Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Baja SAE Vehicle Design
Hajdušek, Zdeněk ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje koncepční návrh vozidla Baja SAE dle aktuálních pravidel organizace SAE. V úvodu je práce zaměřena na rešerši konkurenčních vozidel a následně na základě těchto na samotný návrh prvního vozidla Baja SAE v České republice. Celá práce je systematicky členěna do jednotlivých kapitol dle reálného postupu návrhu vozidla. Hlavní částí práce je návrh kinematiky náprav provedený v programu Adams a spolu s tím návrh rámu vozidla. Model celého vozidla je vytvořen v programu Catia V5 a navržené verze rámu následně podrobeny analýze torzní tuhosti a analýze napjatosti v programu Ansys.
Návrh konstrukčního uspořádání vozidla studentské formule
Niesner, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Hlavními vodítky při návrhu rámové konstrukce studentské formule jsou pravidla a specifikace soutěže Formula Student. Diplomová práce pojednává o bezpečnostních a konstrukčních požadavcích na rám a také o požadavcích na uchycení motoru, jednotlivých náprav, diferenciálu zadní nápravy, sacího a výfukového systému motoru, palivové nádrže, ovládacích prvků atd. V závěrečných částech diplomové práce je provedena analýza maximálního stavu napjatosti rámu pod zatížením a vypočtena celková torzní tuhost rámu. Celková torzní tuhost rámu je porovnána s rámem Formule Ford a s jinými variantami rámu Formule Student.
Napjatostní, pevnostní a deformační analýza příhradové jeřábové konstrukce.
Nedělka, Pavel ; Borák, Libor (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné jeřábové příhradové konstrukce. Cílem práce je výpočet osových sil pro staticky určitou soustavu a následné provedení konstrukční úpravy s cílem snížit osové síly soustavy. Provedením této úpravy se soustava stane staticky neurčitou. Získané hodnoty osových sil tvoří vstupní hodnoty pro návrh geometrie jednotlivých prutů. Geometrii stanovíme vyjádřením neznámých rozměrů z rovnic pro mezní stav pružnosti a mezní stav vzpěrné stability. Po navržení rozměrů prutů provedeme deformační analýzu konstrukce, ve které stanovíme posunutí v místě silového působení, vliv montážní vůle a vliv porušení přidané vzpěry na bezpečnost konstrukce. Dále bude stanoven vliv vlastní tíhy konstrukce na napjatost.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu lehokola.
Verner, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Práce obsahuje deformační, napjatostní a bezpečnostní analýzu rámu lehokola firmy AZUB. Po seznámení s historií, definicí prutu, prutovými předpoklady a vytvoření výpočtového modelu rámu, se přešlo k samotnému řešení problému. Byly kontrolovány 3 zátěžné stavy - klid / rovnoměrná jízda, brzdění a šlapání. Třetí stav byl podroben hlubší analýze. Řešen byl i průhyb rámu v jednom zvoleném místě pro všechny stavy. Spočteny byly VVÚ, redukované napětí a bezpečnost. Pro první stav proběhlo srovnání s MKP. Byl také vytvořen program v jazyce MATLAB, zvládající výpočet uživatelem zvolené geometri e rámu a zatížení.
Měření napjatosti ve spirále vodní turbíny pomocí tenzometrů
Dokoupil, Pavel ; Pochylý, František (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na měření napjatosti ve spirále vodní turbíny pomocí tenzometrů. Zpráva je rozdělena na dvě části a to na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je popsána teorie, která se vztahuje k zadanému tématu (kapitoly zabývající se základy mechaniky, měřením a vyhodnocením, tenzometrii, měřením tlaku , nejistotou měření) a dále pak kapitola, kde je popsáno vodní dílo Lipno nad Vltavou (podkapitoly zabývající se VE Lipno I její historii, problematikou a historii měření). V praktické části práce je proveden teoretický výpočet nejistot tenzometrického měření a zpracováno měření napjatosti na spirále Francisovy turbíny na vodní elektrárně Lipno I (soustrojí TG2). Měření je rozděleno na dvě části a to na měření před generální opravou a po generální opravě. V praktické části jsou popsány technická data jednotlivých spirál, popis měření, výsledky měření přetvoření a napjatosti včetně porovnání s tlakem ve spirále a výpočtem nejistot měření.
Deformačně napěťová analýza stožáru vysokého napětí s transformátorem
Vacenovský, Jan ; Hájek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na provedení deformačně napěťové analýzy stožáru vysokého napětí s transformátorem. Nejprve je zmíněn teoretický základ prutových soustav. Následuje rozbor soustavy a samotný analytický výpočet 3 zátěžných stavů, který je posléze porovnám s numerickým řešením.
Brzdový systém formule SAE
Brůna, Tomáš ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním brzdových systémů formule SAE. Z provedeného porovnání je vybráno nejvhodnější řešení a provedeno jeho dimenzování a vlastní konstrukční návrh. Ten je ověřen analýzou napjatosti a analýzou přestupu tepla.
Posouzení životnosti svařovaného rámu pro hydrauliku lisu stroje RONDOPRESS
Čermák, Petr ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Petr Čermák: Posouzení životnosti svařovaného rámu pro hydrauliku lisu stroje RONDOPRESS Cílem této diplomové práce je posouzení životnosti svařovaného rámu pro hydrauliku lisu stroje RONDOPRESS, který je určen pro pekárenské odvětví v potravinářském průmyslu. Samotná komora lisu stroje je vyrobena z korozivzdorných ocelí, protože zpracovává potraviny (těsto). Ale pevnostní část daného lisu je tvořena rámem z uhlíkové oceli s hydraulickým válcem. Pro životnost stroje RONDOPRESS je určující tuhost a odolnost rámu. Je tedy nutné vypracovat studii svařitelnosti uhlíkových ocelí, vybrat vhodnou metodu svařování a následně provést vyhodnocení svařované konstrukce rámu z hlediska použitých svarových spojů v analyzovaných oblastech. V praktické části je třeba vypracovat počítačový model rámu a dále provést výpočet napjatosti a výpočet životnosti při požadovaných 1 825 000 cyklech, zvolit vhodnou metodu svařování rámu a vyloučit jeho nežádoucí deformace. Finálním výstupem je funkční rám lisu stroje RONDOPRESS, který splňuje požadavky na životnost z hlediska zadaných cyklů pro výrobní proces.
Konstrukční úprava řadící páky automobilu
Hajdušek, Zdeněk ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Zdeněk Hajdušek Konstrukce úprava řadicí páky automobilu BP, ÚADI, 2010, 59 str., 75 obr. Při návrhu úpravy řadicí páky bylo docíleno konstrukce o vyšší tuhosti a současně nižší hmotnosti než původní řešení a to při dodržení potřebné bezpečnosti. Dále bylo navrženo nové uchycení řadíci páky k rámu vozu zvyšující boční stabilitu při řazení.
Napjatostní, deformační a bezpečnostní analýza rámu tandémové tříkolky
Tatalák, Adam ; Gayer, Tomáš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje napjatostní, deformační a bezpečnostní analýzu rámu tandémové tříkolky firmy AZUB. V teoretickém úvodu je krátké seznámení s alternativní cyklistikou. Jsou rozebrány prutové předpoklady a je vytvořen výpočtový model rámu. Celý výpočet je zaměřen na tři typické zátěžné stavy - klid (jízda rovnoměrným přímočarým pohybem), brzdění a průjezd zatáčkou. Jsou spočteny průběhy VVÚ, napětí a bezpečnost v kritickém místě konstrukce. Řešena je i deformace rámu v klidovém stavu vyjádřená posuvem těžiště jezdce. Pro analytický výpočet je použit software MATLAB. Model tříkolky je vytvořen v programu Autodesk Inventor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.