Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Asfaltové směsi s vyšší životností za použití R-materiálu
Stromecký, Roman ; Musil, Vladimír (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem asfaltových směsí s vysokým modulem tuhosti (VMT) za použití R-materiálu. V teoretické části jsou popsány charakteristiky těchto směsí v ČR a ve Švýcarsku. Dále se tato část zabývá využíváním R-materiálu v ČR a ve vybraných státech světa, a také způsoby recyklací vozovek. Teoretická část se také zabývá použitými zkušebními metodami. V praktické části jsou navrženy dvě nové asfaltové směsi typu VMT s přídavkem 25 % R-materiálu. Jako podklad k návrhu těchto směsí byla použita směs typu VMT, který byla odebraná na obalovně. Byly provedeny zkoušky pojiv a na navržených asfaltových směsích, a taktéž na odebrané směsi z obalovny, byly provedeny vybrané funkční zkoušky (moduly tuhosti, odolnost vůči únavě, nízkoteplotní vlastnosti). Následně byly výsledky porovnány mezi sebou. Závěr práce je věnován modelování konstrukce vozovky pomocí programu LayEps, ve kterém bylo ověřeno, zda by navržené asfaltové směsi dokázaly ušetřit tloušťky konstrukcí vozovek.
Použití speciálních pojiv při recyklaci asfaltových směsí na obalovně
Pěch, Pavel ; Špaček, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou použití speciálních asfaltových pojiv při výrobě asfaltových směsí na obalovně s obsahem recyklovaného materiálu. Aby bylo možné porovnat vlastnosti a chování speciálního pojiva ve vozovce, je třeba navrhnout jednu asfaltovou směs s tímto pojivem a druhou referenční směs s pojivem používaným do klasických asfaltových směsí bez obsahu R-materiálu. Zjištění vlastností asfaltových směsí s rozdílnými pojivy je provedeno pomocí vybraných funkčních zkoušek asfaltových směsí. Závěrem je vyhodnocení a vzájemné porovnání výsledků.
Využití asfaltových směsí typu RBL
Simkovič, Lukáš ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je teoretické seznámení s problematikou „Rich bottom layer“ a v praktické části porovnání parametrů tří asfaltových směsí pro podkladní vrstvy s použitím běžného silničního + modifikovaného asfaltu a modifikovaného pryžovým granulátem. Na těchto směsích jsou provedeny vybrané empirické a funkční laboratorní zkoušky (nízkoteplotní vlastnosti, odolnost vůči únavě, objemové hmotnosti) a moduly tuhosti a výsledky jsou vzájemně porovnány.
Porovnání švédského a amerického konceptu návrhu směsí s CRmB
Puda, Adam ; Frýbort, David (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním dvou návrhových konceptů pro výrobu asfaltových směsí s použitím pojiva modifikovaného pryžovým granulátem. Návrhové koncepty pocházejí ze Švédska a USA. V teoretické části jsou stanoveny parametry pro návrhy směsí a zkoušky stanovující jejich charakteristiku. V praktické části jsou zkušební tělesa, vyrobená z navržených směsí, podrobena funkčním zkouškám, jejich cílem je simulovat účinky klimatických a dopravních zatížení. Porovnání zjištěných parametrů bude provedeno v matematických modelech používaných v programu LayEps.
Návrh speciálních asfaltových směsí SAL určených pro opravu cementobetonových krytů
Kalfeřt, Martin ; Špaček, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci se navrhuje vrstva se zvýšenou odolností proti šíření trhlin (SAL). V teoretické části je popsána vrstva SAL, dále jsou popsány vstupní materiály, jejich výroba a návrh jednotlivých směsí. Následuje popis použitých zkoušek, mezi které patří například zkoušky trvalých deformací, šíření trhlin, nízkoteplotních charakteristik, zkoušky v tahu za ohybu a relaxace. Po té jsou uvedeny výsledky zkoušek a závěr.
Hrubozrnné asfaltové směsi
Rimel, Jindřich ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci jsou zkoumány vlastnosti hrubozrnných asfaltových směsí ACP 32, které jsou porovnány s vlastnostmi směsí ACP 22. Teoretická část se zabývá složením asfaltových směsí, jejich výrobou, přepravou a pokládkou. Také jsou zde uvedeny zkušenosti s použitím hrubozrnných asfaltových směsí ve světe. Praktická část se věnuje návrhu směsí, výrobou a provádění zkoušek pro posouzení jejich vlastností. Pro srovnání vlastností byly vybrány zkoušky pojíždění kolem, TSRST a tuhost dvoubodovou zkouškou ohybem.
Závislost nízkoteplotních vlastností asfaltových směsí na vlastnostech pojiva
Veselý, Petr
Práce se zabývá korelací výsledků nízkoteplotních zkoušek asfaltových směsí s výsledky nízkoteplotních zkoušek nejčastěji používaných asfaltových pojiv. Vlastnosti používaných materiálů v teplotách, které se s měnícím klimatem stále častěji přibližují kritickým hodnotám, jsou stále více aktuálním tématem, které nesmí být opomínáno. Snahou této práce je poukázat na míru v jaké je možné ovlivnit tyto vlastnosti pomocí různých pojiv. Pro tento účel byly provedeny zkoušky, kterými jsou mimo jiné určení kritické teploty zkouškou nízkoteplotních vlastností s rovnoměrným řízeným poklesem teploty (TSRST), kritického bodu lámavosti dle Fraase a průhybového trámečkového reometru.
Využití polymerem modifikovaných asfaltů a oživovacích přísad v asfaltových směsích
Maláník, Stanislav ; Hýzl, Petr (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem různého dávkování R-materiálu obsahujícího modifikovaný asfalt na vlastnosti asfaltového betonu pro obrusné vrstvy (ACO 11+) stmeleného polymerem modifikovaným asfaltem, přičemž do asfaltové směsi je dávkována oživovací přísada. V teoretické části práce jsou shrnuty základní poznatky o recyklaci vozovek, polymerem modifikovaných asfaltech a jejich zpětném využití do asfaltových směsí. Praktická část se zabývá laboratorními zkouškami směsí ACO 11+ s podílem R materiálu 0 % až 50 %. Srovnávané asfaltové směsi jsou hodnoceny pomocí zkoušky nízkoteplotních vlastností jednoosou zkouškou tahem (TSRST) a zkouškou modulu tuhosti. Výsledky získané v rámci práce mohou přiblížit problematiku recyklací asfaltových směsí s polymerem modifikovanými asfalty.
Nízkoteplotní vlastnosti asfaltových pojiv a směsí
Veselý, Petr ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Dnešní společnost je vysoce závislá na fungující silniční infrastruktuře, která je díky kolektivní snaze z hlediska hlavní dopravní sítě téměř vybudována, a pozornost se nyní upíná k její životnosti především vzhledem ke změně klimatu a častějším teplotním extrémům. Tato práce si dává za cíl provedení základních zkoušek asfaltových pojiv, zejména ve vztahu k nízkoteplotním vlastnostem, na nejčastěji používaných silničních asfaltech a směsích z nich vyrobených. V teoretické části se práce zabývá obecnou definicí asfaltových pojiv a studiemi provedenými na obdobné téma. Praktická část popisuje jednotlivé použité zkoušky, kterými jsou mimo jiné zkouška penetrace jehlou, bodu měknutí, určení kritické teploty bodu lámavosti pomocí metody dle Fraasse a pomocí trámečkového reometru a určení kritické teploty dle TSRST. V závěru jsou zkoušky okomentovány a určeny vzájemné korelace mezi výsledky zkoušek.
Použití sklovláknitých geomříží do asfaltových vozovek
Sadil, Dominik ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá používáním sklovláknitých geomříží do souvrství asfaltových vozovek. Tyto prvky se používají jako výztužné materiály v konstrukci vozovek především pro částečnou eliminaci či oddálení tvorby trhlin ve vozovce a pro přenos tahových zatížení, která se roznášejí do podkladních vrstev. V rámci bakalářské práce byly testovány vlastnosti asfaltových souvrství vyztužených geomřížemi pomocí vybraných funkčních zkoušek a bylo také sledováno chování geomříží mezi asfaltovými vrstvami. Tato práce zároveň zkoumá, zda jsou tyto běžně používané funkční zkoušky prakticky použitelné pro asfaltová souvrství se sklovláknitými geomřížemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.