Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika bydlení v kontextu sociální práce
FROŇKOVÁ, Jarmila
Diplomová práce se zabývá problematikou bydlení v celé její možné šíři. Cílem je poukázat na důležitost bydlení v životě člověka, zejména v kontextu sociální práce, a to včetně oblastí, které úzce souvisí s danou problematikou. Tato závěrečná práce se skládá především z rozsáhlé teoretické části, která však vychází ze zkušeností a poznatků z praxe. První kapitola je úvodem do tématu, neb nám osvětluje, jakým způsobem bydlení ovlivňuje naše životy a co získáme jeho zajištěním. Stěžejní částí jsou pak na sebe navazující kapitoly o problematice bydlení, jež jsou následně zasazeny do kontextu sociální práce. Závěrem jsou shrnuty zásadní výstupy, které v rámci daného tématu přineslo vyhotovení této diplomové práce.
Komunikace s rizikově ohroženou mládeží navštěvující klub Wolf při Salesiánském středisku mládeže v Českých Budějovicích
DVOŘÁKOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce je zaměřena na způsoby komunikace mezi pracovníky a klienty nízkoprahového klubu Wolf při Salesiánském středisku mládeže v Českých Budějovicích. V této problematice jsme se zabývali identifikací komunikačních problémů a způsoby jejich možného řešení.
Problematika azylového bydlení
FROŇKOVÁ, Jarmila
Cílem bakalářská práce je popsat problematiku azylových domů s poukazem na problematické situace, které se s touto sociální službou pojí. Jde zejména o její neefektivnost, která spočívá v cirkulujícím využívání služby ze strany klientů. V teoretické části se práce zabývá náročnou životní situací, která je spojená s fenoménem bezdomovectví a následnou přirozenou potřebou bydlení, která je vlastní každému člověku. Obě dvě kapitoly mají významný vliv na jednání a život klienta, sociálního pracovníka, ale také na samotnou funkci služby, a proto je zde naznačená spojitost s problematikou cirkulace. Dále práce blíže definuje samotnou sociální službu azylový dům a přechází do problematiky opakovaného využívání dané sociální služby ze strany klientů, kde popisuje dvě hlavní kategorie příčin cirkulace, a to především individuální postoj klienta, a oproti tomu příčiny jako bytová politika, stigmatizace a vliv sociálního pracovníka, který znemožňuje klientům odejít ze služby, jelikož je dán nevhodným nastavením systému nebo společnosti. Práce se rovněž snaží poukázat na důsledky cirkulace a možná východiska či řešení problematiky. Součástí práce jsou rozhovory se sociálními pracovnicemi z azylového domu v Mělníku, které jsou dokladem zkušeností z praxe, a proto by měly přispět svým výstupem ke stanovenému cíli.
Sociální opora jako významný protektivní faktor zvládání traumatických situací
ŠOLE, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá tématem "Sociální opora jako významný protektivní faktor zvládání traumatických situací". Cílem práce je prozkoumat a popsat, jakého významu může sociální opora nabývat pro jedince při zvládání traumatizujících událostí. V teoretické části jsou definovány základní pojmy tématu s důrazem na definice, pojetí, zdroje, funkce, rozsah a úrovně sociální opory. Dále jsou popsány základní typy životních traumat a krizí a mechanismy jejich zvládání s pomocí sociální opory. Praktická část v souladu s cílem zkoumá možnosti a způsoby využití sociální opory jednotlivcem pro zvládání traumatické situace. Průzkum byl prováděn dotazováním v podobě hloubkových rozhovorů. Výzkumným souborem jsou osoby, které zažily traumatizující událost či prošly životní krizí.
Literární dílna pedagoga volného času - vybraná tvorba Markéty Zinnerové
JAŠKOVÁ, Eva
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřila na literárněvýchovné využití vybraných děl spisovatelky pro děti a mládež Markéty Zinnerové. Zvoleny byly texty zaměřené na dětského protagonistu ve složité životní situaci v rámci takzvané užší a širší rodiny. Východiskem je primárně dílo M. Zinnerové, především knihy Indiáni z Větrova, Tajemství proutěného košíku a Kde padají hvězdy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byla nejprve popsána obecná charakteristika příběhové prózy ze života dětí s důrazem na problematiku osobnostní a sociální výchovy. Dále se práce zabývala literárněvýchovným využitím prózy na 1. stupni základních škol, metodikou a způsoby práce s literárním textem a zařazením všech těchto činností do příslušného školního vzdělávacího programu. Praktická část pojednala o konkrétních klasických a aktivizujících metodách v aplikaci na vybrané texty z děl M. Zinnerové. Cílem diplomové práce bylo vytvořit pracovní listy za pomoci úryvků literatury této prozaičky a jejich praktické ověření u dětí mladšího školního věku při práci ve školní družině. V této části práce byly popsány pracovní listy, postupy a důvody jejich navržení. Pracovní listy byly využity při práci ve školní družině se žáky 3. třídy. Jejich spolupráce, zaujetí a konkrétní průběh činností při využití navržených listů je popsán v další kapitole praktické části. Při závěrečné reflexi využití listů jsou navrženy případné možné korekce, rozšíření nebo další možnosti využití těchto pracovních listů.
Sociální opora rodiny se zdravotně postiženým dítětem
KOŠTIALOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá sociální oporou rodiny se zdravotně postiženým dítětem. V teoretické části jsou definovány pojmy - sociální opora, sociální síť, vymezena problematika sociální opory, rozsah pojetí, úrovně, druhy, nástroje, účinnost a přiměřenost. Dále jsou popsány základní typy zdravotního postižení, techniky zvládání náročné životní situace a zdroje sociální opory. Praktická část je zaměřena na využití možností sociální opory rodinou, především na dostupnost, dostatečnost a funkčnost systému.
Význam center pro děti pro psychickou podporu dětí a jejich rodin
HOLÍČKOVÁ, Jana
Cílem mé práce bylo shrnout základní informace o dětských centrech a službách, které nabízí. Dále jsem se zabývala klienty a jejich rodinami, pro které se centra stala přirozenou součástí každodenního života. V jednotlivých kapitolách se postupně věnuji mentálnímu postižení obecně, zdůrazňuji důležitost pomoci odborníků a v neposlední řadě se zabývám reakcemi rodičů i dětí na nastalou situaci. V práci se také věnuji vzdělávání postižených jedinců. Rozepisuji možnosti vzdělávání od předškolního věku až po dospělost. Poslední dvě kapitoly popisují činnost Centra ARPIDA a Centra Kaňka. Na část teoretickou navazuje praktická část, kde se snažím objasnit důležitost těchto center pro lidi využívající jejich služeb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.