Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace kompletní a krátké formy Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) u pacientů po dokončení léčby akutní lymfoblastické leukemie
Patrmanová, Eliška ; Štveráková, Tereza (vedoucí práce) ; Křížová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním a využitelností krátké formy (SF) a kompletní formy (CF) testové baterie Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) u jedinců po ukončené léčbě akutní lymfoblastické leukemie (ALL). V teoretické části je uveden přehled poznatků týkající se ALL, hodnocení motorického vývoje, a především testové baterie BOT-2. Hlavním cílem praktické části bylo ověřit srovnatelnost výsledků nejčastěji používaných forem BOT-2 u pacientů po léčbě ALL. Metodika: Do studie bylo zařazeno 37 probandů ve věku 4-21 let (průměrný věk 10,3 let; SD ±3,9). Úroveň motorické vyspělosti byla měřena pomocí BOT-2 CF. Data pro SF byla extrahována z CF a byla zpracována pomocí dvoucestné analýzy rozptylu (ANOVA), ROC (Receiver Operating Characteristic) analýzy a korelační analýzy. Výsledky: Na základě dvoucestné ANOVA bylo zjištěno, že standardní skór SF (45,1 ±7,9) ukazuje statisticky o věcně významně (p < 0,001; Hays ω2 = 0,41) nižší úroveň motorické vyspělosti ve srovnání s CF (49,1 ±9,4) u pacientů po léčbě ALL. Byla zjištěna přijatelná senzitivita (72,3 %) a vysoká specificita (91,9 %) SF. Závěr: BOT-2 SF lze použít pro screening celkové motorické vyspělosti a zařazení výsledku jedince po ALL do podprůměrného, průměrného či nadprůměrného pásma. SF pro svou menší...
Alberta Infant Motor Scale - Motorický vývoj dítěte do jednoho roku
Krylová, Adéla ; Vítová, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
bakalářské práce: Cíle - Cílem této práce je představit kanadský standardizovaný test - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) odborné veřejnosti. Test hodnotí motorický vývoj dětí od narození do osmnáctého měsíce věku. Teoretická část - V této části shrnuji potřebu standardizovaného hodnocení pro ergoterapeuty a význam včasné intervence u dětí do jednoho roku života. Další kapitola pojednává o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence. Hlavní část je věnována informacím o testu AIMS. Poslední část poskytuje přehled metod používaných v dětské ergoterapii. Praktická část - Vyzkoušela test AIMS v praxi a formu kazuistiky předkládám výsledky testování a praktické návrhy ergoterapeutické intervence.
Hodnocení úrovně motoriky dětí mladšího školního věku testovou baterií MABC-2 na základní škole v Jihlavě
KŘEČEK, Martin
Cílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň motoriky u dětí mladšího školního věku, konkrétně tedy u skupiny 7-10 let, pomocí standardizované testové baterie MABC-2 (Movement Assessment Battery for Children-2nd Edition), na námi zvolené základní škole. Testování se zúčastnilo 62 dětí z toho 34 dívek a 28 chlapců. Testovali jsme tři komponenty - hrubá motorika, jemná motorika a rovnováha. Po vyhodnocení všech tří komponent jsme mezi sebou porovnávali obě pohlaví. Výsledky nám ukázaly, že všech 62 dětí (100%) nevykazuje žádné motorické obtíže a řadí se do 1. pásma. Avšak při detailnějším prozkoumání dílčích komponent jsme narazili na problémy u míření & chytání (hrubá motorika). Zde se našlo šest dětí, kterým bylo diagnostikováno riziko vzniku motorických obtíží s doporučení pro další monitorování (2. pásmo). V totožné komponentě se dále našlo dokonce 9 dětí, které vykazovaly významné motorické obtíže s doporučením pro specializovaná vyšetření (3. pásmo).
Alberta Infant Motor Scale - Motorický vývoj dítěte do jednoho roku
Krylová, Adéla ; Vítová, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
bakalářské práce: Cíle - Cílem této práce je představit kanadský standardizovaný test - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) odborné veřejnosti. Test hodnotí motorický vývoj dětí od narození do osmnáctého měsíce věku. Teoretická část - V této části shrnuji potřebu standardizovaného hodnocení pro ergoterapeuty a význam včasné intervence u dětí do jednoho roku života. Další kapitola pojednává o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence. Hlavní část je věnována informacím o testu AIMS. Poslední část poskytuje přehled metod používaných v dětské ergoterapii. Praktická část - Vyzkoušela test AIMS v praxi a formu kazuistiky předkládám výsledky testování a praktické návrhy ergoterapeutické intervence.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.