Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově
Blažková, Kamila ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově představuje jmenovanou hudební pohádku a její aplikaci v hodinách hudební výchovy. Teoretická část předkládané práce stručně poukazuje na původ a vznik pohádek. Blíže se zaměřuje na definici pohádky jak z hlediska literárního, tak i hudebně dramatického žánru. Přičemž nastiňuje vliv tohoto fenoménu na psychický vývoj dítěte. V této souvislosti se diplomová práce věnuje období mladšího školního věku, které charakterizuje nejenom s ohledem k sociálnímu a emočnímu vývoji, ale hlavně se zřetelem k vývoji hudebnímu. Praktická část závěrečné práce přináší příklady aktivit do hodin hudební výchovy, které se inspirují filmovou hudební pohádkou Lotrando a Zubejda. Tyto aktivity byly realizovány s žáky 3. ročníku na 1. základní škole Tomáše Garrigua Masaryka v Milevsku a zaznamenány formou vyučovacích příprav. Výsledkem praktické části předkládané práce jsou pak modelové příklady a několik metodických listů, jež mohou sloužit jako inspirace pro práci s hudební pohádkou ve výchovně vzdělávacím procesu. K doplnění vhledu do dané problematiky práce popisuje výsledky krátkého dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili respondenti z řad vyučujících hudební výchovy na 1. stupni základní školy, kde proběhla realizace projektového vyučování....
Hudební pohádka v mateřské škole
ADAMOVIČOVÁ, Nicola
Bakalářská práce se zabývá hudební pohádkou interpretovanou dětem předškolního věku. Na začátku byly stručně definovány pojmy související s daným tématem. Zmíněna byla také dramatická výchova, díky jejímž metodám byla hudební pohádka předkládána dětem předškolního věku. Poté byl vymezen samotný předškolní věk a vzdělávací oblasti z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktickou část tvoří dvě hlavní výzkumné otázky, na které byly zjišťovány odpovědi pomocí kvalitativního výzkumu, a to metodami otevřeného kódování a strukturovaného rozhovoru. Významnou roli hrála dramatizace hudební pohádky, při které vybrané respondentky aktivně pozorovaly reakce předškolních dětí. S každou respondentkou byl veden individuální strukturovaný rozhovor. Rozhovory byly následně pomocí otevřeného kódování kategorizovány a analyzovány. Z kvalitativního výzkumného šetření vyplývá, že se dětem interpretovaná hudební pohádka líbila a rovněž byly naplněny všechny vzdělávací oblasti z RVP PV v souvislosti s daným tématem.
Rozvoj řečových a pěveckých dovedností v MŠ na základě hudební pohádky
Hnojská, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Cílem DP je ověření možností metodické práce v MŠ, v níž na základě hudební pohádky budou vzájemně propojeny všechny oblasti předškolního vzdělávání. V centru pozornosti bude rozvoj řečových a pěveckých dovedností u dětí. Teoretická část práce bude obsahovat vysvětlení základních hudebně psychologických pojmů v souvislosti s jednotlivými etapami vývoje dítěte předškolního věku. Důraz bude kladen na rozvoj motorických, sluchových, hudebních, pěveckých a mluvních dovedností. Vedle hudebních a hudebně pohybových činností budou využity i dramatické žánry. Bude navržen projekt - hudební pohádka, v němž se uplatní jednotlivá hlediska současného předškolního vzdělávání. Tato hlediska budou vymezena a stručně charakterizována. V druhé části bude uveden projekt, který si klade za cíl ověřit, do jaké míry lze pomocí hudebních pohádek rozvíjet řečové a pěvecké dovedností. Vše bude koncipováno na základě celostního přístupu v rámci RVP.
Využití hudební pohádky v hudebním vývoji předškolního dítěte.
Nosková, Terezie ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Název práce: Využití hudební pohádky v hudebním vývoji předškolního dítěte Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén hudební pohádky a možnosti jejího uplatnění v hudebně tvořivém procesu. Představuje hudební pohádku jako prostředek k rozvíjení hudebních, pohybových, pěveckých, instrumentálních a výtvarných činností. Práce se zaměřuje na děti předškolního věku. Stručně charakterizuje jejich vývoj z hlediska rozvoje hudebních schopností. Představuje pohádku jako cestu ke kreativním činnostem. Teoretická část je zaměřena na hudební pohádku, její funkce, porovnání s lidovou pohádkou a historický exkurz. Dále se zabývá, z hlediska hudební vývoje, stručnou charakteristikou dítěte ve věku 5 až 6 let. Ukazuje také na výchovný aspekt pohádky a kompetence, které můžeme u dítěte skrze tento hudebně dramatický žánr rozvíjet. Praktická část práce přináší projekt hudební pohádky realizovaný v Mateřské škole Telč. Cílem práce je zrealizovat paletu činností a skrze hudební oblasti naplnit cíle všech pěti vzdělávacích oblastí Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV)1 KLÍČOVÁ SLOVA Hudební pohádka, děti, mateřská škola, hudba, pohádka 1 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2018 [cit. 2021-01-07]. Dostupné na...
Rozvoj řečových a pěveckých dovedností v MŠ na základě hudební pohádky
Hnojská, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Cílem DP je ověření možností metodické práce v MŠ, v níž na základě hudební pohádky budou vzájemně propojeny všechny oblasti předškolního vzdělávání. V centru pozornosti bude rozvoj řečových a pěveckých dovedností u dětí. Teoretická část práce bude obsahovat vysvětlení základních hudebně psychologických pojmů v souvislosti s jednotlivými etapami vývoje dítěte předškolního věku. Důraz bude kladen na rozvoj motorických, sluchových, hudebních, pěveckých a mluvních dovedností. Vedle hudebních a hudebně pohybových činností budou využity i dramatické žánry. Bude navržen projekt - hudební pohádka, v němž se uplatní jednotlivá hlediska současného předškolního vzdělávání. Tato hlediska budou vymezena a stručně charakterizována. V druhé části bude uveden projekt, který si klade za cíl ověřit, do jaké míry lze pomocí hudebních pohádek rozvíjet řečové a pěvecké dovedností. Vše bude koncipováno na základě celostního přístupu v rámci RVP.
Hudební pohádka v mateřské škole
TONINGEROVÁ, Iva
Cílem mojí bakalářské práce je ověření možnosti realizace hudební pohádky v mateřské škole a jejího přínosu z hlediska současného předškolního vzdělávání. Prostřednictvím hudby, hudební pohádky se snažím propojit všechny oblasti předškolního vzdělávání. K tomu využívám i různé mimohudební činnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.