Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Maskulinita a její krize v díle E. Hemingwaye, K. Keseyho a Ch. Palahniuka
HOFFMANN, Daniel
Diplomová práce si klade za cíl analyzovat a porovnat vyobrazení maskulinity a její krize v dílech I slunce vychází od Ernesta Hemingwaye, Vyhoďme ho z kola ven od Kena Keseyho a Klub rváčů od Chucka Palahniuka. Nejprve definuje maskulinitu jako gender a představuje základní teoretický rámec pro genderovou analýzu. Zaměřuje se na gender a jeho aspekty, vztah genderu a lidské fyziologie, teorie osvojování genderu a základní perspektivy pohledu na maskulinitu. Následně blíže popisuje koncepty hegemonní a toxické maskulinity doprovázené debatou o krizi maskulinity jako politické kategorie i individuální identity. Literární analýza v každém díle představuje život autora a jeho literární i historický kontext. Nejprve analyzuje jednotlivé mužské postavy, aby na základě těchto analýz popsala deset pozorovaných aspektů maskulinity a její krize v díle. Po analýze jednotlivých novel práce představuje jejich komparaci zasazenou do historického kontextu.
Opposing concepts of masculinity in the communication of Fernet Stock and AXE and their reflexion by different generations of men
Ružičková, Judita ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá rôznymi reprezentáciami maskulinity v marketingovej komunikácii cielenej na mužov, na príklade vybraných kampaní značiek Fernet Stock a AXE. Uvedené značky vo svojej komunikácii nazerajú na otázku mužnosti z diametrálne odlišných uhlov pohľadu. Kým Fernet Stock vyzýva mužov v strednom veku, aby odolali spoločenským zmenám a za žiadnych okolností neupustili od svojej tradičnej mužskej tvrdosti, značka AXE sa naopak snaží ukázať dospievajúcim mladým mužom, že môžu byť sami sebou, aj keby to malo znamenať porušenie zaužívaných pravidiel mužnosti. Táto práca si kladie za cieľ prispieť k porozumeniu toho, ako muži z týchto dvoch generácií skutočne vnímajú svoju mužskú identitu a do akej miery uvedené reprezentácie maskulinity reflektujú ich osobné názory a skúsenosti. Východiskom práce sú koncepty týkajúce sa maskulinity, predstavené v teoretickej časti. Kľúčovou je predovšetkým teória hegemónnej masculinity od poprednej austrálskej sociologičky Raewyn Connell. V praktickej časti je k naplneniu cieľa práce pristupované na základe kvalitatívneho výskumu, spočívajúceho v tematickej analýze pološtruktúrovaných rozhovorov so zástupcami oboch spomínaných generácií mužov, predstavujúcich cieľové skupiny vybraných značiek.
Fenomén mužské skupiny v programu terapeutické komunity
KARÁSEK, Daniel
Hlavním významem předložené práce je věnovat se části programu v terapeutických komunitách pro drogově závislé, který se nazývá mužská skupina. Práce přináší fakta a pohledy na současný stav mužů ve společnosti, vývojové problémy mužů a mužská témata. Popisuje genderovou otázku v oblasti duševních poruch a užívání drog. Informuje o vzniku a zkušenostech z vedení mužských skupin ve světě i v České republice, především Ligy otevřených mužů a terapeutické komunity Podcestný Mlýn. Součástí práce je výzkumné šetření, jehož cílem je zmapovat výskyt a pojetí mužských skupin v programu terapeutických komunit sdružených v Sekci terapeutických komunit Asociace nestátních organizací.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.