Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gender na dětském hřišti
Melicharová, Andrea ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Gender na dětském hřišti: Etnografický výzkum Diplomová práce se zabývá reprodukcí genderových stereotypů na dětském hřišti. Teoreticky se opírá o klasické přístupy k genderu (Renzetti, Curran 2005, Jarkovská 2004), genderové socizalizace (Giddens 1999, Gilligan 2001 a Bem 1993) a inspiruje se současnými výzkumu dětských hřišť (Paetcher, Clark 2003, Millan 2012). Výzkum byl realizován na dětském hřišti, které se nachází v Berouně v blízkosti medvědária v průběhu roku 2013 a 2014 jako nezúčastněné pozorování návštěvníků dětského hřiště. Práce předkládá komplexní pohled na genderový rád a genderové stereotypy, které jsou na dětském hřišti reprodukovány ve dvou oblastech, a to: 1) oblast genderových stereotypů, které na dětském hřišti reprodukují samotné děti a 2) oblast genderových stereotypů, které na hřiště přináší jejich dospělý doprovod. Analýza přibližuje způsoby, kterými jsou tyto kategorie rekonstruovány a rozehrávány v každodenním životě a jaké mají dopady na subkulturu hřiště. Anylýza vychází především z překvapivého zjištění, že děti na hřiště doprovází stejný poměr mužů jako žen. Další zjištění, týkající se dětí, které na hřišti rozehrávají spoustu herních aktivit, již není tolik překvapivé a dokazuje, že děti jsou ovlivněny svým okolím a genderové stereotypy společnosti dále reprodukují....
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Šinfeltová, Jitka ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Šinfeltová, Jitka ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
Gender na dětském hřišti
Melicharová, Andrea ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Gender na dětském hřišti: Etnografický výzkum Diplomová práce se zabývá reprodukcí genderových stereotypů na dětském hřišti. Teoreticky se opírá o klasické přístupy k genderu (Renzetti, Curran 2005, Jarkovská 2004), genderové socizalizace (Giddens 1999, Gilligan 2001 a Bem 1993) a inspiruje se současnými výzkumu dětských hřišť (Paetcher, Clark 2003, Millan 2012). Výzkum byl realizován na dětském hřišti, které se nachází v Berouně v blízkosti medvědária v průběhu roku 2013 a 2014 jako nezúčastněné pozorování návštěvníků dětského hřiště. Práce předkládá komplexní pohled na genderový rád a genderové stereotypy, které jsou na dětském hřišti reprodukovány ve dvou oblastech, a to: 1) oblast genderových stereotypů, které na dětském hřišti reprodukují samotné děti a 2) oblast genderových stereotypů, které na hřiště přináší jejich dospělý doprovod. Analýza přibližuje způsoby, kterými jsou tyto kategorie rekonstruovány a rozehrávány v každodenním životě a jaké mají dopady na subkulturu hřiště. Anylýza vychází především z překvapivého zjištění, že děti na hřiště doprovází stejný poměr mužů jako žen. Další zjištění, týkající se dětí, které na hřišti rozehrávají spoustu herních aktivit, již není tolik překvapivé a dokazuje, že děti jsou ovlivněny svým okolím a genderové stereotypy společnosti dále reprodukují....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.