Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatizované měření asynchronního motoru pomocí LabVIEW
Halfar, Lukáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Bulín, Tomáš (vedoucí práce)
V této diplomové práci, která nese název Automatizované měření asynchronního motoru pomocí LabVIEW, je vytvořen automatizovaný měřicí systém pro provádění zkoušek asynchronních strojů. Měřicí algoritmus tohoto systému je naprogramován ve vývojovém prostředí LabVIEW. V rámci této práce je provedeno měření pomocí vytvořeného měřicího pracoviště za účelem ověření funkčnosti programu a provedení zkoušek, na základě kterých je proveden rozbor ztrát asynchronního motoru Atas Elektromotory Náchod a.s. T22VT512. Práce se dále zabývá elektromagnetickým výpočtem měřeného motoru T22VT512 pomocí analytického výpočtu v programu RMxprt a simulace pomocí metody konečných prvků v programu Maxwell 2D.
Výpočtové modelování dynamiky pístního kroužku
Dlugoš, Jozef ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Pístní kroužky jsou instalovány do pístu a vložky válce, která nemá dokonale kruhový tvar v důsledku výrobních tolerancí a vnejšího zatížení jako například utažení šroubů hlavy motoru. Jestli se kroužek není schopen přizpůsobit těmto deformacím, nastane lokální ztráta kontaktu a následně zvýšený profuk spalin a spotřeba oleje. Současné 2D výpočtové metody nedokáží implementovat tyto efekty – více komplexní model je nevyhnutelný. Předkládaná diplomová práce je zaměřená na vývoj 3D poddajného modelu pístního kroužku schopného zachytit lokální deformace. Ten je založený na Timoshenkové teorii prutů v kooperaci s MBS softwarem Adams. Model je následně porovnaný se softwarem ANSYS využívající metodu konečných prvků. Ověřený model pístního kroužku je vložený do sestavy píst/vložka válce a jsou provedeny základní simulace. Nakonec jsou navrhnuty další zlepšení.
Obecné řešení ztrát ventilových rozvodů
Mynařík, Aleš ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu spalovacího motoru. Popisuje výpočetní a experimentální metody stanovení mechanických ztrát ventilového mechanismu. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zpracování programové struktury v prostředí Matlab, která na základě zvolených výpočetních metod stanovuje hodnoty parametrů mechanických ztrát ventilových rozvodů a jejich grafickou reprezentaci. Vytvořená aplikace je použita pro výpočet průběhu mechanických ztrát vybraného reálného motoru.
Výpočtové modelování mechanických ztrát ve ventilovém mechanismu
Mačuga, Martin ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním mechanických ztrát ve ventilovém mechanismu, zjištěním vhodné metody řešení a její aplikaci na ventilový rozvod vznětového řadového čtyřválcového motoru. Dále se zabývá navržením vhodných úprav vedoucích ke snížení mechanických ztrát. Výpočet je proveden v MBS softwaru ADAMS.
Výpočtové modelování mechanických ztrát v klikovém mechanismu
Smetana, Roman ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V úvodní části diplomové práce je uvedeno obecné seznámení se základy tření, opotřebení a mechanickými ztrátami v klikovém mechanismu. Vlastní práce obsahuje popis metodiky řešení ztrát pomocí MBS softwaru a analýzu mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V poslední částí práce je uveden návrh pro snížení mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Analýza možností zvýšení účinnosti asynchronních motorů
Novotný, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
V první části této diplomové práce zabývající se zvyšováním účinností asynchronních motorů, jsou stručně uvedeny základní poznatky o asynchronních strojích s následným přehledem ztrát asynchronních motorů. Další část práce se zabývá možnostmi zvýšení účinnosti asynchronních motorů při nezvyšování nákladů na vývoj. Praktická část se skládá z měření čtyř motorů s různými strojírenskými úpravami tak, aby bylo možno porovnávat výhody těchto úprav. Naměřené hodnoty jsou porovnány analýzou v konečno prvkovém prostředí programu Maxwell 2D Design, ve kterém jsou nasimulovány stejné modely motorů, přičemž jsou prakticky využity teoretické poznatky o zvýšení účinnosti, které jsou do simulací implementovány.
Zlepšení energetických parametrů asynchronních strojů malého výkonu
Halfar, Tomáš ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce Zlepšení energetických parametrů asynchronních strojů malého výkonu se zabývá problematikou snižování ztrát asynchronních motorů malého výkonu. V první části práce seznamuje s konstrukcí a principem činnosti motorů. Dále práce uvádí teoretickou problematiku ztrát a jejich měření. V praktické části práce je provedeno měření ztrát asynchronního motoru ATAS Elektromotory Náchod a.s. T22VT512 (71-0512). Z naměřených hodnot ztrát jsou navrženy způsoby zvýšení účinnosti motoru a tyto metody jsou ověřeny orientačními výpočty v programu Maxwell. Poslední část práce je věnována měření prototypového motoru firmy ATAS a porovnání dosažených hodnot ztrát a účinnosti.
Snižování třecích ztrát kontaktních dvojic
Novotný, Marek ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic v aplikaci na klikový mechanismus spalovacího motoru. Úvodní část pojednává o účinnosti spalovacího motoru jako celku, dále pak popisuje oblasti, kde primárně dochází k mechanickým ztrátám. Další kapitoly popisují mechanismus vzniku třecích ztrát, hlavní faktory ovlivňující jejich výši a nejmodernější způsoby zvyšování mechanické účinnosti. V závěrečné části jsou uvedeny základní výpočetní vztahy popisující velikost mechanických ztrát. Práce má za úkol seznámit čtenáře s významností mechanické účinnosti v oblasti spalovacích motorů.
Snižování mechanických ztrát motoru
Černohous, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech a ukazuje metody a způsoby k jejich zjišťování. Dále představuje moderní trendy při snižování mechanických ztrát.
Snižování mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu
Kučera, Pavel ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této práce jsou mechanické ztráty ve ventilovém rozvodu. Účelem práce je popsat vznik jednotlivých ztrát a jejich možné snížení. Hlavním činitelem vzniku ztrát je tření. Výsledkem práce je poukázat na možné metody vedoucí ke snížení tření a jiných vlivů působících na ventilový rozvod. Přínosem je popsání různých druhů povrchových a konstrukčních úprav ventilových rozvodů, které jsou již užívány, nebo v některých případech jsou ve stavu vývoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.