Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
První rok Týdeníku Echo
Jahn, Oliver ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci s názvem První rok Týdeníku Echo se z různých úhlů věnuji založení a průběhu prvního roku existence nového Týdeníku Echo. Popisuji příčiny startu týdeníku jakožto projektu, který po odchodu z vydavatelství Mafra stvořili bývalí novináři Lidových novin pod vedením Dalibora Balšínka. Věnuji se zaměření, formě obsahu i vývoji podoby magazínu. Popíši průběh částečné obměny časopisu, kdy, ač se to původně nezamýšlelo, prošel proměnou z čistě digitálního titulu na magazín, který od listopadu 2014 vychází rovněž i v tištěné verzi. Uvádím rozdíly v obou současně vycházejících verzích, na vybraných textech ilustruji zaměření Týdeníku Echo a jeho nejzásadnější témata a dokumentuji i vývoj čtenosti a počet předplatitelů týdeníku.
První rok Týdeníku Echo
Jahn, Oliver ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci s názvem První rok Týdeníku Echo se z různých úhlů věnuji založení a průběhu prvního roku existence nového Týdeníku Echo. Popisuji příčiny startu týdeníku jakožto projektu, který po odchodu z vydavatelství Mafra stvořili bývalí novináři Lidových novin pod vedením Dalibora Balšínka. Věnuji se zaměření, formě obsahu i vývoji podoby magazínu. Popíši průběh částečné obměny časopisu, kdy, ač se to původně nezamýšlelo, prošel proměnou z čistě digitálního titulu na magazín, který od listopadu 2014 vychází rovněž i v tištěné verzi. Uvádím rozdíly v obou současně vycházejících verzích, na vybraných textech ilustruji zaměření Týdeníku Echo a jeho nejzásadnější témata a dokumentuji i vývoj čtenosti a počet předplatitelů týdeníku.
Mediální pokrytí smrti Ivety Bartošové na vybraných internetových serverech
Havlická, Kateřina ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Mediální pokrytí smrti Ivety Bartošové na vybraných internetových serverech je popsat způsob, jakým vybraná online média informovala o sebevraždě známé české zpěvačky Ivety Bartošové a událostech následujících dní. Sledované období této práce vymezují dvě události - tou počáteční je zmíněná sebevražda, kterou Iveta Bartošová spáchala 29. dubna 2014 v Praze-Uhříněvsi, kde skočila pod vlak. Druhou hranicí sledovaného období je zpěvaččin pohřeb, ke kterému došlo 12. května 2014 v Praze-Strašnicích. Práce porovnává tzv. seriozní média, která zastupují servery Aktuálně.cz, Novinky.cz, Lidovky.cz a iDNES.cz, s bulvárními médii. Ta jsou zastoupena servery Super.cz, Extra.cz a Blesk.cz. Nesrovnává však jen tyto dva druhy médií mezi sebou, ale dívá se i na rozdíly mezi jednotlivými členy těchto dvou skupin. Práce sleduje intenzitu, s jakou hodnocená média vydávala své články, analyzuje jejich obsah, zmiňuje užité jazykové prostředky a upozorňuje na gramatické či pravopisné chyby, kterých se redaktoři těchto serverů při psaní dopustili. U tzv. seriozních médií práce rovněž hodnotí, do jaké míry podlehla bulvarizaci svého zpravodajství, tedy do jaké míry se přiklonila k praktikám médií bulvárních. Tato bakalářská práce se však zabývá pouze textovou složkou článků vydaných ve sledovaném období,...
Náhled na facebookové stránky zpravodajských serverů v určitém období prostřednictvím nástroje Analytics PRO
Soukupová, Barbora ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Kasík, Pavel (oponent)
(abstrakt) Tato práce ukazuje, jak moc důležité je pokrýt všechny možné mediální prostředky, jaké svět poskytuje, budovat vztah s lidmi, kteří následují nějaký produkt, znát svou cílovou skupinu a věnovat jí, co je v našich silách. Jsou české internetové noviny připraveny vydat se touto cestou, nebo nadále opomíjejí všechny možnosti? Pojem nová média se stále vyvíjí s tím, jak vznikají nové technologické objevy. Svět se mění neuvěřitelnou rychlostí, musíme se tedy soustředit na přicházející změny a přizpůsobit se jim, ne s nimi bojovat. Jelikož se vždy objeví ti, kdo odmítají inovace, můžeme pozorovat, jak se jejich práce liší oproti těm, kteří následují moderní trendy. S pomocí společnosti Socialbakers a jejich nástroje Analytics PRO prozkoumáme konkrétní české zpravodajské weby a zjistíme, jak si vedou na poli sociálních sítí, konkrétně na Facebooku. Nejpopulárnější příspěvky vybraných serverů přiblíží obecnou orientaci jejich facebookové stránky a další metriky odhalí to, co by správci mohli nebo měli zlepšit.
Proměny české hudební publicistiky v důsledku rozvoje online žurnalistiky
Kyncl, Jan ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Tato práce se zabývá proměnami české hudební publicistiky spojenými s rozvojem digitálních médií a online žurnalistiky. Nejdříve, ve své teoretické části, poskytuje stručný přehled vývoje hudební publicistiky u nás i ve světě a zabývá se úlohou hudebního kritika. Poté popisuje rozmach online žurnalistiky - opět v kontextu tuzemském i světovém - a pojmenovává hlavní specifika žurnalistiky na digitálních platformách a také její současné trendy. Další část práce už se zaměřuje na českou hudební publicistiku v éře prudkého rozvoje digitálních médií po roce 1995 a snaží se postihnout hlavní ekonomické a socio-kulturní jevy, které ji formovaly. Zaměřuje se také specificky na segment časopiseckého trhu a na různé podoby pronikání hudební publicistiky do oblasti internetu. V analytické části práce jsou pak zpracovány mediální mapy tištěných hudebně-publicistických periodik a jejich internetových ekvivalentů a na příkladu nejnavštěvovanějšího tuzemského hudebního serveru ukázány výrazné rysy současné české hudební publicistiky na internetu.
Vliv digitalizace na práci lokálního novináře
Králová, Veronika ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Karaščáková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pohledem lokálních novinářů na to, jak digitalizace změnila jejich práci. Digitalizací je v tomto smyslu myšleno zavádění digitálních technologií do procesů masové komunikace. Tyto technologie provázejí novináře od výběru tématu přes jeho zpracování až po distribuci mediálního produktu ke čtenáři, mění se jimi i chod celé redakce. První část práce vysvětluje fenomény lokální média a digitalizace. Lokální média jsou specifickým typem médií, který vychází nebo vysílá pouze na určitém území a věnuje se primárně tématům z této oblasti. Druhou částí je vlastní výzkum, během kterého jsem provedla rozhovory se šesti redaktory ze šesti různých redakcí lokálních mutací titulu Deník. Rozhovory se týkaly toho, jak se na proměny a jejich případné vlivy dívají právě lokální novináři a zda se vůbec domnívají, že je digitalizace prvkem, který jejich práci změnil. Zajímalo mne rovněž, zda lokální novináři vnímají rozdíl mezi dopady digitalizace na jejich práci oproti práci svých kolegů v celostátních médiích. Respondenti jako hlavní změnu digitalizace uváděli usnadnění a urychlení práce. Na druhé straně jim digitální technologie (konkrétně internet) přinesla nové úkoly a větší množství práce a zároveň jim zkomplikovala prodej novin, protože mnoho čtenářů si raději přečte zprávy zdarma na...
Internetová podoba časopisu Reflex: posun v pojetí žurnalistické práce?
Konečná, Tereza ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Internetová podoba časopisu Reflex: Posun v pojetí žurnalistické práce? si klade za cíl porovnání tištěné verze časopisu Reflex s její internetovou podobou. Rešeršní část práce je rozčleněna do tří kapitol. První kapitola je věnována krátkému popisu historie týdeníku a současnému personálnímu složení redakce. Druhá kapitola je zaměřena na internetové vydání týdeníku a využívání nových médií redakcí časopisu Reflex. Třetí kapitola se zabývá budoucností internetu, s níž je úzce spjata budoucnost tištěných a internetových médií. Výzkumná kapitola bakalářské práce je rozdělena na dvě části. První obsahuje komparaci tištěného a internetového obsahu týdeníku Reflex. Druhá se věnuje dotazníkovému šetření, které je zaměřeno na příjemce mediálních sdělení, tj. čtenáře časopisu Reflex. Příloha obsahuje rozhovor s Josefem Klímou, který podrobně dokresluje historii založení periodika.
Samoregulace žurnalistiky v internetovém prostoru se zaměřením na hlavní české zpravodajské servery
Ciborová, Kateřina ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Javůrek, Adam (oponent)
Autorka se v práci zaměřuje na etické kodexy českých zpravodajských serverů. Práce vysvětluje pojmy jako etika, morálka, regulace a samoregulace. Nastiňuje, jaké nové možnosti se internetové žurnalistice oproti té tradiční otevírají a jakých hojně využívá. Hlavním poselstvím práce jsou však etické kodexy zpravodajských portálů, jejich znění, původ, shody, rozdíly, klady a nedostatky. Autorka pro potřebu této práce také vytvořila dotazník pro šéfredaktory online deníků, ve kterém nastínila základní etické problémy internetové žurnalistiky. Šéfredaktoři se k modelovým situacím vyjádřili, prozradili svůj názor a odhadli, jak by se pravděpodobně v dané situaci zachovali. Velký důraz je kladen především na opravu nepravdivé informace, zdrojování a s ním spojené odkazování, využívání sociálních sítí jako zdroj informací a uveřejňování a publikování fotografií, které zachycují bolest, utrpení a smrt.
Zpoplatňování zpravodajského obsahu jako budoucnost žurnalistiky
Novotný, Jan ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce zkoumá kvalitativním dotazníkovým šetřením, případovými studiemi, teoretickou a empirickou analýzou fenomén zpoplatňování zpravodajského obsahu v personálních médiích s důrazem především na výhody a nevýhody jednotlivých druhů zpoplatnění webového obsahu a okolnosti, které mohou mít na zpoplatňování vliv. Hypotéza zní, že zpoplatnění zpravodajského obsahu může na mediálním trhu skutečně fungovat jako stimul ke zvýšení produktivity mediálních organizací navzdory vzrůstající oblibě sdílení bezplatných informací. Jen záleží na tom, zda bude správným způsobem aplikován vhodný ekonomický model. Tím je podle hypotézy tzv. dávkovací model, který odpovídá povaze digitálních médií. To mimo jiné znamená, že určitý objem profesionálně vytvářených informací zůstane pro recipienty bezplatný. Sféry zpoplatněného i bezplatného obsahu budou muset projít nezbytnými ergonomickými i obsahovými změnami.
Využití Citizen Journalism v nevládních neziskových organizacích
Kolková, Zuzana ; Šubrta, Václav (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Práce se zabývá možností propojení citizen journalism s nevládními neziskovými organizacemi z důvodu nízkého povědomí o těchto sdruženích u veřejnosti. V první části práce jsou vysvětleny základní pojmy, které jsou zásadní pro bakalářskou práci. Je vysvětleno, co je citizen journalism, jak vznikl a jak je propojen s online žurnalistikou. Dále definuje autorka základní problematiku průniku NNO do klasických médií a určuje příčiny vzniklých neúspěchů mající za následek nízký zájem občanů o tuto problematiku. Druhá část práce je věnována nastínění, jakým způsobem je zmíněná problematika řešena ve světě, v rozvojových zemích pomocí CJ a v České republice. V práci jsou zmíněny také technologie, pomocí kterých NNO ve vyspělých zemích lépe využívají citizen journalism. V poslední části bakalářské práce jsou nastíněna obecná doporučení k možnostem využívání občanské žurnalistiky a je navrženo konkrétní řešení pro ekologickou nevládní neziskovou organizaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.