouště. Práce je zaměřena na část spouště a to vybavovač spouště. Dále je vytvořen jeho geometrický model. Pro simulaci je použit program Maxwell. V práci jsou popsány možnosti nastavení vstupních podmínek nezbytných pro simulaci. Pomocí simulace je určeno rozložení intenzity magnetického pole a magnetické indukce a to v řezu vybavovače spouště. Dále jsou vypočítány silové účinky, které působí na kotvu vybavovače. Změnou parametrů simulace posunu kotvy a proudu cívkou jsou zjištěny velikosti a směr síly působící na kotvu. Simulace je provedena jak v ustáleném stavu, tak i při dynamickém působení sil na vybavovač – tj. případ, kdy je brán v úvahu pohyb kotvy. Také je pro napájení vybavovače vytvořen externí obvod.
Napojení JV obchvatu města Jihlavy-křižovatka silnic I/38 a II/523
Kozák, Petr ; Kutín, Ivan (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vyhledávací studie uzlu silnic I/38 a II/523 a dále napojení výhledových tras Velkého městského okruhu (VMO) a Jihovýchodního obchvatu (JVO) města Jihlavy v okrese Jihlava, kraj Vysočina. Dopravní stavba bude řešit výhledové etapové napojení výše zmíněných komunikací v časových horizontech jejich výstavby. Návrh využívá v maximální možné míře stávající komunikace a předchozí etapy výstavby, s ohledem na minimální náklady. Dopravní stavba se nachází na Českomoravské vrchovině. Její terén je kopcovitý, rybničnatý a skládá se ze zemědělské půdy. Stavba bude navržena za účelem plynulého propojení všech uvažovaných dopravních proudů v dané lokalitě.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Sedláček, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží. Řešené území novostavby protíná hranice tří katastrálních území Brna, konkrétně se jedná o Komárov, Štýřice a Trnitou. Zahrnuje samotné drážní těleso, přednádražní prostor a zanádražní prostor, které jsou v bezprostřední návaznosti na nábřeží řeky Svratky. Nádražní objekt je potom řešen jako mostová konstrukce, která posouvá jednotlivé prostory kolejišť a nástupišť do úrovně +7,65 m nad okolní terén. Drážní těleso tudíž netvoří územní bariéru. Hlavním konceptem návrhu nádraží je prodloužení osy nového městského bulváru skrze nádražní těleso a vytvoření výškové dominanty v zanádražním prostoru. Osa se potom propisuje do provozní struktury a formy zastřešení. Samotné nádraží je v návrhu rozčleněno do dvou podzemních a dvou nadzemních podlaží. Podzemní podlaží zahrnují parkování P+R, zásobovací úsek, technologické provozy a terminál podzemní dráhy SJKD. První nadzemní podlaží je potom hlavním provozním uzlem. Nachází se v něm převýšená vstupní hala, hlavní obchodní pasáž, autobusový terminál, odbavovací prostory a komunikační koridory. Druhé nadzemní podlaží zahrnuje prostory nástupišť a prostor pro čekání ve vstupní hale. Základní konstrukční systém zahrnuje dvě hlavní části. Na masivní konstrukci drážního tělesa navazuje železobetonová konstrukce podzemního podlaží, která je založena na vrtaných železobetonových pilotách. Zastřešení nástupišť je řešeno formou ocelové konstrukce. V nižší části se jedná o příhradové vazníky a ocelové sloupy v úrovni nástupišť, převýšenou část v ose bulváru potom tvoří příhradová mostová konstrukce s charakteristickým profilem. Objekt nádraží bude tvořit novou bránu do města, a stane se tak zásadní spojnicí mezi plánovanou novou čtvrtí Trnitou a historickým centrem města.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Odstrčilík, Viktor ; Mazalová, Alena (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
K celému komplexu jsem přistupoval se snahou o co nejjednoduší řešení, které by co nejméně zasahovalo do konceptu zahrady budovami a o to více se snažilo prostor vyřešit jako čistý, moderní a jednoduchý park který bude reflektovat původní provedení zahrad současnými vyjadřivacími prostředky. Celá zahrada se odvíjí od osy spojení voliéry a studeného skleníku v jižní části. Tato osa prochází dále přes podloubí vstupního objektu a dále průchodem přes tropický skleník až do severní části zahrady kde je prodloužena až na konec zahrady kde je ukončena vodním prvkem. Kolmo na tuto osu navazují protažené cesty z Květné zahrady které kříží hlavní osu a jsou vždy ukončeny drobným vodním prvkem. Co se týče budov tak je jich v zahradě umístěno přiměřené množství. V severní části kavárna a pak 2 boxy které tvoří uzavřené prostory s vlastní atmosférou. Tzv. zahrady v zahradě. Vjemová bohatost oproti jednoduchosti hlavní zahrady. V jižní části je situováno zahradnické centrum, prodejna výpěstků a zázemí pro dětské hřiště.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Nováčková, Tereza ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Úkolem této bakalářské práce je urbanistický a architektonický návrh částí Květné zahrady v Kroměříži. Ve vstupním objektu jsou navrženy informace, pokladna a obytná část. V holandské zahradě je navrženo návštěvnické centrum s edukačními a výstavními prostory a kavárnou. Návštěvnické centrum navazuje na vstupní objekt. V hospodářské části zahrady je navržena replika "Králičího kopce" sloužící jako rozhledna.
Architektura a umění
Hrončeková, Barbora ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Hora, Jan (vedoucí práce)
Návrh Mestskej galérie v meste Litomyšl reaguje hmotou na pohľadové osy mestskej štruktúry a jej rôzne výškové členenie. Hmota budovy je rozdelená na 5 celkov s rozdielnymi výškovými úrovňami. Hlavným princípom je prepájanie mestských priestorov, či už v podobe terás, ktoré sú prístupné verejnosti a spájané exterierovými schodišťami, alebo v podobe hmôt. Hmoty takticky menia svoju výšku na základe prevádzky a náplne danej hmoty, fázy priechodu z jednej výškovej úrovne do druhej alebo požadovaného výrazu. Ustupujú a vytvárajú poloverejné priestory terás a nádvoria, vystupujú či predstupujú a vytvarajú dominanty. V mieste priameho priehľadu z námestia hmota najvyšieho poschodia ustupuje, a tým nenarušuje požadovaný výraz kostola.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.