Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Systém řízení v mateřské škole
Kubíková, Marie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná práce je deskripcí systému řízení v mateřských školách v České republice. Poskytuje pohled na řízení hlavně skrze základní manažerské činnosti ředitele, kterými jsou plánování, organizování, personalistika, vedení lidí a kontrolování. Výsledky výzkumu poskytnou profil ředitele, který má jistou manažerskou odbornost a manažerské schopnosti. Výzkumná část obsahuje mj. analýzy využívání manažerských funkcí samotnými respondenty a přináší zjištění, že manažerské vzdělání ovlivňuje využívání manažerských nástrojů v řízení mateřské školy. Klíčová slova: manažerské funkce, kompetence, manažerské vzdělání, řízení mateřské školy
Adaptace dětí na nové prostředí jako stresový faktor v práci učitelek v mateřské škole
Vondrová, Terezie ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tématem této bakalářské práce je adaptace dětí na nové prostředí jako potenciální stresový faktor v práci učitelek mateřských škol. Práce zkoumá pět oblastí, které mohou způsobovat stres učitelkám při práci s novými dětmi během adaptačního období, a popisuje copingové strategie, které učitelky používají, aby se s tímto stresem vyrovnaly. Očekávanými stresovými faktory jsou: problematické projevy dětí, zažívaný tlak vedení, kolegyň a rodičů na rychlejší či hladší průběh procesu adaptace a nedostatek času a prostoru na vhodnou péči o nové děti a na komunikaci s jejich rodiči. Šetření v praktické části práce využívá polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami z mateřských škol. Analýza dat se snaží nalézt tematické vzorce objevující se ve výpovědích respondentek. Klíčová slova Adaptace, stres, stresor, učitelka, mateřská škola, děti, copingové strategie, rodiče, vedení mateřské školy, kolegyně, problémové projevy.
Systém řízení v mateřské škole
Kubíková, Marie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná práce je deskripcí systému řízení v mateřských školách v České republice. Poskytuje pohled na řízení hlavně skrze základní manažerské činnosti ředitele, kterými jsou plánování, organizování, personalistika, vedení lidí a kontrolování. Výsledky výzkumu poskytnou profil ředitele, který má jistou manažerskou odbornost a manažerské schopnosti. Výzkumná část obsahuje mj. analýzy využívání manažerských funkcí samotnými respondenty a přináší zjištění, že manažerské vzdělání ovlivňuje využívání manažerských nástrojů v řízení mateřské školy. Klíčová slova: manažerské funkce, kompetence, manažerské vzdělání, řízení mateřské školy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.