Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zážehový motor pro malá osobní vozidla
Fáber, Filip ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo ze zadaných parametrů válcové jednotky stanovit průběhy sil v klikovém mechanismu. Dále byl proveden návrh možného vyvážení klikového mechanismu s použitím jedné vyvažovací hřídele. Byly provedeny výpočty torzního kmitání a provedena napěťová analýza navrženého klikového mechanismu.
Hydraulické posunovače
Kvasnica, Tomáš ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí hydraulického posunovače. V práci jsou uvedeny možná konstrukční provedení. Následně je vypracována vybraná konstrukce posunovače pro parametry : maximální tlačná síla 50 kN, rychlost vysouvání pístní tyče 0,05 m/s. Součástí práce je analýza pomocí MKP programu I-DEAS. Práce se také zabývá návrhem hydraulického obvodu pro pohon posunovače.
Deformačně napěťová analýza sklerotické tepny při angioplastice
Trtík, Adam ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analytickým výpočtem maximálního napětí a deformace stěny sklerotické arterie při angioplastice a srovnává ho s napětím ve stěně při běžném krevním tlaku jak zdravé, tak postižené tepny. Na závěr jsou výsledky porovnány s odpovídajícím modelem využívajícím metodu konečných prvků. V teoretické části je stručně popsána histologie arterií, jejich biomechanické vlastnosti a patogeneze samotné aterosklerózy.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu jízdního kola.
Ondrejka, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení poddajnosti a bezpečnosti rámu jízdního kola pomocí přístupu prosté pružnosti, konkrétně pomocí výpočtové deformační a napjatostní analýzy. Po zjednodušení modelu byly zpracovány dvě varianty výpočtu, které se lišily způsobem zatížení rámu. Pro výpočet bylo využito matematického softwaru Maple 12.0, pomocné nákresy byly ztvárněny v programech Autodesk Inventor a AutoCAD. Pro kontrolu výsledků byl použit program ANSYS Workbench.
Návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště automobilu
Rektořík, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pomocí kterého bude možné měřit výškovou polohu těžiště automobilu. V první části diplomové práce jsou popsány jednotlivé metody měření, na jejichž principu fungují různá měřicí zařízení. Další část je věnována definování kladených požadavků na zařízení a jeho konstrukčnímu návrhu. U vybraných součástí byla provedena také jejich pevnostní analýza. Je zde popsán postup přípravy vozidla a zařízení na samotné měření. Část práce je věnována návrhu měřicího řetězce a vyhodnocení výsledků. Také je zde provedena teoretická analýza nepřesnosti měření.
Optimalizace uložení projektorové čočky
Bezděk, Matěj ; Važík, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením konstrukčního návrhu držáku projektorové čočky. Práce je vytvořena ve spolupráci s vývojovým oddělením firmy Varroc Lighting Systems, s.r.o. V práci je nejprve stručně popsán vývoj světelné techniky využívané u hlavních světlometů automobilu. Dále popisuje v současnosti využívaná řešení uchycení čočky v držáku. Hlavní část diplomové práce se zaměřuje na samotný konstrukční návrh držáku. Testováním projektorových čoček jsou získány kritické hodnoty porušení soudržnosti materiálu čočky, které nesmí být při zasazování čočky a jejím následném upnutí překročeny. Konstrukční návrh je pak prověřen a optimalizován pomocí konečně-prvkové analýzy.
Konstrukční návrh separátoru
Benda, David ; Nekvasil, Richard (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem plynového separátoru dle normy ČSN EN 13445. Návrh je realizován na základě zadaných návrhových parametrů a základních rozměrů včetně jednotlivých pozic připojovacích přírub na zařízení dle příslušného schématu. Součástí zadání je rovněž zatížení hrdel od připojených potrubních tras k zařízení. Návrhový analytický výpočet je proveden v komerčním softwaru NextGen s rozborem jednotlivých použitých prvků. Dále jsou některé části zařízení detailně zkontrolovány a únavově posouzeny s využitím metody konečných prvků v komerčním softwaru Ansys. Součástí práce je rovněž výkresová dokumentace navrženého plynového separátoru.
Hydromobil - návrh mechanicko-hydraulické rekuperace kinetické energie automobilu
Stodolák, Michal ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením vozidla poháněného tlakovou energií ukládanou do hydraulicko-pneumatických akumulátorů. V první části jsou popsány druhy rekuperace energie a především je zde rozebrána hydraulická rekuperace. V závěru první části jsou nastíněny hlavní parametry konstrukce řízení vozidel. V druhé části je podrobně rozepsána konstrukce hydromobilu, kde je hlavní důraz kladen na podvozek, především řízení a brzdné systémy. Dále jsou jednotlivé části podvozku podrobeny deformačně-napěťové analýze. Závěrem je popsána samotná výroba hydromobilu a závěrečné shrnutí práce.
Napěťová, deformační a pevnostní analýza přední nápravy lehokola
Valenda, Jakub ; Gayer, Tomáš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení napjatosti a bezpečnosti přední nápravy lehokola pomocí přístupu prosté pružnosti. Výpočet je omezen na tři varianty, které se liší způsobem zatížení rámu. Jako výpočtový model nápravy je použit prut se dvěma přímými a jedním zakřiveným úsekem. Dominantní namáhání je uvažováno na ohyb a krut. V závěru se pro jednotlivé zátěžné stavy zhodnocuje průběh napětí po délce prutu, bezpečnost v kritickém místě a deformace v místě silového působení na nápravu. Pro analytický výpočet jsem použil software Matlab. Pomocné nákresy byly ztvárněny v AutoCAD a Autodesk Inventor.
Návrh brzdového kotouče formule Student
Novosad, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem brzdových kotoučů pro závodní monopost Formule Student Electric Dragon 2. Na základě rešerše jsou provedeny návrhy, které jsou podrobeny termální a napěťové analýze. Hlavní kritériem je udržení provozní teploty pro zaručenou funkčnost brzdného obložení při minimalizaci hmotnosti se zaručenou životností jedné závodní sezóny. Výsledný návrh je porovnán s provedením předchozích generací vozu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.