Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pragmatizace globálního mediálního titulu: glokalizace a lokglokace (na přílkladu české a francouzské verze Elle)
Rosová, Daniela ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Diplomová práce Pragmatizace globálního mediálního titulu: glokalizace a lokglokace (na příkladu české a francouzské verze Elle) se zaměřuje na projevy francouzské a české kultury v evropském a celosvětovém kontextu. Jejím cílem je skrze globální lifestylový časopis Elle analyzovat znaky, které do obou verzí časopisu vnášejí jejich kultury. V teoretické části jsou definovány pojmy kultura v jejím antropologickém chápání a její spojení s přirozeným jazykem. Představeny jsou také francouzská a česká kultura na pozadí jejich historie, náboženství, jazyka a kulturních znaků. Poté je vysvětlena role globalizace v moderní společnosti a její vliv na národní kultury a média. Následně jsou charakterizovány výzkumné vzorky, tj. francouzská a česká mutace globálního titulu Elle, a metody analýzy, které byly pro účely výzkumu vybrány. Praktická část sleduje jednotlivé prvky obou verzí časopisu a na základě sémiotické a diskurzní analýzy porovnává jejich obsah, témata, inzerci, výběr osobností a jejich cílové skupiny. Dílčí výsledky jednotlivých hypotéz jsou postupně interpretovány za použití konceptů glokalizace a lokglokace, v rámci nichž jsou popsány vzájemné vlivy globální a národní kultury. Závěr hodnotí dopad francouzské a české mutace časopisu Elle na jejich národní kultury a cílové skupiny s ohlédnutím...
Kulturní specifika managementu multinacionálních firem
Křečková Kroupová, Zuzana ; Pražská, Lenka (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Lehmannová, Zuzana (oponent) ; Dobeš, Richard (oponent)
V současné době se svět stále více ekonomicky propojuje a kulturní diverzita zaměstnanců nabývá na významu jako podstatná konkurenční výhoda. Interkulturní komunikační kompetence se stává klíčovou kompetencí manažera v multinacionálních firmách a zároveň je důležitá i pro řadového pracovníka, který přichází do styku s jinými kulturami v pracovním prostředí. Hlavním tématem práce jsou kulturní specifika managementu multinacionálních firem. Cílem disertační práce je zjistit, jak odlišné národní kultury ovlivňují řízení lidí, zejména pracovní vztahy, manažerské nástroje a organizační struktury. To autorka zjišťuje prostřednictvím kulturních dimenzí, které v rámci této práce aktualizuje pro Českou a Slovenskou republiku dle metodologie Fonse Trompenaarse. Autorka testuje tři hypotézy: o vývoji preferencí kulturních dimenzí v čase, odlišnosti preferencí kulturních dimenzí Čechů a Slováků a odlišnosti preferencí kulturních dimenzí dle pohlaví, věku a počtu let strávených v zahraničí. Práce zároveň předkládá i mapování změny postojů v konkrétních pracovních a osobních situacích Čechů a Slováků v čase. Práce analyzuje vliv ekonomických faktorů na pracovní postoje a preference kulturních dimenzí, identifikuje oblasti potenciálních konfliktů kultur Čechů a Slováků v pracovním prostředí a také porovnává výsledky s jinými výzkumy v oblasti kulturních dimenzí a kulturních standardů. Závěrem práce navrhuje kulturně specifická doporučení řízení Čechů a Slováků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.