| |
| |
|
Lanový naviják
Bunda, Petr ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukcí lanového navijáku o nosnosti 800 kg, zdvihu 20 m a rychlosti zdvihu 10 m/min. V práci je řešen návrh lana, lanového bubnu a jeho uložení v rámu, pevnostní výpočty bubnu a jeho čepů, kontrolní výpočty ložisek a per, výběr vhodného pohonu a jeho spojení s bubnem a připojení celku k základně. Součástí práce jsou výrobní výkresy jednotlivých dílů, seznam položek a výkresy sestav s hlavními a montážními rozměry.
|
|
Návrh elektrického kladkostroje
Bádr, Miroslav ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit technickou dokumentaci k elektricky poháněnému kladkostroji s ručně poháněným pojezdem. Zadány byly základní parametry jako nosnost, zdvih a rychlost zdvihu. Nejprve byl proveden výpočet zatížení čepů, pojezdových kol a volné kladky. Následně byl proveden výpočet pro správnou volbu lana, volné kladky, lanového bubnu a ložisek pro lanový buben. Po tomto výpočtu následoval výpočet pro správnou volbu elektromotoru a spojky. Dokumentace byla doplněna obrázky a tabulkami, které jsou umístěny u jednotlivých rozhodujících uzlu kladkostroje. K dokumentaci byl vytvořen jak výkres navrhovaného zařízení tak výkresy jednotlivých podsestav.
|
|
Stavební vrátek
Martinek, Jan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Stavební vrátek je zařízení se zdvihacím mechanismem hojně využívané v oblasti stavebnictví ke zvedání nebo pokládání stavebního nebo jiného materiálu. Teoretická část této bakalářské práce popisuje existující řešení jednotlivých typů stavebních vrátků a obsahuje i přehled výrobců stavebních vrátků na evropském trhu. Dalším bodem teoretické části jsou pevnostní a funkční výpočty zařízení a následný návrh jednotlivých komponent. Konstrukční část je pak zaměřena na výkresy celkové sestavy zařízení, kusovník a vybrané výrobní výkresy.
|
| |
|
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 16 t
Kolegar, Vojtěch ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešen návrh zdvihového mechanismu jeřábové kočky mostového jeřábu o jmenovité nosnosti 16 000 kg. Úvodní část je věnována kritické rešerši již existujících obdobných řešení s následnou volbou vhodné koncepce. Hlavní část je tvořena výpočtem základních parametrů zdvihu, na které navazuje volba jednotlivých částí mechanismu jako je ocelové lano, vodící a vyrovnávací kladka a kladnice s hákem. Dále je provedena volba a kontrola lanového bubnu, elektromotoru, převodovky a brzdy. Poslední část je věnována volbě a kontrole ložiska, ložiskového tělesa, pera výstupního hřídele převodovky, čepu a návrhu svarů pro spojení čepu s lanovým bubnem. Výstupem této bakalářské práce je zhotovení výkresové dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
|
|
Mobilní stavební jeřáb nosnosti 200 kg
Tomeš, Jakub ; Nezbeda, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem mobilního stavebního jeřábu pro manipulaci s tvárnicemi Silka o hmotnosti 200 kg. Práce obsahuje návrh ocelové konstrukce jeřábu – výložníku, sloupu a podvozku. Součástí je také volba standardizovaných dílů – hydraulického obvodu, el. kladkostroje, a také pojezdových kol. Poslední část diplomové práce je zaměřena na kontrolu ocelové konstrukce pomocí metody konečných prvků. Výstupem diplomové práce jsou výkresy svarků ocelové konstrukce a kompletní sestava mobilního jeřábu.
|
|
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 16 t
Kolegar, Vojtěch ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešen návrh zdvihového mechanismu jeřábové kočky mostového jeřábu o jmenovité nosnosti 16 000 kg. Úvodní část je věnována kritické rešerši již existujících obdobných řešení s následnou volbou vhodné koncepce. Hlavní část je tvořena výpočtem základních parametrů zdvihu, na které navazuje volba jednotlivých částí mechanismu jako je ocelové lano, vodící a vyrovnávací kladka a kladnice s hákem. Dále je provedena volba a kontrola lanového bubnu, elektromotoru, převodovky a brzdy. Poslední část je věnována volbě a kontrole ložiska, ložiskového tělesa, pera výstupního hřídele převodovky, čepu a návrhu svarů pro spojení čepu s lanovým bubnem. Výstupem této bakalářské práce je zhotovení výkresové dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
|
|
Mobilní stavební jeřáb nosnosti 200 kg
Tomeš, Jakub ; Nezbeda, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem mobilního stavebního jeřábu pro manipulaci s tvárnicemi Silka o hmotnosti 200 kg. Práce obsahuje návrh ocelové konstrukce jeřábu – výložníku, sloupu a podvozku. Součástí je také volba standardizovaných dílů – hydraulického obvodu, el. kladkostroje, a také pojezdových kol. Poslední část diplomové práce je zaměřena na kontrolu ocelové konstrukce pomocí metody konečných prvků. Výstupem diplomové práce jsou výkresy svarků ocelové konstrukce a kompletní sestava mobilního jeřábu.
|