Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení podnikové výkonnosti (CPM) v obchodních organizacích
Chvalovská, Jana ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Derfler, Václav (oponent)
Corporate Performance Management (CPM) patří v současné době k nejdynamičtějším směrům rozvoje podnikové informatiky vzhledem k tomu, že se jedná o nástroj, který manažerům umožňuje efektivněji řídit podnik, a tím zvýšit jeho konkurenceschopnost na trhu. Tato diplomová práce se zaměřuje na jednotlivé prvky CPM, konkrétně na manažerské metody, metriky a podnikové procesy, které jsou nejdříve obecně charakterizovány a pak aplikovány na obchodní organizace, které podnikají v oblasti retailingu. Mezi prvky CPM se dále řadí ještě aplikace, jejich podrobnější popis však není předmětem této práce. Cílem práce je především definovat základní (core) procesy retailingových firem a provést jejich charakteristiku s využitím informatických přístupů. Každému procesu jsou pak přiřazeny manažerské metody, které lze využít při hodnocení výkonnosti těchto procesů, a konkrétní příklady metrik, pro které jsou dále definovány vhodné dimenze. Hlavním přínosem této práce je právě analýza jednotlivých procesů v odvětví retailingu za využití metod a přístupů využívaných v informatice, kdy jsou pro každý proces definovány charakteristiky jako je účel procesu, události spouštějící proces, vstupy a výstupy procesu a metriky, ke kterým jsou přiřazeny odpovídající dimenze.
THEORY OF BUSINESS PROCESS REENGINEERING AS ONE OF THE EFFECTIVE MANAGERIAL TOOL IN TIMES OF ECONOMIC DOWNTURNS
Denysenko, Stanislava ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent)
Reengineering podnikových procesů je jeden z významných přístupů pro zlepšování výkonnosti podniků. V rámci diplomové práce byl reengineering podnikových procesů analyzován s ohledem na jeho uplatnění v podmínkách ekonomické recese. Byl shrnut historický vývoj reengineeringu a s ním spojené hospodářské souvislosti. Byla prokázána závislost aktuálnosti a jednoduchosti reeingeneeringu s užitím pro podniková řešení a závěry byly představeny pomocí grafického znázornění. Byly prokázány a specifikovány výhody užití reengineeringu pro podniky různých velikostí. Výhody reeingeneeringu byly dále porovnány s výhodami podobných metod - ERP, JIT, TQM a systémem neustálého zlepšování. V neposlední řadě byl analyzován budoucí možný vývoj reeingeneeringu. Byly naznačeny budoucí možné směry rozvoje reeingeneeringu založené na současných omezeních konceptu. Výsledky výzkumu provedené v rámci diplomové práce mohou být využity pro podniky na úrovni 1 až 3 zralostního modelu CMM.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.