Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Vliv aerodynamických sil na jízdní komfort vozidla a polohu karoserie
Telecký, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá působením aerodynamických sil a jejími vlivy na polohu karoserie a jízdní komfort vozidla. Simulace byla provedena v počítačovém programu ADAMS (MSC Software TM).
Analýza řadicího mechanizmu traktoru
Netopil, Jan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řadicí mechanizmy manuálně řazených převodovek traktorů. Poskytuje ucelený přehled všech důležitých konstrukčních uzlů řadicího mechanizmu s rozborem vlivu konstrukce na výslednou velikost síly potřebné k řazení. Hlavním cílem práce je návrh a validace experimentálního zařízení pro měření silových účinků řadicího mechanizmu sériově vyráběného traktoru v reálném provozu. Návrh experimentálního zařízení je podložen studií používané měřicí techniky a obdobných experimentálních zařízení. Finální konstrukce je volena na základě výběru metodou vážených hodnot, zohledňující požadavky na konstrukci. Pro realizaci měření je navržen a sestaven funkční měřicí řetězec. Za účelem vyhodnocení dat z technického experimentu je vytvořen v softwaru MSC Adams View multibody model navrženého experimentálního zařízení, prostřednictvím kterého se z měřených hodnot získají reálné parametry řadicího mechanizmu. Navržené experimentální zařízení přináší možnost kompletní analýzy a následné optimalizace řadicího mechanizmu traktoru.
Koncepce mechanismu pro ovlivnění proudu spalin na vstupu do turbíny
Závada, Otakar ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem nových variant schopných ovlivnit proud spalin na vstupu do turbíny turbodmychadla. Cílem této diplomové práce bylo navrhnout a zhodnotit nová koncepční řešení ovlivňující proud spalin na vstupu do turbíny turbodmychadla. První část této diplomové práce je věnována rešerši stávajících řešení, a to jak těm, která se reálně využívají, tak i koncepcím, které zůstávají zatím pouze v mezích úvah. V následujících kapitolách jsou představena nová a unikátní konstrukční řešení mechanismu. Jednotlivá koncepční řešení cílí na zjednodušení celého mechanismu, a tím i snížení celkových výrobních nákladů. K porovnání a vyhodnocení jednotlivých koncepcí došlo mj. na základě výsledků multibody simulací. Výsledky ukázaly, že v tuto chvíli s ohledem na zvolená hodnotící kritéria, je nejvhodnějším řešením první vlastní koncepce. V závěru jsou formulovány poznatky, které jsou nezbytné k dalšímu koncepčnímu vývoji a zdokonalení mechanismu.
Rozváděcí ústrojí turbíny turbodmychadla
Řezáč, Vojtěch ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí mechanismu proměnné geometrie statoru turbíny. V diplomové práci jsou zmapovány v současnosti používané způsoby regulace přeplňování turbodmychadlem. S ohledem na zjištěné informace jsou vytvořeny vlastní návrhy, jež jsou následně srovnávány mezi sebou a s aktuálně používaným systémem Garrett VNT a to z hlediska funkčnosti, průtočného průřezu a ovládacích sil, jež byly získány pokročilými výpočetními metodami v software ADAMS View. Na závěr je provedena diskuse, kde jsou zhodnoceny přínosy a nevýhody návrhů. Následně je navržen další možný postup v jejich vývoji.
Koncepce mechanismu pro ovlivnění proudu spalin na vstupu do turbíny
Závada, Otakar ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem nových variant schopných ovlivnit proud spalin na vstupu do turbíny turbodmychadla. Cílem této diplomové práce bylo navrhnout a zhodnotit nová koncepční řešení ovlivňující proud spalin na vstupu do turbíny turbodmychadla. První část této diplomové práce je věnována rešerši stávajících řešení, a to jak těm, která se reálně využívají, tak i koncepcím, které zůstávají zatím pouze v mezích úvah. V následujících kapitolách jsou představena nová a unikátní konstrukční řešení mechanismu. Jednotlivá koncepční řešení cílí na zjednodušení celého mechanismu, a tím i snížení celkových výrobních nákladů. K porovnání a vyhodnocení jednotlivých koncepcí došlo mj. na základě výsledků multibody simulací. Výsledky ukázaly, že v tuto chvíli s ohledem na zvolená hodnotící kritéria, je nejvhodnějším řešením první vlastní koncepce. V závěru jsou formulovány poznatky, které jsou nezbytné k dalšímu koncepčnímu vývoji a zdokonalení mechanismu.
Rozváděcí ústrojí turbíny turbodmychadla
Řezáč, Vojtěch ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí mechanismu proměnné geometrie statoru turbíny. V diplomové práci jsou zmapovány v současnosti používané způsoby regulace přeplňování turbodmychadlem. S ohledem na zjištěné informace jsou vytvořeny vlastní návrhy, jež jsou následně srovnávány mezi sebou a s aktuálně používaným systémem Garrett VNT a to z hlediska funkčnosti, průtočného průřezu a ovládacích sil, jež byly získány pokročilými výpočetními metodami v software ADAMS View. Na závěr je provedena diskuse, kde jsou zhodnoceny přínosy a nevýhody návrhů. Následně je navržen další možný postup v jejich vývoji.
Analýza řadicího mechanizmu traktoru
Netopil, Jan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řadicí mechanizmy manuálně řazených převodovek traktorů. Poskytuje ucelený přehled všech důležitých konstrukčních uzlů řadicího mechanizmu s rozborem vlivu konstrukce na výslednou velikost síly potřebné k řazení. Hlavním cílem práce je návrh a validace experimentálního zařízení pro měření silových účinků řadicího mechanizmu sériově vyráběného traktoru v reálném provozu. Návrh experimentálního zařízení je podložen studií používané měřicí techniky a obdobných experimentálních zařízení. Finální konstrukce je volena na základě výběru metodou vážených hodnot, zohledňující požadavky na konstrukci. Pro realizaci měření je navržen a sestaven funkční měřicí řetězec. Za účelem vyhodnocení dat z technického experimentu je vytvořen v softwaru MSC Adams View multibody model navrženého experimentálního zařízení, prostřednictvím kterého se z měřených hodnot získají reálné parametry řadicího mechanizmu. Navržené experimentální zařízení přináší možnost kompletní analýzy a následné optimalizace řadicího mechanizmu traktoru.
Vliv aerodynamických sil na jízdní komfort vozidla a polohu karoserie
Telecký, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá působením aerodynamických sil a jejími vlivy na polohu karoserie a jízdní komfort vozidla. Simulace byla provedena v počítačovém programu ADAMS (MSC Software TM).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.