Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nutriční chování dospívajících a jejich znalosti o výživě jako výsledek nižšího sekundárního vzdělávání
Šotková, Veronika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na stravování dospívajících a jejich znalostmi o výživě. V teoretické části je charakterizován bio-psycho-sociální vývoj dospívajícího jedince. Z hlediska nutričního chování jsou zde uvedeny faktory, které mohou ovlivnit stravovací návyky jedince, a výživová doporučení určená pro dospívající jedince. Zařazeny jsou do teoretické části data z výzkumů zaměřených na nutriční chování dospívajícího prováděná v rámci České republiky a důsledky nedostatečné a nadměrné výživy. V poslední části je objasněna implementace témat výživy do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a uvedeny vybrané výukové programy a projekty zaměřené na podporu zdravého stravování, určené pro školy. Cílem praktické části je zmapovat, jak se stravují a jaké mají znalosti žáci osmých a devátých ročníků druhého stupně tří vybraných pražských základních škol a žáci třetích a čtvrtých ročníků nižšího stupně dvou vybraných pražských osmiletých gymnázií. K ověření tohoto cíle je využito kvantitativní metody dotazníkového šetření a kvalitativní metody analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých škol. Bylo zjištěno, že znalosti vybraného výzkumného vzorku žáků nemají velký vliv na jejich stravování. KLÍČOVÁ SLOVA: dospívání, výživa, nutriční chování, rámcový vzdělávací program pro...
Nutriční chování dospívajících a jejich znalosti o výživě jako výsledek nižšího sekundárního vzdělávání
Šotková, Veronika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na stravování dospívajících a jejich znalostmi o výživě. V teoretické části je charakterizován bio-psycho-sociální vývoj dospívajícího jedince. Z hlediska nutričního chování jsou zde uvedeny faktory, které mohou ovlivnit stravovací návyky jedince, a výživová doporučení určená pro dospívající jedince. Zařazeny jsou do teoretické části data z výzkumů zaměřených na nutriční chování dospívajícího prováděná v rámci České republiky a důsledky nedostatečné a nadměrné výživy. V poslední části je objasněna implementace témat výživy do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a uvedeny vybrané výukové programy a projekty zaměřené na podporu zdravého stravování, určené pro školy. Cílem praktické části je zmapovat, jak se stravují a jaké mají znalosti žáci osmých a devátých ročníků druhého stupně tří vybraných pražských základních škol a žáci třetích a čtvrtých ročníků nižšího stupně dvou vybraných pražských osmiletých gymnázií. K ověření tohoto cíle je využito kvantitativní metody dotazníkového šetření a kvalitativní metody analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých škol. Bylo zjištěno, že znalosti vybraného výzkumného vzorku žáků nemají velký vliv na jejich stravování. KLÍČOVÁ SLOVA: dospívání, výživa, nutriční chování, rámcový vzdělávací program pro...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.