Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení úrovně motoriky dětí staršího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole.
ŽÁNOVÁ, Marie
Cílem této diplomové práce je zmapovat úroveň motorické výkonnosti u dětí na prvním stupni ZŠ Pohůrecká, zjistit současný stav motoriky dětí a porovnat tento stav s průměrem. V této práci autorka zjišťuje úroveň motorických schopností dětí staršího školního věku od 11 do 12 let za pomoci testů zkoumajících úroveň jemné a hrubé motoriky. Tyto testové úlohy jsou realizovány na jedincích v období pubescence, ve kterém testovaní prochází rychlým fyzickým i psychickým vývojem, jenž má mimo jiné velký vliv také na množství jeho vykonávané pohybové aktivity. Díky této testové baterii zjistíme, jestli mají dívky zvýšené riziko motorických obtíží. V samotném závěru také porovnáme a zhodnotíme námi naměřená data s daty z jiné diplomové práce na toto téma.
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole
ČELIKOVSKÝ, Jakub
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky u dětí mladšího školního věku na vybrané základní škole. V celkovém počtu bylo otestováno 44 dětí (21 chlapců a 23 dívek) od 1. do 4. třídy ve věku 7 až 10 let v měsíci lednu 2018. Úroveň motoriky jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií Movement Assessment Battery for Children Second Edition, která zahrnuje 8 motorických testů bez ohledu na pohlaví testovaných. Chlapce a dívky jsme v komponentách a testových úlohách mezi sebou porovnávali. Celkové výsledky testování ukázaly, že 100 % dětí nevykazuje žádné motorické obtíže (1. pásmo). I přes to se našli jedinci, kteří v komponentách manuální dovednosti a míření & chytání svou úrovní motoriky spadali do 2. pásma (riziko motorických obtíží) nebo 3. pásma (významné motorické obtíže). Výzkum nás přesvědčil o tom, že jemná a hrubá motorika většiny testovaných dětí je na velmi dobré úrovni.
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku ve vybraných sportovních hrách
Březinová, Markéta ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností u hráčů mladšího školního věku (ročníky 2006 a 2007) věnujících se vybraným sportovním hrám. Konkrétně házené, fotbalu, volejbalu, florbalu a basketbalu. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6-60), která byla pro testování vhodná. Testování probíhalo celkem v šesti sportovních klubech ve Středočeském kraji a kraji Vysočina. Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují určitému sportu, jsem porovnávala vůči běžné populaci a následně proběhlo porovnání mezi vybranými sporty mezi sebou. Úkolem také bylo zjistit, zda struktura sportovního výkonu daného sportu bude mít vliv na úroveň pohybových schopností i v mladším školním věku. Výzkumně zaměřená část dokládá, že rozdíl průměrných výsledků není markantní. Testování ukázalo, že nejvyšší úroveň pohybových schopností vykazují hráči házené a basketbalu. Výzkum dále ukázal, že vybraní sportovci v mladším školním věku vykazují nejhorší testové výsledky v testech, které mají kondiční charakter. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, házená, fotbal, florbal, volejbal, basketbal, Unifittest (6-60)
Stravovací návyky fotbalistů a nesportujících studentů ve věku 16 - 17 let
Čáka, Vít ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Coufalová, Klára (oponent)
Název: Stravovací návyk fotbalistů a nesportujících studentů ve věku 16 - 17 let. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit stravovací návyky u skupiny pravidelně trénovaných fotbalistů ve věku 16 - 17 let a nesportujících studentů stejného věku a pohlaví mimo jejich domov. Druhým cílem je komparovat získaná data mezi oběma soubory. Práce se zabývá otázkami problematiky rychlého občerstvení a vyhláškou č.282/2016 Sb., která vstoupila v platnost 20. 9. 2016 a reguluje nabídku školních potravinových automatů a bufetů. Metody: Celkem se výzkumu zúčastnilo tři sta osob. V práci byla využita explorativní metoda anonymního anketního šetření. V teoretické části byla využita literární rešerše z dostupných literárních pramenů. Pro kvantifikaci dat byl využit deskriptivní přístup. Pro analýzu získaných dat byly aplikovány metody logické, indukce a komparace. Metoda analýza byla využita při rozboru jednotlivých skupin a metodou komparace byly srovnány zkoumané skupiny. Byl vyhodnocen vliv sportu na stravovací návyky dětí. Výsledky: Aktivní přístup ke sportu dokáže pozitivně ovlivnit smýšlení adolescentů o stravě a jejich stravovacích návycích, přesto že fotbalisté nejčastěji navštěvovali rychlé občerstvení ze všech zkoumaných souborů. Bylo zjištěno, že návštěvnost rychlého občerstvení ovlivňuje jeho hustota...
Hodnocení úrovně zdatnosti fotbalových hráčů ve věku 16 - 17 let.
Čáka, Vít ; Česák, Petr (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
Název: Hodnocení úrovně zdatnosti fotbalových hráčů ve věku 16 - 17 let. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit úroveň zdatnosti u skupiny pravidelně trénovaných fotbalistů ve věku 16 - 17 let a nesportujících studentů stejného věku. Druhým cílem je komparovat úroveň zdatnosti ve vybraných standardizovaných testech mezi oběma soubory. Metody: Celkem se výzkumu zúčastnilo 40 osob. Při zjištění tělesného složení byla využita elektrická impedanční analýza, kterou zajistil přístroj B.I.A. 2000M. Zpracování dat proběhlo v programu NUTRI 4. Sledované parametry byly procento tělesného tuku, vnitrobuněčné a tukuprosté tkáně. Pro zjištění motorické a fyzické úrovně zdatnosti byly využité standardizované položky testových baterií. Výsledky: Fotbalisté v komparaci s nesportujícími studenty disponují kvalitnějšími tělesnými parametry. Bylo zjištěno, že fotbalisté mají nižší procento tělesného tuku a vyšší úroveň zdatnosti. Klíčová slova: fotbal, zdatnost, motorický test, tělesné složení
Motorická výkonnost venkovské a městské mládeže ve věku 9 - 11 let
RYBÁROVÁ, Petra
Tématem této práce je porovnání antropometrických měření a motorické výkonnosti u dětí ve věku 9 - 11 let z měst a vesnic. Výsledky antropometrických měření a zjištěné hodnoty ve vybraných motorických testech jsou porovnány s tabulkami, které byly přepočítány na normy, standardy, s využitím desetistupňové bodovací stupnice u motorických testů. Statistická významnost zjištěných hodnot, rozdíly mezi oběma testovanými skupinami probandů je vyhodnocena t-testem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.