|
Management osobního rozvoje
Dvořáčková, Dagmar ; Hubinková, Zuzana (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Management osobního rozvoje“ je zaměřena na analýzu v oblasti managementu osobního rozvoje u výrobní společnosti ITAB Shop Concept CZ, a.s se zaměřením na technicko-hospodářské pracovníky a především na manažery společnosti. Teoretická část je soustředěna na vymezení základních pojmů v této oblasti, na osobnost manažera a jeho požadavky, self-management (time a stres management), na vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Dále se věnuje vnitřním a vnějším vlivům působící na rozvoj manažera, na zvyšování výkonnosti prostřednictvím duševní hygieny, životního stylu a wellbeingu. Praktická část se zaměřuje na současný stav managementu osobního rozvoje a pravidla, dle kterých probíhá výběr a volba rozvoje a vzdělávání. Je zacílena na zjištění požadavků na manažery a na návrh konkrétního řešení, které poukazuje na možnosti dalšího rozvoje společnosti.
|
|
Návrh rozvoje manažerské osobnosti
Stržinek, Ondřej ; Klapka, Vít (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Stěžejním tématem této práce je výchova manažerských osobností. Autor, za použití vědeckých metod, dospěl k návrhu ideálního vývoje kariéry těchto manažerských osobností od chvíle, kdy začnou být školeni pro manažerské posty, až do doby, kdy jsou schopni vychovat své nástupce a posunout tak svou kariéru na další stupeň. Byly využity dvě metody sběru dat: pozorování a kvalitativní rozhovory. Pozorování trvalo více než sedm let. Na základě vyhodnocení výsledků pozorování byla autorem vytvořena zakotvená teorie, kterou pak ověřoval kvalitativními rozhovory s osobami působícími v oboru. Autorem vytvořená teorie byla na základě zpracování výsledků kvalitativního dotazování upravena a rozdělena. Vznikly tak dvě části výsledné teorie, přičemž dělícím hlediskem se stala nutnost některé fenomény časově zařadit, zatímco jiné se prolínají celým obdobím růstu manažerské osobnosti. V závěru práce nechal autor ohodnotit výslednou novou teorii manažery z praxe, aby získal zpětnou vazbu týkající se jejího přínosu. Dle výsledků této zpětné vazby může dodržení, autorem definované teorie, zkrátit čas potřebný pro výchovu manažera na polovinu.
|
|
Management osobního rozvoje
Dvořáčková, Dagmar ; Hubinková, Zuzana (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Management osobního rozvoje“ je zaměřena na analýzu v oblasti managementu osobního rozvoje u výrobní společnosti ITAB Shop Concept CZ, a.s se zaměřením na technicko-hospodářské pracovníky a především na manažery společnosti. Teoretická část je soustředěna na vymezení základních pojmů v této oblasti, na osobnost manažera a jeho požadavky, self-management (time a stres management), na vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Dále se věnuje vnitřním a vnějším vlivům působící na rozvoj manažera, na zvyšování výkonnosti prostřednictvím duševní hygieny, životního stylu a wellbeingu. Praktická část se zaměřuje na současný stav managementu osobního rozvoje a pravidla, dle kterých probíhá výběr a volba rozvoje a vzdělávání. Je zacílena na zjištění požadavků na manažery a na návrh konkrétního řešení, které poukazuje na možnosti dalšího rozvoje společnosti.
|
|
Návrh rozvoje manažerské osobnosti
Stržinek, Ondřej ; Klapka, Vít (oponent) ; Novák, Petr (vedoucí práce)
Stěžejním tématem této práce je výchova manažerských osobností. Autor, za použití vědeckých metod, dospěl k návrhu ideálního vývoje kariéry těchto manažerských osobností od chvíle, kdy začnou být školeni pro manažerské posty, až do doby, kdy jsou schopni vychovat své nástupce a posunout tak svou kariéru na další stupeň. Byly využity dvě metody sběru dat: pozorování a kvalitativní rozhovory. Pozorování trvalo více než sedm let. Na základě vyhodnocení výsledků pozorování byla autorem vytvořena zakotvená teorie, kterou pak ověřoval kvalitativními rozhovory s osobami působícími v oboru. Autorem vytvořená teorie byla na základě zpracování výsledků kvalitativního dotazování upravena a rozdělena. Vznikly tak dvě části výsledné teorie, přičemž dělícím hlediskem se stala nutnost některé fenomény časově zařadit, zatímco jiné se prolínají celým obdobím růstu manažerské osobnosti. V závěru práce nechal autor ohodnotit výslednou novou teorii manažery z praxe, aby získal zpětnou vazbu týkající se jejího přínosu. Dle výsledků této zpětné vazby může dodržení, autorem definované teorie, zkrátit čas potřebný pro výchovu manažera na polovinu.
|