Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Web pro zpracování HDR obrazu a videa
Beran, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvoření webového systému, pomocí kterého lze převádět fotografie a videozáznamy do formátu HDR a ty pak dále upravovat a zobrazit. Během zpracování a úpravy lze sledovat aktuální vzhled na miniatuře výsledné fotografie. Po dokončení úprav lze výsledný soubor zobrazit a stáhnout v plném rozlišení. Pro interakci s uživatelem je připraveno rozhraní pro nahrávání fotografií a sada operátorů a filtrů pro jejich úpravu.
Skládání HDR obrazu pro pohyblivou scénu
Martinů, Lukáš ; Musil, Martin (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se v úvodu zabývá zaznamenáním snímků s nízkým dynamickým rozsahem pomocí běžných zařízení s využitím vícenásobné expozice. Ústřední část je pak věnována skládání těchto snímků ve snímek s vysokým dynamickým rozsahem a to jak pro statickou, tak i pohyblivou scénu. Pro zobrazení HDR snímku na běžném LDR monitoru jsou dále popsány techniky mapování tonality. Navíc je zde uveden návrh a implementace aplikace řešící popsané problémy. Ta byla k ověření výkonosti a stability otestována na sérii vhodných snímků. V závěru je program vyhodnocen a uvedeno možné pokračování této práce.
Metody temporálního tone-mappingu HDR videa
Staněk, Jiří ; Musil, Petr (oponent) ; Nosko, Svetozár (vedoucí práce)
Tato diplomová práce poskytuje teoretické náležitosti nutné pro pochopení komplexní problematiky vysokého dynamického rozsahu a řeší implementaci inovativní metody pro temporální mapování tónů videa. Nejprve je vysvětleno pořizování, ukládání a zpracování obrazu s vysokým dynamickým rozsahem. Následuje obecné uvedení mapování tonality, popis nežádoucích obrazových artefaktů a přehled nejvyspělejších existujících algoritmů. Další část se věnuje implementaci zvolené metody řešení a navrhuje několik dodatečných vylepšení původně vybraného algoritmu. Na základě uvedených informací vznikla aplikace s intuitivním grafickým rozhraním, kterou lze využít pro temporální mapování tónů HDR videa. Na závěr jsou dosažené výsledky demonstrovány a vizuálně porovnány s již existujícími metodami pro temporální mapování tónů videa.
Zobrazování virtuálních 3D scén s vysokým dynamickým rozsahem
Rozenberg, Michal ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Výstupem této bakalářské práce je demonstrační aplikace implementující techniky a algoritmy používané při vykreslování grafických 3D scén ve vysokém dynamickém rozsahu. K implementaci této aplikace je využito programovacího jazyka C++ a nízkoúrovňové rozhraní Vulkan API pro programování náročných 3D grafických programů.
Advanced HDR image viewer
Wirth, Michal ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Wilkie, Alexander (oponent)
04.01.17 abstrakt.txt 1 file:///home/misa/Desktop/dp/abstrakt.txt Hlavním účelem této práce je určit ty aspekty prohlížečů obrázků s vysokým dynamickým rozsahem (HDR), na které kladou velký důraz umělci pohybující se v oblasti počítačové grafiky, nebo i jiní uživatelé, kteří denně pracují s HDR obrázky produkovanými fyzikálně založenými renderery. Práce také podává přehled již existujících řešení. Na těchto základech je navržen a implementován nový prohlížeč HDR obrázků, dávající důraz jeho paměťovou efektivitu a výkonnost. Pro tyto účely jsou diskutovány dva odlišné způsoby uspořádání obrazových dat, známy pod pojmy Array-of-Structures (AoS) a Structure-of-Arrays (SoA). Je měřen jejich účinek na rychlost algoritmu pro změnu saturace obrázku. Tento algoritmus byl vybrán jako reprezentativní v rámci skupiny algoritmů mapujících tóny. Ukázalo se, že druhé zmiňované uspořádání dat umožňuje algoritmu v daném testovacím prostředí běžet rychleji, a to přibližně třikrát nebo i vícekrát. Práce má dva hlavní přínosy. Za prvé dává výše zmiňovaným uživatelům do rukou nástroj, který jim může pomoci při manipulaci s HDR obrázky. Za druhé naznačuje, že v oblasti algoritmů mapující tóny, resp. jejich implementací, může být potenciál na nezanedbatelné zrychlení.
Metody temporálního tone-mappingu HDR videa
Staněk, Jiří ; Musil, Petr (oponent) ; Nosko, Svetozár (vedoucí práce)
Tato diplomová práce poskytuje teoretické náležitosti nutné pro pochopení komplexní problematiky vysokého dynamického rozsahu a řeší implementaci inovativní metody pro temporální mapování tónů videa. Nejprve je vysvětleno pořizování, ukládání a zpracování obrazu s vysokým dynamickým rozsahem. Následuje obecné uvedení mapování tonality, popis nežádoucích obrazových artefaktů a přehled nejvyspělejších existujících algoritmů. Další část se věnuje implementaci zvolené metody řešení a navrhuje několik dodatečných vylepšení původně vybraného algoritmu. Na základě uvedených informací vznikla aplikace s intuitivním grafickým rozhraním, kterou lze využít pro temporální mapování tónů HDR videa. Na závěr jsou dosažené výsledky demonstrovány a vizuálně porovnány s již existujícími metodami pro temporální mapování tónů videa.
Web pro zpracování HDR obrazu a videa
Beran, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvoření webového systému, pomocí kterého lze převádět fotografie a videozáznamy do formátu HDR a ty pak dále upravovat a zobrazit. Během zpracování a úpravy lze sledovat aktuální vzhled na miniatuře výsledné fotografie. Po dokončení úprav lze výsledný soubor zobrazit a stáhnout v plném rozlišení. Pro interakci s uživatelem je připraveno rozhraní pro nahrávání fotografií a sada operátorů a filtrů pro jejich úpravu.
Advanced HDR image viewer
Wirth, Michal ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Wilkie, Alexander (oponent)
04.01.17 abstrakt.txt 1 file:///home/misa/Desktop/dp/abstrakt.txt Hlavním účelem této práce je určit ty aspekty prohlížečů obrázků s vysokým dynamickým rozsahem (HDR), na které kladou velký důraz umělci pohybující se v oblasti počítačové grafiky, nebo i jiní uživatelé, kteří denně pracují s HDR obrázky produkovanými fyzikálně založenými renderery. Práce také podává přehled již existujících řešení. Na těchto základech je navržen a implementován nový prohlížeč HDR obrázků, dávající důraz jeho paměťovou efektivitu a výkonnost. Pro tyto účely jsou diskutovány dva odlišné způsoby uspořádání obrazových dat, známy pod pojmy Array-of-Structures (AoS) a Structure-of-Arrays (SoA). Je měřen jejich účinek na rychlost algoritmu pro změnu saturace obrázku. Tento algoritmus byl vybrán jako reprezentativní v rámci skupiny algoritmů mapujících tóny. Ukázalo se, že druhé zmiňované uspořádání dat umožňuje algoritmu v daném testovacím prostředí běžet rychleji, a to přibližně třikrát nebo i vícekrát. Práce má dva hlavní přínosy. Za prvé dává výše zmiňovaným uživatelům do rukou nástroj, který jim může pomoci při manipulaci s HDR obrázky. Za druhé naznačuje, že v oblasti algoritmů mapující tóny, resp. jejich implementací, může být potenciál na nezanedbatelné zrychlení.
Skládání HDR obrazu pro pohyblivou scénu
Martinů, Lukáš ; Musil, Martin (oponent) ; Maršík, Lukáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se v úvodu zabývá zaznamenáním snímků s nízkým dynamickým rozsahem pomocí běžných zařízení s využitím vícenásobné expozice. Ústřední část je pak věnována skládání těchto snímků ve snímek s vysokým dynamickým rozsahem a to jak pro statickou, tak i pohyblivou scénu. Pro zobrazení HDR snímku na běžném LDR monitoru jsou dále popsány techniky mapování tonality. Navíc je zde uveden návrh a implementace aplikace řešící popsané problémy. Ta byla k ověření výkonosti a stability otestována na sérii vhodných snímků. V závěru je program vyhodnocen a uvedeno možné pokračování této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.