Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce geometrie v mračnech bodů
Eldes, Pavol ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí jednoduché geometrie v mračnech bodů se speciálním důrazem na vlivy normál bodů na kvalitu a rychlost produkovaných výsledků. Hlavním produktem je pak aplikace demonstrující detekce ploch, koulí a válců. Na detekci je využit RANSAC algoritmus, který je v téhle práci modifikován na práci s více modelama současně. Další modifikací je úprava detekčních modelů pro přísnější výběr kandidátních útvarů.
Sebelokalizace a mapování ve vnitřním prostředí na bázi LiDAR snímačů
Minařík, Jakub ; Gábrlík, Petr (oponent) ; Ligocki, Adam (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s problémem sebelokalizace a mapování (SLAM) se zaměřením na použití snímače 3D LiDAR. Nejprve je proveden úvod od samotného SLAMu a vysvětlen SLAM založený na grafu a reprezentace mapy pomocí dense SLAM. Popsány jsou dva nejběžnější algoritmy pro porovnání mračen bodů ICP a NDT. Po popsání teorie SLAMu je provedena rešerše existujících projektů řešící tento problém. Popsané projekty jsou open-source a většina z nich podporuje ROS systém. Z popsaných projektů je vybrán projekt Optimized SC-F-LOAM pro další práci. Je popsána jak funguje jeho odometrie FLOAM a její spojení s optimalizací a hledání smyček. Hledání smyček je prováděno pomocí deskriptoru ScanContext. Následně je proveden návrh pro zprovoznění projektu pro offline a online dat ve vnitřních prostorách. V posledních kapitolách je řešen postup oživení, ladění projektu a jsou vyhodnoceny výsledku daného projektu pro použití ve vnitřních prostorech.
Vizualizace mračen bodů pomocí Unreal Enginu
Zejda, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem aplikace pro vizualizaci mračen bodů pomocí virtuální reality. Obsahuje podrobný popis vývoje aplikace v herním enginu Unreal Engine 4 a propojení tohoto enginu s virtuální realitou Oculus Rift a HTC Vive. Součástí vývoje jsou problematiky importu a vykreslování mračen bodů, optimalizace výkonu, ovládání a interakce aplikace, nastavení virtuální reality a designu uživatelské nabídky.
Automatic Point Clouds Merging
Hörner, Jiří ; Obdržálek, David (vedoucí práce) ; Vodrážka, Jindřich (oponent)
Multirobotické systémy jsou zavedenou výzkumnou oblastí s rostoucím množstvím aplikací. Efek- tivní koordinace v těchto systémech zpravidla vyžaduje znalost polohy robotů a mapy daného prostředí. Tato práce prezentuje nový algoritmus pro spojování 3D map reprezentovaných mračny bodů v mul- tirobotických systémech, který vytváří globální mapu prostředí a poskytuje pozice robotů. Algoritmus je založen na odhadování transformace mezi mapami pomocí význačných bodů a s využitím nového algoritmu pro párování descriptorů. Algoritmus používá pouze mračna bodů bez dalších pomocných in- formací. Algoritmus může využít rozdílené SLAM metody a typy senzorů a je použitelný v heterogenních multirobotických systémech. Algoritmus pro spojování map byl testován na reálných datech z létajících a pozemních robotů s různými typy stereo kamer a aktivních RGB-D kamer. Algoritmus byl testován venku i uvnitř budov. Navržený algoritmus byl implementován jako ROS balíček a je v současné době distribuován v ROS distribuci. Pokud vím, jedná se o první ROS balíček pro spojování 3D map.
Detekce geometrie v mračnech bodů
Eldes, Pavol ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí jednoduché geometrie v mračnech bodů se speciálním důrazem na vlivy normál bodů na kvalitu a rychlost produkovaných výsledků. Hlavním produktem je pak aplikace demonstrující detekce ploch, koulí a válců. Na detekci je využit RANSAC algoritmus, který je v téhle práci modifikován na práci s více modelama současně. Další modifikací je úprava detekčních modelů pro přísnější výběr kandidátních útvarů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.