Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Textová analýza dochovaného textu Tajné kroniky Mongolů
Laurencio Tacoronte, Ariel ; Zikmundová, Veronika (vedoucí práce) ; Luvsandorj, Jugder (oponent)
Textová analýza dochovaného originálu Tajné kroniky Mongolů Anotace Diplomová práce se zabývá analýzou všech aspektů textové povahy přítomných v čínském originálu Tajné kroniky Mongolů. Práce se skládá ze čtyř kapitol, ve kterých jsou probírány čínské znaky používané pro přepis, jejich výslovnost a význam a také problematika znaků vymyšlených či chybných. Předkládám seznam všech mongolských slabik, které lze získat pomocí čínského transkripčního systému a soupis všech používaných znaků. Dále je bráno v úvahu rozlišení slov a interpunkce. Na závěr jsou uvedeny různé aspekty související s glosujícím aparátem tohoto díla. Na základě rozboru nashromážděných údajů předkládám některé úvahy o otázkách historických či jazykových, jakými jsou etnická identita autora přepisu nebo autora glos, existence mongolského dialektu s vlastními charakteristikami v prostředí dynastie Jüan či důvod pro sestavení tohoto glosovaného přepisu a to, zda byl pořízen z originálu v klasickém mongolském písmu. Klíčová slova: textová analýza, mongolština, Tajná kroniky Mongolů, dynastie Jüan
Výchovné metody mongolských kočovníků. Zvyklosti ve vybraných lokalitách
Makúch, Branislav ; Oberfalzerová, Alena (vedoucí práce) ; Zikmundová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce popisuje současné výchovné metody mongolských nomádů ve vybraných oblastech pohoří Hangai. Je zpracována na základě tří terénních výzkumů v této oblasti. Výchozím materiálem posloužily zaznamenané řízené rozhovory s pastevci a záznamy ze zúčastněného pozorování. Mongolská kultura se nachází v přelomovém stadiu, je ovlivňována několika faktory světa západní kultury a moderních technologií, které se stávají ve stále větší míře součástí života mongolských pastevců. Tyto faktory se zřetelně vyjevují při porovnání současných a bývalých vzdělávacích metod, dětských her a vzpomínek mluvčích z dětství, ale také při porovnání současného a bývalého školství. Přesto však jsou tradiční kultura i některé oblasti etnopedagogiky dosud živé, a především, starší mluvčí si jich velmi váží a snaží se je předat mladším generacím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.