Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Téma lásky v poezii generace 27
Doležalová, Barbora ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
V diplomové práci "Téma lásky v poezii generace 27" jsme interpretovali motiv lásky u tří básníků daného uskupení - u Vicenta Aleixandreho, Pedra Salinase a Luise Cernudy. Zaměřili jsme se na sbírky z období tzv. rehumanizace španělské poezie, ve kterých polidštění znamená návrat milostného tématu a v nichž autoři poukazují na souvztažnost lásky a poezie jako prostředku, jak překonat samotu jedince a vztáhnout se k druhému, ke světu. Nastínili jsme rovněž vliv surrealismu na Vicenta Aleixandreho a Luise Cernudu. Ale vyvrátili jsme tezi, která polidštění španělské poezie této doby vysvětluje pouze vlivem surrealismu, což jsme doložili na příkladu milostné lyriky Pedra Salinase. V průběhu práce jsme se pokusili ukázat, že prvky čisté, odlidštěné poezie z básní nemizí úplně. U Vicenta Aleixandreho jsme charakterizovali lásku jako kosmickou sílu, která hýbe celým světem, vše ničí a přetváří, propojuje. Zdůraznili jsme tělesnost této lásky a popsali jsme styčné body mezi erotismem a uměleckým procesem. U Pedra Salinase jsme interpretovali lásku jako příběh dvou lidí. Tu zakládá dialog mezi milenci, který přetváří jak lyrický subjekt, tak milovanou. Láska spočívá v napětí, v pohybu mezi extrémními póly. Znázornili jsme základní polohy tohoto milostného příběhu a věnovali jsme se rovněž motivu zájmen a...
Téma lásky v poezii generace 27
Doležalová, Barbora ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
V diplomové práci "Téma lásky v poezii generace 27" jsme interpretovali motiv lásky u tří básníků daného uskupení - u Vicenta Aleixandreho, Pedra Salinase a Luise Cernudy. Zaměřili jsme se na sbírky z období tzv. rehumanizace španělské poezie, ve kterých polidštění znamená návrat milostného tématu a v nichž autoři poukazují na souvztažnost lásky a poezie jako prostředku, jak překonat samotu jedince a vztáhnout se k druhému, ke světu. Nastínili jsme rovněž vliv surrealismu na Vicenta Aleixandreho a Luise Cernudu. Ale vyvrátili jsme tezi, která polidštění španělské poezie této doby vysvětluje pouze vlivem surrealismu, což jsme doložili na příkladu milostné lyriky Pedra Salinase. V průběhu práce jsme se pokusili ukázat, že prvky čisté, odlidštěné poezie z básní nemizí úplně. U Vicenta Aleixandreho jsme charakterizovali lásku jako kosmickou sílu, která hýbe celým světem, vše ničí a přetváří, propojuje. Zdůraznili jsme tělesnost této lásky a popsali jsme styčné body mezi erotismem a uměleckým procesem. U Pedra Salinase jsme interpretovali lásku jako příběh dvou lidí. Tu zakládá dialog mezi milenci, který přetváří jak lyrický subjekt, tak milovanou. Láska spočívá v napětí, v pohybu mezi extrémními póly. Znázornili jsme základní polohy tohoto milostného příběhu a věnovali jsme se rovněž motivu zájmen a...
Fragmenty milostného příběhu (ve fotografiích)
Chybová, Barbora ; Činátlová, Blanka (vedoucí práce) ; Hrdlička, Josef (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce Fragmenty milostného příběhu (ve fotografiích) se věnuje fenoménu vizuality milostné řeči; sleduje přitom různé možnosti propojení média fotografie a textu. Oproti dezintegrujícímu milostnému diskurzu, jejž postuluje Roland Barthes ve Fragmentech milostného diskurzu, a v dialogu s ním, akcentuje přítomná práce milostný příběh jako tradiční způsob podání milostné tematiky. Téma je rozvíjeno na základě interpretace textů Vasilije Rozanova (Opavšije lisťja), Jakuba Demla (Listy Jakuba Demla Otokaru Březinovi), Ludvíka Vaculíka (Český snář), Bohumila Hrabala (Vita nuova) aj. Součást práce tvoří obrazová příloha, v níž jsou uveřejněny pojednávané fotografie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.