|
Hodnocení úrovně motoriky dětí staršího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole.
ŽÁNOVÁ, Marie
Cílem této diplomové práce je zmapovat úroveň motorické výkonnosti u dětí na prvním stupni ZŠ Pohůrecká, zjistit současný stav motoriky dětí a porovnat tento stav s průměrem. V této práci autorka zjišťuje úroveň motorických schopností dětí staršího školního věku od 11 do 12 let za pomoci testů zkoumajících úroveň jemné a hrubé motoriky. Tyto testové úlohy jsou realizovány na jedincích v období pubescence, ve kterém testovaní prochází rychlým fyzickým i psychickým vývojem, jenž má mimo jiné velký vliv také na množství jeho vykonávané pohybové aktivity. Díky této testové baterii zjistíme, jestli mají dívky zvýšené riziko motorických obtíží. V samotném závěru také porovnáme a zhodnotíme námi naměřená data s daty z jiné diplomové práce na toto téma.
|
|
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole
ČELIKOVSKÝ, Jakub
Cílem diplomové práce je zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky u dětí mladšího školního věku na vybrané základní škole. V celkovém počtu bylo otestováno 44 dětí (21 chlapců a 23 dívek) od 1. do 4. třídy ve věku 7 až 10 let v měsíci lednu 2018. Úroveň motoriky jsme zjišťovali standardizovanou testovou baterií Movement Assessment Battery for Children Second Edition, která zahrnuje 8 motorických testů bez ohledu na pohlaví testovaných. Chlapce a dívky jsme v komponentách a testových úlohách mezi sebou porovnávali. Celkové výsledky testování ukázaly, že 100 % dětí nevykazuje žádné motorické obtíže (1. pásmo). I přes to se našli jedinci, kteří v komponentách manuální dovednosti a míření & chytání svou úrovní motoriky spadali do 2. pásma (riziko motorických obtíží) nebo 3. pásma (významné motorické obtíže). Výzkum nás přesvědčil o tom, že jemná a hrubá motorika většiny testovaných dětí je na velmi dobré úrovni.
|
|
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku ve vybraných sportovních hrách
Březinová, Markéta ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností u hráčů mladšího školního věku (ročníky 2006 a 2007) věnujících se vybraným sportovním hrám. Konkrétně házené, fotbalu, volejbalu, florbalu a basketbalu. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6-60), která byla pro testování vhodná. Testování probíhalo celkem v šesti sportovních klubech ve Středočeském kraji a kraji Vysočina. Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují určitému sportu, jsem porovnávala vůči běžné populaci a následně proběhlo porovnání mezi vybranými sporty mezi sebou. Úkolem také bylo zjistit, zda struktura sportovního výkonu daného sportu bude mít vliv na úroveň pohybových schopností i v mladším školním věku. Výzkumně zaměřená část dokládá, že rozdíl průměrných výsledků není markantní. Testování ukázalo, že nejvyšší úroveň pohybových schopností vykazují hráči házené a basketbalu. Výzkum dále ukázal, že vybraní sportovci v mladším školním věku vykazují nejhorší testové výsledky v testech, které mají kondiční charakter. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, házená, fotbal, florbal, volejbal, basketbal, Unifittest (6-60)
|
|
Stravovací návyky fotbalistů a nesportujících studentů ve věku 16 - 17 let
Čáka, Vít ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Coufalová, Klára (oponent)
Název: Stravovací návyk fotbalistů a nesportujících studentů ve věku 16 - 17 let. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit stravovací návyky u skupiny pravidelně trénovaných fotbalistů ve věku 16 - 17 let a nesportujících studentů stejného věku a pohlaví mimo jejich domov. Druhým cílem je komparovat získaná data mezi oběma soubory. Práce se zabývá otázkami problematiky rychlého občerstvení a vyhláškou č.282/2016 Sb., která vstoupila v platnost 20. 9. 2016 a reguluje nabídku školních potravinových automatů a bufetů. Metody: Celkem se výzkumu zúčastnilo tři sta osob. V práci byla využita explorativní metoda anonymního anketního šetření. V teoretické části byla využita literární rešerše z dostupných literárních pramenů. Pro kvantifikaci dat byl využit deskriptivní přístup. Pro analýzu získaných dat byly aplikovány metody logické, indukce a komparace. Metoda analýza byla využita při rozboru jednotlivých skupin a metodou komparace byly srovnány zkoumané skupiny. Byl vyhodnocen vliv sportu na stravovací návyky dětí. Výsledky: Aktivní přístup ke sportu dokáže pozitivně ovlivnit smýšlení adolescentů o stravě a jejich stravovacích návycích, přesto že fotbalisté nejčastěji navštěvovali rychlé občerstvení ze všech zkoumaných souborů. Bylo zjištěno, že návštěvnost rychlého občerstvení ovlivňuje jeho hustota...
|
|
Hodnocení úrovně zdatnosti fotbalových hráčů ve věku 16 - 17 let.
Čáka, Vít ; Česák, Petr (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
Název: Hodnocení úrovně zdatnosti fotbalových hráčů ve věku 16 - 17 let. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit úroveň zdatnosti u skupiny pravidelně trénovaných fotbalistů ve věku 16 - 17 let a nesportujících studentů stejného věku. Druhým cílem je komparovat úroveň zdatnosti ve vybraných standardizovaných testech mezi oběma soubory. Metody: Celkem se výzkumu zúčastnilo 40 osob. Při zjištění tělesného složení byla využita elektrická impedanční analýza, kterou zajistil přístroj B.I.A. 2000M. Zpracování dat proběhlo v programu NUTRI 4. Sledované parametry byly procento tělesného tuku, vnitrobuněčné a tukuprosté tkáně. Pro zjištění motorické a fyzické úrovně zdatnosti byly využité standardizované položky testových baterií. Výsledky: Fotbalisté v komparaci s nesportujícími studenty disponují kvalitnějšími tělesnými parametry. Bylo zjištěno, že fotbalisté mají nižší procento tělesného tuku a vyšší úroveň zdatnosti. Klíčová slova: fotbal, zdatnost, motorický test, tělesné složení
|
|
Motorická výkonnost venkovské a městské mládeže ve věku 9 - 11 let
RYBÁROVÁ, Petra
Tématem této práce je porovnání antropometrických měření a motorické výkonnosti u dětí ve věku 9 - 11 let z měst a vesnic. Výsledky antropometrických měření a zjištěné hodnoty ve vybraných motorických testech jsou porovnány s tabulkami, které byly přepočítány na normy, standardy, s využitím desetistupňové bodovací stupnice u motorických testů. Statistická významnost zjištěných hodnot, rozdíly mezi oběma testovanými skupinami probandů je vyhodnocena t-testem.
|