|
Budování konkurenceschopnosti firmy
Kárová, Eva ; Juřenčáková, Jana (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem strategie lyžařské školy MARO. Práce vychází ze strategické analýzy podniku (finanční analýza, analýza obecného a oborového okolí firmy, SLEPT a SWOT analýza), na základě které je navržena vhodná strategie rozvoje. V závěrečné části je provedeno zhodnocení navržené strategie a návrh na její implementaci.
|
|
Návrh automatického obchodního systému pro měnový trh
Polanský, Jan ; Podhajský, Jaroslav (oponent) ; Budík, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obchodováním na měnovém trhu. Jejím cílem je vytvoření automatického obchodního systému založeném na technické analýze. Práce je rozdělena do několika částí. Po seznámení s teoretickými poznatky a analýze současného stavu následuje vlastní návrh obchodního systému. Systém je vytvořen na základě technických indikátorů a je testován na historických datech a následně optimalizován.
|
|
Marketingová strategie rozvoje podnikání
Štěpánek, Petr ; Kusák, Václav (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou marketingové strategie rozvoje vlastního podnikání. Počáteční část teoretických východisek práce popisuje marketing jako primární funkci organizace a jeho vliv na formulování strategie rozvoje. Následující analytická část se zabývá hodnocením externích a interních faktorů ovlivňujících strategii rozvoje, jejíž návrh je obsahem poslední částí této práce.
|
|
Návrh vhodných doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti pro vybraný minipivovar
Kolajová, Kamila
Kolajová, K., Návrh vhodných doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti pro vybraný minipivovar. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita, 2023. Hlavním cílem bakalářské práce je navrhnout vhodné pracovní kroky, které povedou k rozvoji minipivovaru Syrovar a díky tomu zlepší své postavení na trhu v pivovarnickém odvětví. Návrhy vyhází se SWOT analýzy. K identifikaci vnějšího prostředí je využita PESTE analýza a Porterova analýza pěti sil. Vnitřní prostředí je popsáno pomocí faktorů technického rozvoje, marketingových a distribučních faktorů, výrobních faktorů, pracovních zdrojů a finanční analýzy.
|
|
Strategický plán společnosti provádějící elektroprojekční a montážní činnost
Hrabalík, Michal
Tato diplomová práce řeší problematiku stanovení strategie společnosti působící na složitém elektrotechnickém trhu. Cílem bylo zpracovat konkrétní podobu mož-ných strategií na základě důkladné analýzy jak vnitřního, tak vnějšího prostředí společnosti. Nástroje, které sloužily tomuto účelu, jsou například Porterův model 5 konkurenčních sil, PEST analýza či metoda SPACE. Výsledkem práce jsou velmi konkrétní doporučení a návrh dalšího postupu společnosti v rámci zvyšování své konkurenceschopnosti a zvyšování tržního podílu. Tato doporučení povedou v horizontu 5 let ke zvýšení marže a v delším horizontu také k signifikantnímu ná-růstu tržeb.
|
|
Strategická analýza automobilového odvětví v České republice
Krönerová, Nikola
Krönerová, N. Strategická analýza automobilového odvětví v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Diplomová práce se zabývá vypracováním doporučení pro volbu vhodné strategie k upev-nění konkurenceschopnosti podniků působících v dodavatelském odvětví plastových vý-lisků pro výrobce automobilů. Ve vlastní práci byly pro výsledek práce využity analýzy vnějšího prostředí a analýza konkurenčních sil. Pro posouzení atraktivity odvětví a návrhu strategie pro podniky působící v tomto odvětví bylo využito matic EFE, SPACE a GE. Do-davatelům bylo navrženo doporučení agresivních strategií s novými investicemi a inova-cemi odvětví, zvyšování tržních podílů, využití konsolidací, outsourcingu a efektivních MIS pro udržení nebo vyrovnání se vůdčím firmám na trhu na jednotlivých "Tier" úrov-ních.
|
| |
|
Strategy proposal for private grammar school
Škantárová, Petra
Táto bakalárska práca sa zameriava na vytvorenie stratégie pre súkromné gymnázium. Prvá časť práce pozostáva z literárneho rešeršu, kde je opísaný strategický manažment a verejný sektor. V nasledujúcej časti sú opísané výsledky pre prípad Pražské humanitní gymnasium. Tie zahŕňajú analýzu vnútorného a vonkajšieho prostredia. Pre analýzu vonkajšieho prostredia bola použitá analýza PESTE a analýza Porterový model 5 síl. Princíp kľúčových faktorov bol použitý na analýzu vnútorného prostredia. Následne IFE a EFE matica pomohli identifikovať najdôležitejšie faktory, ktoré boli potom použité vo SWOT analýze. Pomocou SWOT analýzy boli vytvorené štyri stratégie, z ktorých je jedna vybraná ako výsledná stratégia k realizácii a ohodnotená z ekonomického hľadiska.
|
|
Návrh stratégie pre business hotel
Schneidgenová, Miriama
Cílem práce je návrh strategie pro business hotel. Ta bude vycházet z analýz vnějšího a vnitřního prostředí, kde budou využity firemní data. Navržená strategie povede ke zvýšení konkurenceschopnosti a také ke zvýšení obsazenosti hotelových pokojů. V bakalářskej práci budou převedeny analýzy vnějšího a vnitřního prostředí. K analýze vnějšího prostředí bude využita PESTE analýza a model 5 hybných sil. V případě analýzy vnitřního prostředí se bude vycházet z dat hotelu. Takto sestavený seznam faktorů vnějšího a vnitřního prostředí bude následně použit k dalšímu zkoumání. Využita bude EFE a IFE matice. Následně bude převedena SWOT matice a budou sestaveny návrhové opatření, které povedou ke zlepšení některých procesů hotelu a zvýšení obsazenosti. Návrhové opatření budou ekonomicky zhodnoceny.
|
|
Návrh strategie dřevo-stavebního podniku KONAMARA SET, s. r. o.
Skokanová, Jana
SKOKANOVÁ, J. Návrh strategie rozvoje dřevo-stavebního podniku KONAMARA SET, s. r. o. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Cílem této bakalářské práce je navržení doporučení a strategií pro dřevo-stavební firmu KONAMARA SET, s. r. o. prostřednictvím podrobné analýzy vnějšího a vnitřního pro-středí. Účelem těchto navržených strategií a doporučení je posílení pozice na trhu – zvý-šení konkurenceschopnosti a samotný rozvoj podniku. Práce se dělí na dvě části, a to literární rešerši a výsledky. První část vysvětluje nej-důležitější teoretické složky daného tématu. Výsledková část se pak věnuje příslušným analýzám, z nichž vychází navržení a zvolení vhodných doporučení a strategií, které jsou dále ekonomicky zhodnoceny.
|