Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Organická chemie a názvosloví organické chemie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií
Bláhová, Jana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
BLÁHOVÁ, J.. Organická chemie a názvosloví organické chemie na základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií. Praha: PřF UK, 2019. Klíčová slova: organická chemie, základní škola, víceleté gymnázium, rešerše učebnic, kurikulární dokumenty, stratifikovaný výběr, organické názvosloví, didaktická hra Abstrakt Bakalářská práce se zabývá otázkou výuky organické chemie na základních školách a příslušných ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je provést rozbor oblasti organické chemie ve školních vzdělávacích programech a učebnicích chemie. Reprezentativní vzorek školních vzdělávacích programů byl zvolen metodou stratifikovaného výběru. K rozborům byly použity metody pedagogického šetření, jejichž výsledky byly vyhodnoceny a diskutovány. Na základě zjištěných skutečností byla na závěr navržena didaktická hra s tematikou organického názvosloví. Hlavním zjištěním této práce jsou určité disproporce a nesrovnalosti mezi rámcovým vzdělávacím programem a školními vzdělávacími programy v oblasti organické chemie.
Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Fiala, Vít ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku aktivizujících metod, resp. didaktických her ve výuce chemie. V teoretické části diplomové práce byly diskutovány aktivizující metody, vymezen pojem didaktická hra a popsány možnosti vizualizace a programovací jazyk Java. Cílem praktické části bylo naprogramování hry Chemické 3D pexeso, které obsahuje dva tématické celky a při jehož hraní si žáci mohou prohlížet jednotlivé molekuly ve 3D projekci. První tématická část se zabývá tématem názvosloví organických sloučenin a druhá přírodními látkami. Vytvořená hra byla ověřena při výuce a byl vyhodnocen její didaktický potenciál. Hlavním přínosem hry byla aktivizace žáků a byl prokázán její motivační potenciál hry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.