Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce
Bitman, Martin ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce AUTOR: Bc. Martin Bitman KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s disabilitou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - její definici, historii, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje příčiny neúspěchu terapie. Praktická část je zaměřena na využití metody reflexní lokomoce u osob s disabilitou. Obsahuje výzkum a hodnocení vlivu metody reflexní lokomoce na vybrané speciálně pedagogické složky u dětí raného a předškolního věku, a dokládá výsledky šetření týkajícího se informovanosti, přijímání metody a využití metody v domácím prostředí. Hlavním cílem je zjistit, zda má metoda reflexní lokomoce vliv na vybrané speciálně pedagogické metody - jemnou a hrubou motoriku, grafomotoriku a kresbu. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda reflexní lokomoce, osoby s disabilitou, speciálně pedagogická diagnostika
Vojtova metoda a její účinnost při léčení dětí od narození až do dorostového období z pohledu speciálního pedagoga
Štěpánová, Anna ; Zulić, Marija (vedoucí práce) ; Volemanová, Marja Annemiek (oponent)
Bakalářská práce pojednává o Vojtově metodě, tzv. o metodě reflexní lokomoce, a její účinnosti při léčení dětí od narození až do dorostového období z pohledu speciálního pedagoga. Konkrétně se nespecifikuje na určité zdravotní postižení, nýbrž pozoruje aplikaci metody reflexní lokomoce u všemožných disabilit. Teoretická část popisuje úvod do problematiky Vojtovy metody - její historii, definici, indikaci, průběh terapie, terapeutický systém, vývojovou ontogenezi. Praktická část se výhradně zaměřuje na účinnost a úspěšnost léčení metodou reflexní lokomoce u již avizované věkové kategorie dětí. Hlavním cílem kvalitativního výzkumu, který je proveden metodou dotazování, je zjistit, zda v konečném výsledku byla aplikace Vojtovy metody účinná a úspěšná či nikoliv. Celkový počet respondentů je 16 a jsou jimi jak ti, kteří si metodou sami prošli, tak i lidé, kteří s jedinci cvičili. KLÍČOVÁ SLOVA Vojtova metoda, metoda reflexní lokomoce, reflexní terapie, vývoj dítěte, zdravotní postižení
Kinezioterapie u kojenců s centrální koordinační poruchou
Reichmannová, Taťána ; Hvězdová, Jana (vedoucí práce) ; Horká, Bohumila (oponent)
Autor: Taťána Reichmannová Instituce: Rehabilitační klinika LF v Hradci Králové Název práce: Kinezioterapie u kojenců s centrální koordinační poruchou Vedoucí práce: Mgr. Jana Hvězdová Počet stran: 82 Počet příloh: 21 Rok obhajoby: 2013 Klíčová slova: Vojtova metoda, reflexní terapie, kojenec, vývojová kineziologie, centrální koordinační porucha, lokomoce, motorika dítěte Bakalářská práce pojednává o centrální koordinační poruše v kojeneckém věku a její léčbě Vojtovou metodou. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce popisuji centrální koordinační poruchu, psychomotorický vývoj v 1. roce života po jednotlivých trimestrech u zdravého dítěte, diagnostiku, okrajově se věnuji reflexologii a polohovým testům. Pozornost věnuji Vojtově metodě - principu, vybavovacím zónám, reflexnímu plazení, reflexnímu otáčení. Zmiňuji neurologické vyšetření kojence. Poukazuji, jaký vliv mají predilekce hlavy, koliky i hypertonus u kojence na ovlivnění jeho dalšího posturálního vývoje. Praktická část se zabývá sledováním vývoje dvou kojenců s centrální koordinační poruchou a aplikací Vojtovy metody u těchto dětí.
Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce
Bitman, Martin ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s postižením. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - diagnostiku, která jí předchází, její definici, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje možné příčiny neúspěchu terapie. Dále pojednává o osobnosti Václava Vojty a historii jeho konceptu. Praktická část je zaměřena na vnímání metody Reflexní lokomoce samotnými klienty.
Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce
Bitman, Martin ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Stimulace tělesně a kombinovaně postižených jedinců: využití metody reflexní lokomoce AUTOR: Bc. Martin Bitman KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o metodě reflexní lokomoce a jejím vlivu na osoby s disabilitou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky metody reflexní lokomoce - její definici, historii, indikaci, průběh terapie, vývojovou ontogenezi, terapeutický systém, zdůvodňuje příčiny neúspěchu terapie. Praktická část je zaměřena na využití metody reflexní lokomoce u osob s disabilitou. Obsahuje výzkum a hodnocení vlivu metody reflexní lokomoce na vybrané speciálně pedagogické složky u dětí raného a předškolního věku, a dokládá výsledky šetření týkajícího se informovanosti, přijímání metody a využití metody v domácím prostředí. Hlavním cílem je zjistit, zda má metoda reflexní lokomoce vliv na vybrané speciálně pedagogické metody - jemnou a hrubou motoriku, grafomotoriku a kresbu. KLÍČOVÁ SLOVA: metoda reflexní lokomoce, osoby s disabilitou, speciálně pedagogická diagnostika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.