Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled na současný svět podle etiky Petera Singera
ZEMANOVÁ, Kateřina
Cílem této bakalářské práce je získat pohled na současný světa podle etiky Petera Singera. V úvodních kapitolách se budeme věnovat skrze publikace Petera Singera hlavním myšlenkám, a to konkrétně Osvobození zvířat, Practical Etics, Applied Etics, Spisy o etickom žití, Jeden svět - Etika globalizácie. Na těchto příkladech se budeme snažit prokázat, že je tento autor často veřejností mylně interpretován a jeho názory všeobecně špatně pochopeny. Při analýze budeme vycházet z všeobecného modelu morálních a etických hodnot společnosti a dávat je do souvislosti se Singerovou filozofií. Podrobně budeme rozebírat problém druhové nadřazenosti, který je klíčový pro všechna Singerova díla a je zároveň i nosným tématem této práce. Kromě výše zmíněného problému se v práci také nachází i analýza morálních a etických zásad tak, jak byly v průběhu historie nazírány různými významnými mysliteli.
Handicapovaný hrdina dětské literatury jako námět pro lekce dramatické výchovy
Schambergerová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou handicapovaného jedince v dětské literatuře jako námětu pro lekce dramatické výchovy. Diplomová práce má dvě části. V první teoretické části jsem se zabývala handicapem, vztahem literatury a dramatické výchovy se zaměřením na literaturu s handicapovaným hrdinou a posoudila jsem možnosti využití takovéto literatury v procesu dramatické výchovy. Praktická část byla postavena na akčním výzkumu, který probíhal v rámci 5 literárně dramatických lekcí, které byly vytvořeny na základě literární předlohy. Při vyhodnocení jsem se zaměřila zejména na proměny vztahu dětí k handicapu a člověku s handicapem na základě zážitků z lekce dramatické výchovy. Dále byly zkoumány otázky, zdali není toto téma pro žáky 1. stupně ZŠ obtížné a jaká úskalí může přinášet.
Víra a morální hodnoty sociálního pracovníka v pomáhajících profesích
Fiedlerová, Michaela ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Resumé Víra a morální hodnoty sociálního pracovníka v pomáhajících profesích Faith and moral values of social workers in the helping professions Michaela Fiedlerová Tato bakalářská práce se věnuje roli víry a hodnot v sociální práci, poukazuje na oblasti, kde náboženství a spiri tualita mají již své pevné místo a odhaluje také stinné stránky religiozity a krizové situace vznikající při zapojování svého světonázoru do vztahu sociální pracovník - klient, ať je věřícím kterákoli z těchto stran. Práce se dále snaží zodpovědět otázku, zda a pokud ano, do jaké míry může sociálního pracovníka ovlivňovat při výkonu služby jeho náboženské přesvědčení. Úskalí religiozity v sociální práci spočívá především v tom, že sociální pracovník může ke svému úkolu přis tupovat jakožto k náboženské misi, více či méně vědomě může vyvíjet tlak na klienta (či kolegy), aby akceptovali jeho chápání světa, v yznávali stejné hodnoty a to dokonce stejným způsobem. Sociální pracovník má nad klientem značnou moc, a to jak legitimní, vyplývající z jeho pozice, moc expertní a především moc vyplývající z kontroly zdrojů. Aby moc sociálních pracovníků byla omezena ve prospěch klientů, vznikají etické kodexy, například Etický kodex sociálních pracovníků ČR. Ty definují mj. nutnost rovného zacházení a předcházení diskriminaci z náboženských...
Media ethics and discursus of moral values in movie
Cút, Dušan ; Mucha, Ivan (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práca je zameraná na problematiku mediálnej etiky a diskurz morálnych hodnôt vo filme. Cieľom práce je potvrdiť alebo vyvrátiť potrebu aplikovanej etiky pri tvorbe a produkcii filmu. Práca je rozdelená do troch hlavných častí. V prvej sa zaoberáme problematikou mediálnej etiky a filmu. V druhej sa zameriavame na rôzne teórie médií, filmu a obrazu vo vzťahu k etike. V tretej časti práce sa venujeme semiotike filmu a hodnotám. V centre nášho záujmu sú jednotlivé súčasti filmu od filmového jazyku cez filmový význam a montáž, až k filmovému herectvu, zvuku či kostýmu. V práci sa nesnažíme len jednostranne poukázať na dobrý alebo zlý vplyv filmu na morálne hodnoty. Snažíme sa ukázať, že tento vplyv na tvorbu hodnotovej orientácie tu je a to nie len prostredníctvom vysielaných obsahov, ale aj prostredníctvom samotnej tvorby a prostriedkov pri produkcii filmu. Štruktúra prace je značne interdisciplinárna. Snaží sa citlivo spájať poznatky z oblasti etiky, médií a semiotiky. Táto interdisciplinárnosť dáva práci špeciálny význam a charakter, kde spájame známe fakty s novým prístupom a tak dávame faktom iný rozmer. Kľúčové slová: aplikovaná etika, mediálna etika, teória filmu, semiotika filmu, morálne hodnoty
Podpora morálního vývoje dítěte předškolního věku v mateřské škole
Batistová, Eva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat kompetence učitelky v podmínkách institucionální předškolní výchovy vedoucí k podpoře morálního rozvoje dítěte předškolního věku vzhledem k jeho psychickému vývoji a jeho utvořeném povědomí morálních hodnot získaných z rodiny. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje morální vývoj předškolního dítěte, výchovné a vzdělávací strategie rozvíjející morální vědomí a jednání předškoláka a schopnosti a dovednosti učitele v oblasti etické výchovy. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který hlavně mapuje aktivity rozvíjející morální vývoj dítěte, jež využívají učitelky mateřských škol ve své praxi. Další kapitola předkládá návrh a následné hodnocení realizace výchovného projektu zaměřený na etickou výchovu pro děti předškolní věku. Tato práce přispívá k obsáhnutí ucelených poznatků morálního vývoje dítěte předškolního věku s propojením do praxe a kompetencí učitelky mateřské školy. Klíčové pojmy kompetence morální hodnoty mateřská škola morální vývoj předškolní věk svědomí třídní klima učitel
Vliv médií na osobnost středoškolské mládeže v prostředí domova mládeže
VALACHOVIČOVÁ, Renata
Bakalářská práce se zabývá vlivem médií na osobnost středoškolské mládeže, a to v prostředí domova mládeže. Teoretická část je věnována pojmům hodnota, hodnotová orientace, vymezení pojmu adolescence, popisu změn v tomto období, také volnému času a zájmům adolescenta. Dále pak přibližuje média, především různé pohledy na negativní i pozitivní vlivy a shrnuje oblast volnočasových aktivit. Hlavním cílem praktické části bude zjistit, k čemu mládež využívá internet, zda výchova mimo vyučování a režim domova mládeže ovlivňuje čas strávený na internetu, jestli žáci porušují či akceptují pravidla a vnitřní řád na domově mládeže při používání internetových médií a jestli existují významnější rozdíly mezi žáky ubytovanými a neubytovanými.
Etika pracovníků v mateřských školách
FINKOVÁ, Kamila
Anotace Bakalářská práce Etika pracovníků v mateřských školách se v teoretické části zabývá vymezením problematiky při předávání morálních hodnot učitelů dětem. V empirické části je kladen důraz na rozdílné vnímání potřeby psaného etického kodexu rodiči a pedagogy. Hlavním prostředkem výzkumu byl dotazník.
Odměna a trest v životě předškolního dítěte
DVOŘÁKOVÁ, Pavla
Obsahem bakalářské práce je problematika výchovných prostředků. K nejvíce používaným patří odměna a trest, které jsou však zároveň se svými klady i zápory velice diskutované. Teoretická část se zabývá různými pohledy, názory i jinými možnými přístupy v této oblasti. Poukazuje na tradiční i novější možnosti výchovného působení na dítě v rodině i mateřské škole. Součástí práce je také psychologický pohled na morální vývoj dítěte, jeho možné prožívání. V praktické části je vyhodnocen a zpracován výzkum formou dotazníkového šetření v prostředí mateřské školy a v rodině, který byl veden ve čtyřech mateřských školách. Doplňující informace poskytly rozhovory s dětmi.
Výchova dětí předškolního věku k hodnotám
KUČEROVÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá výchovou dětí předškolního věku k hodnotám, zejména pěstováním žádoucích morálních vlastností. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy hodnoty, výchova k hodnotám, morální výchova. Nastiňuje pohled na výchovu k hodnotám v různých obdobích až po současnost. Charakterizuje zakotvení výchovy k hodnotám v kurikulárních dokumentech. V praktické části popisuje, jak je výchova k morálním hodnotám zakotvena v RVP PV a jak je tato problematika zpracována v konkrétním ŠVP. Pomocí průzkumu bakalářská práce mapuje náhled rodičů a pedagogů předškolních dětí na morální výchovu v prostředí mateřské školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.