Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hyperrealismus Franka Tashlina: Neoformalistická analýza filmu Will Success Spoil Rock Hunter?
Koutesh, Marek ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Cílem této práce bylo provést analýzu filmu Will Success Spoil Rock Hunter? režiséra Franka Tashlina. Výchozím předpokladem je, že se tento snímek vymyká dobové hollywoodské tvorbě a užívá vysoce sebereflexivní postupy. K rozboru filmového díla jsem zvolil přístup neoformalistické analýzy, jejíž metodologii definovala Kristin Thompsonová v publikaci Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis. V první části práce poskytuji teoreticko-metodologickou reflexi nástrojů neoformalistické analýzy. Následně přecházím k metodologii přístupu k filmové historii, ve které vycházím z knihy Roberta C. Allena a Douglase Gomeryho Film History: Theory and Practice a z konceptu klasického hollywoodského filmu. Další kapitola shrnuje dobový kontext a vlivy, které se podílely na podobě díla. V analytické části označuji za řídicí princip filmu obnažení popkulturních struktur a snažím se s pomocí nástrojů neoformalistického rozboru dokázat, jak se projevuje v různých složkách díla.
Kalamita: neoformalistická a naratologická analýza
Podskalský, Matěj ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Ve své bakalářské práci analyzuji film KALAMITA (Věra Chytilová, 1981). Cílem rozboru je odhalit, jakými prostředky Chytilová narušuje normy klasického vyprávění a stylu a pomocí jakých technik kriticky reflektuje pokleslou morálku a nabourává společenské tendence spojené s obdobím normalizace. Metodologicky vycházím z neoformalistického přístupu Davida Bordwella a Kristin Thompsonové a naratologické metody Davida Bordwella. V textu se také zabývám ekonomickým a kulturně-historickým kontextem období normalizace a produkční historií a cenzurou KALAMITY. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Autorský styl v animovaných filmech Alexandra Petrova
Něudačina, Natalija ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Cílem bakalářské práce ​Autorský styl Alexandra​ ​Petrova v animovaných filmech ​ je pokusit se uplatnit nástroje neoformalistické analýzy na pět krátkometrážních animovaných filmů ruského režiséra Alexandra Petrova (konkrétně se bude jednat o snímky ​Kráva, Sen směšného člověka, Rusalka, Stařec a moře ​a​ Má láska​), které jsou vytvořeny jednou z nejsložitějších animačních technik - olejomalbou na skle. Po shrnutí základů teoretického rámce, o nějž se v práci budu opírat, zasadím Petrovovu filmografii do historického a sociálně­kulturního kontextu. V samotné analýze pak budu vycházet z pojmů, jak je v neoformalistickém přístupu definují David Bordwell a Kristin Thompsonová. Přizpůsobením analytické metody samotnému filmovému materiálu bude možné charakterizovat, jaké narativní i stylistické prostředky jsou pro Petrovovy filmy specifické. Tato práce si rovněž klade za cíl dokázat hypotézu, že dominantou, která ovlivňuje použití formálních prostředků filmů, je neustálé balancování mezi subjektivním a reálným světem hlavního hrdiny.
Neoformalistická analýza filmu Miluji Tě, Miluji Tě
Sedláčková, Dagmar ; Čeněk, David (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
(česky): Předmětem této bakalářské diplomové práce je neoformalistická analýza filmu Miluji tě, miluji tě francouzského režiséra Alaina Resnaise. Hlavním cílem práce je ukázat, jak film pracuje s koncepcí paměti, vzpomínek a nechronologickým vyprávěním, a to pomocí neoformalistické analýzy. Klíčový prvek tohoto přístupu spočívá v rozpoznání dominantního prvku filmu, což je v případě analyzovaného snímku Bergsonova koncepce času a paměti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.