Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivizační metody ve výuce biologie člověka na 2. st. ZŠ jako prostředek pro posouzení mezioborových vztahů přírodopisu a tělesné výchovy
Burian, Oskar ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Cíle: Vyhledat základní informace a pojetí mezioborové výuky a její možné zařazení do vyučovacích hodin. Popsat vybrané aktivizační metody ve výuce obecně i ve výuce biologie člověka. Analyzovat vybrané často využívané učebnice pro žáky 2. stupně ZŠ, obsahující téma svalové soustavy jako vhodného tématu k mezioborovému propojení přírodopisu a tělesné výchovy z pohledu četnosti podnětů pro realizaci pohybových aktivit a obsahující mezioborové propojení výše zmíněných předmětů. Navrhnout a realizovat výuku svalové soustavy s aktivizačními metodami a mezipředmětovými prvky a zjistit, jaký k ní mají žáci postoj. Pomocí vědomostního testu komparovat žáky, kteří absolvovali aktivizační a mezioborovou výuku s žáky, kteří podstoupili frontální teoretickou výuku stejného tématu. Metody: K výzkumnému šetření byly využity dvě metody. Postojový online dotazník, vytvořen v Google formulářích umožňující žákům vyjádřit se k proběhlé výuce uzavřenými i otevřenými otázkami za garance zachování anonymity. Druhou metodou výzkumu je vědomostní test, vytvořený pro účely práce, jež byl vytisknut a rozdán žákům s časovým odstupem od konce výuky tématu. Výsledky: Postojový dotazník většinově dokládá pozitivní postoj žáků k proběhlému typu výuky a jejich relativní nalazení pro další podobné formy výuky. Vyhodnocení a...
Obraz a schéma ve výuce vybraných kapitol cytologie
Štindl, Přemysl
Diplomová práce se zabývá obrazovými didaktickými prostředky ve výuce vybraných kapitol cytologie. Vědecká ilustrace, tedy obraz a schéma, v biologii plní dvojí funkci: vědeckou a estetickou. Tyto dvě oblasti se vzájemně nevylučují, naopak jejich propojením a uplatňováním mezioborových vztahů biologie a výtvarného umění, je možné výuku biologie i výtvarné výchovy zpestřit a zkvalitnit.
Výchova ke zdraví na prvním stupni základní školy
Baráčková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem "Výchova ke zdraví na prvním stupni" a realizací projektové výuky s důrazem na mezipředmětové vztahy. Hlavním cílem diplomové práce je návrh výukového programu zaměřeného na výchovu ke zdraví na prvním stupni. První část práce se zaobírá fenoménem zdraví ve společnosti, terminologií zdraví a dokumenty, které s výchovou ke zdraví souvisí. Dále práce představuje program "Škola podporující zdraví", který se zabývá podporou výchovy ke zdraví v každodenních školních činnostech a směřuje tak k posilování cílů výchovy v afektivní rovině. Zvláštní důraz je brán na výchovu k samostatnosti žáků při vyhledávání informací a využívání učebnic a literatury. Druhá část práce je zaměřena na užití projektů na 1. stupni základních škol a realizaci projektu pro 2. třídu ZŠ se zaměřením na osvojování znalostí v oblasti lidského těla. Zde projektovou výuku shledávám jako vhodnou vzdělávací metodu, která zdařile rozvíjí požadované kompetence u žáků. Ve výzkumné části zjišťuji poznatky ohledně obliby projektové výuky na 1. stupni základních škol u učitelů a poukazuji na případné komplikace či nesnáze při její realizaci. KLÍČOVÁ SLOVA projektová výuka, mezioborové vztahy, výchova, zdraví, vzdělávání, zdravá škola, podpora zdraví
Obraz a schéma ve výuce vybraných kapitol cytologie
Štindl, Přemysl
Diplomová práce se zabývá obrazovými didaktickými prostředky ve výuce vybraných kapitol cytologie. Vědecká ilustrace, tedy obraz a schéma, v biologii plní dvojí funkci: vědeckou a estetickou. Tyto dvě oblasti se vzájemně nevylučují, naopak jejich propojením a uplatňováním mezioborových vztahů biologie a výtvarného umění, je možné výuku biologie i výtvarné výchovy zpestřit a zkvalitnit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.