Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv komunikačních kanálů na rozhodování prvovoličů na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017
Karasová, Kamila ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Vliv komunikačních kanálů na rozhodování prvovoličů na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017 se zabývá tím, jaký vliv má konzumace komunikačních kanálů na volební rozhodování prvovoličů, a jakým způsobem tyto kanály používají. Práce rovněž přibližuje fenomén současných názorových vůdců, kterými jsou youtubeři, blogeři a další internetové celebrity. Teoretická část práce obsahuje popis organizace voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, věnuje se definici prvovoliče z hlediska psychologického a sociologického, jeho socializaci v rámci rodiny, školy a médií, uvádí koncept political efficacy a popisuje volební účast adolescentů. Dále se práce soustředí na aktuální trendy v konzumaci komunikačních kanálů mladými lidmi a názorovým vůdcům. Tato část vychází zejména z poznatků získaných ze zahraničních studií a další relevantní tematické literatury. V analytické části se představuje metodologie výzkumu, definuje výzkumný vzorek, jeho výběr a popisuje se realizace výzkumu. Stanovené hypotézy vycházejí z výsledků zahraničních studií a pro jejich ověření bylo sestaveno kvantitativní dotazníkové šetření, které bylo distribuováno mezi mladými lidmi ve věku 18 až 22 let. Výzkumný vzorek čítající 1076 respondentů poskytl zajímavé výsledky,...
Názoroví vůdci v řadách současných českých novinářů
Kolomazníková, Eliška ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá koncept názorového vůdcovství. Snaží se ho definovat, popsat jeho zrod a vývoj a následně jej vztáhnout na českou mediální obec a její současné představitele. Diplomantka přitom vychází z literaturou podloženého předpokladu, že takzvaní opinion leaders, česky názoroví vůdci, se nacházejí uvnitř každé sociální skupiny či komunity. Jsou to jedinci s nadstandardním osobním vlivem na proces rozhodování a utváření názorů lidí ve svém okolí. Jedinci, na které se lidé obracejí se žádostí o radu, relevantní informace nebo kontext ve chvíli, kdy se cítí nejistě či nerozhodně. Právě možnost mít na koho se obrátit považuje autorka této diplomové práce při výkonu novinářské profese, která vyžaduje kritickou práci s informacemi, objektivní nahlížení na události a schopnost rychle se zorientovat v často nepřehledném tématu, za zcela klíčovou. Poté, co v úvodní fázi nabídne teoretické rámce k důkladnému poznání konceptu názorového vůdcovství, se tak diplomantka v praktické části zaměřuje na názorové vůdce v řadách současných českých novinářů. Vlastní výzkum má dvě části - ta první se formou dotazníkového šetření snaží tyto specifické novináře či novinářky identifikovat. Vychází přitom z dat nasbíraných od respondentů z redakcí všech typů předních českých médií. Na kvantitativní výzkum...
Vliv komunikačních kanálů na rozhodování prvovoličů na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017
Karasová, Kamila ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem Vliv komunikačních kanálů na rozhodování prvovoličů na příkladu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017 se zabývá tím, jaký vliv má konzumace komunikačních kanálů na volební rozhodování prvovoličů, a jakým způsobem tyto kanály používají. Práce rovněž přibližuje fenomén současných názorových vůdců, kterými jsou youtubeři, blogeři a další internetové celebrity. Teoretická část práce obsahuje popis organizace voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, věnuje se definici prvovoliče z hlediska psychologického a sociologického, jeho socializaci v rámci rodiny, školy a médií, uvádí koncept political efficacy a popisuje volební účast adolescentů. Dále se práce soustředí na aktuální trendy v konzumaci komunikačních kanálů mladými lidmi a názorovým vůdcům. Tato část vychází zejména z poznatků získaných ze zahraničních studií a další relevantní tematické literatury. V analytické části se představuje metodologie výzkumu, definuje výzkumný vzorek, jeho výběr a popisuje se realizace výzkumu. Stanovené hypotézy vycházejí z výsledků zahraničních studií a pro jejich ověření bylo sestaveno kvantitativní dotazníkové šetření, které bylo distribuováno mezi mladými lidmi ve věku 18 až 22 let. Výzkumný vzorek čítající 1076 respondentů poskytl zajímavé výsledky,...
Vliv názorových vůdců na utváření postojů v malé skupině
Pospíšilová, Petra ; Buchtík, Martin (vedoucí práce) ; Kučera, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce "Vliv názorových vůdců na utváření postojů v malé skupině" se zabývá tématem názorového vůdcovství a jeho rolí při formování názoru jedince ve skupině. Zkoumá, zda lze aspekty názorového vůdcovství rozebrané v teoretické části práce nalézt ve dvou zkoumaných skupinách, a pokud ano, jak se od sebe tyto skupiny liší. Prostřednictvím smíšeného designu dvou výzkumných metod, metody informátorů a sebehodnotící S-GOLS škály názorového vůdcovství, jsou v kvantitativní části výzkumu identifikováni názoroví vůdci pro určené oblasti vlivu. V kvalitativní výzkumné části byly poté s takto identifikovanými vlivnými osobami provedeny hloubkové rozhovory, na jejichž základě jsou popsány časté vlastnosti těchto názorových vůdců, uvedeno jejich zařazení do stávajících typologií a poukázáno na rozdíly mezi nimi. Analyzován je také rozdíl mezi daty získanými oběma použitými kvantitativními metodami a reflexe jejich silných a slabých stránek. Oporou práce jsou studie klasických autorů v oblasti výzkumu názorového vůdcovství, na jejichž poznatky práce odkazuje a byly východiskem pro sestavení hypotéz výzkumu.
The effect of celebrities in advertising on consumer decision
Kočárová, Katarína ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Sedlacky, Martin (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je objasnění velikosti vlivu celebrity, propagující produkty nebo služby, na rozhodovací proces spotřebitele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce pojednává o teoretických východiscích spojených se spotřebním chováním, komunikací se zákazníkem, reklamou jako takovou a referenčními skupinami. Tato část je ukončena kapitolou, která rozebírá nosný pojem práce, kterým je celebrita. Praktická část je zaměřena na zjištění obecného vlivu, který má výskyt celebrity v reklamním spotu na spotřební chování, a také pro vyhodnocení efektivity konkrétních reklamních kampaní odvysílaných na území České a Slovenské republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.