Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spatial aspects of retail development in Russia during the transformation period and the latest trends
Zhigulina, Anastasiia ; Spilková, Jana (vedoucí práce) ; Bartošek, Petr (oponent)
Prostorové aspekty vývoje maloobchodu v Rusku v transformačním období a jeho nejnovější trendy Abstrakt Cílem této práce je analyzovat a vyhodnotit vývoj maloobchodu v Rusku během transformačního období se speciálním zaměřením na maloobchodní řetězce v Rusku. Práce si klade několik výzkumných otázek. V jakých regionech se koncentrovaly? Jak probíhala jejich expanze? Existuje rozdílná strategie expanze mezi zahraničními a ruskými maloobchodními řetězci? Představeny jsou vybrané maloobchodní řetězce (top 6 v Rusku), které prezentují několik typů strategie expanze. Analyzované charakteristiky maloobchodních řetězců jsou: město a doba založení v Rusku, příjem, počet a typy prodejen, regiony přítomnosti řetězce a oblast s největší koncentrací obchodů. Práce v analytické části používá metody komparace a mapování. Bylo zjištěno, že největší koncentrace obchodních řetězců v Rusku, a to jak zahraničních, tak domácích, je v Centrálním Federálním Distriktu. Zahraniční maloobchodníci dávají přednost zakládání poboček v největších ruských aglomeracích a soustředí se na největší města, zatímco ruští prodejci se pokoušejí co nejvíce rozšířit po celém ruském území, a ne vždy začít podnikat v největších ruských aglomeracích či v Centrálním Federálním Distriktu. Klíčová slova: maloobchod, maloobchodní řetězce, Rusko, trendy
Privátní značky v retailu
Dytrtová, Michaela ; Zeman, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou privátních značek na českém trhu a předvším jakým způsobem jsou tyto značky vnímány spotřebiteli. Konkrétně je soustředěna na privátní značky vybraných maloobchodních řetězců působících na území České republiky. Hlavním cílem práce je na základě vlastního dotazníkového šetření zhodnotit postavení privátních značek maloobchodních řetězců, z jakého důvodu jsou tyto značky spotřebiteli vyhledávány, popřípadě jaké důvody vedou k jejich odmítání. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a charakteristika sortimentu privátních značek vybraných řetězců. Praktická část obsahuje již samotný výzkum vnímání spotřebitele a také průzkum výrobců, kteří dodávají výrobky privátních značek živočišného původu. Následně jsou uvedena doporučení obchodním řetězcům.
Trh bezlepkových potravin
Lukůvková, Tereza ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prodejem bezlepkových potravin na maloobchodním trhu s důrazem na maloobchodní řetězce. První kapitola pojednává o charakteristice bezlepkových potravin a o zvýšeném zájmu o tyto potraviny v posledních letech. Druhá kapitola popisuje maloobchodní trhy v České republice a v Německu se zaměřením na maloobchodní řetězce a tyto trhy porovnává. Třetí kapitola se zabývá nabídkou bezlepkových potravin v jednotlivých zemích a tuto nabídku srovnává. Čtvrtá kapitola se věnuje vlastnímu výzkumu na základě dotazníkového šetření mezi spotřebiteli.
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin
Novotná, Monika ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Prudký, Libor (oponent)
Konzumní kultura sociálních tříd z hlediska zvyklostí při obstarávání a spotřebě potravin Monika Novotná Abstrakt Tato práce se zabývá historicko-sociologickým pohledem na problematiku obstarávání a spotřeby potravin v období od konce II. světové války po současnost. Spotřeba a obstarání potravin je chápáno jako symbolické vyjádření sociálního postavení ve společnosti. Práce je členěna do dvou částí. Teoreticko-historická část sleduje, jak souvisí spotřeba potravin s proměnami sociální stratifikace. Výzkumná část práce navazuje na téma spotřeby potravin zkoumáním nákupních zvyklostí v návaznosti na sociální třídu. Hlavní otázkou teoreticko-historické části je, zda a jak souvisí spotřeba potravin se sociální diferenciací. Trend sbližování rozdílů ve spotřebě a míra stratifikace spotřeby sociálních tříd jsou zde sledovány v časových řadách v rámci dvou epoch - období komunismu a období po roce 1989. Pro obě období je provedena sekundární analýza historických dat o spotřebě konkrétních druhů potravin, která má za cíl odhalit rozdíly či podobné trendy mezi sociálními třídami. Zatímco v období komunismu směřují jednotlivé společenské vrstvy ke sbližování spotřeby, s výjimkou družstevních rolníků, jejichž spotřeba je ovlivněna samozásobitelstvím, po roce 1990 se v třídně stratifikované společnosti objevuje trend...
Oligopolní konkurence firem v ekonomice ČR
Pilousová, Markéta ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Tato práce se zabývá oligopolní konkurencí významných maloobchodních řetězců působící na tuzemském trhu v oblasti prodeje potravin. Vyjma matematické predikce růstu tržeb z metrů čtverečních prodejní plochy u stávajících maloobchodních řetězců jsou v práci zmíněny i společnosti, které se v posledních dvanácti letech rozhodly trh v České republice opustit, a to z nejrůznějších důvodů, jako například špatné hospodářské výsledky a chybně stanovené podnikatelské cíle, změna strategie atd. Hlavní fokus této práce je zaměřen na vývoj trhu maloobchodního prodeje a zkoumání, zda na českém maloobchodním trhu nevzniká, případně již neexistuje oligopol s dominantní firmou. Vývoj trhu je analyzován na základě volně dostupných údajů (uveřejněné výsledky hospodaření a výroční zprávy). Celkové tržby jednotlivých maloobchodních řetězců jsou porovnávány s údaji o disponující prodejní ploše a jsou pro lepší představu zobrazeny formou grafů; v popisech jsou uvedeny i informace o jednotlivých akvizicích. Na základě tohoto vývoje jsou matematicky odvozeny předpoklady dalšího vývoje tržeb maloobchodních řetězců z metrů čtverečních prodejní plochy.
Nabídka specifického sortimentu na českém a německém maloobchodním trhu
Boučková, Helena ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nabídkou produktů se sníženým obsahem laktózy a produktů nahrazujících mléčné výrobky v maloobchodních řetězcích působících na českém a německém trhu. Cílem je posouzení míry fyzické dostupnosti tohoto sortimentu a míry jeho dostupnosti v jednotlivých cenových hladinách v obou zemích. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První je teoretická, vymezuje spotřebitele výrobků se sníženým obsahem laktózy a bezmléčných výrobků s ohledem na jejich potřeby a požadavky na sortiment a obsahuje odhad velikosti tohoto tržního segmentu. Je v ní shrnuta teorie tržní segmentace se zaměřením na segmentační proměnné, legislativní regulace týkající se specifikovaného sortimentu a výrobci a značky působící na obou trzích. Druhá část navazuje na první terénním průzkumem vybraných prodejen na obou trzích. Sledovány jsou dané výrobky, jejich ceny a prodejní místa jsou hodnocena podle naplnění daných tříd spotřebního koše, počtu dostupných produktů, značení v prodejnách. Cenová analýza se zabývá cenami vybraných druhů produktů na obou trzích. Na základě toho je pak zhodnocena nabídka daného sortimentu na obou trzích, pozice českých a německých spotřebitelů a na závěr jsou formulovány příležitosti trhu s tímto sortimentem.
Chování spotřebitele v maloobchodních řetězcích v České republice
Plecháčková, Barbora ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele v největších maloobchodních řetězcích na českém trhu. Hlavním cílem práce je vyhodnotit názory zákazníků maloobchodních řetězců a závislost jejich nákupu na daných názorech. Kromě toho se práce věnuje i společenské odpovědnosti těchto řetězců a jejího vnímání zákazníky. V první kapitole je popsán a vysvětlen výzkum trhu a chování spotřebitele. Ve druhé kapitole jsou představeny jednotlivé řetězce a prostředí retailových řetězců v ČR. Poslední kapitola se věnuje samotnému výzkumu a jsou zde vyhodnoceny názory zákazníků na danou problematiku.
Privátní značky na českém trhu potravin
Mangová, Zuzana ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá pozicí privátních značek na českém trhu potravin ve vztahu k spotřebiteli. Hlavním cílem této práce je zjistit preference spotřebitelů na českém trhu privátních značek zejména v potravinovém segmentu a také definovat cílový segment zákazníků, kteří tyto výrobky kupují. První část práce je teoretická a je věnována chování spotřebitele, rozhodovacímu procesu spotřebitele a privátním značkám. V druhé části je proveden vlastní výzkum. Na základě výzkumu jsou zhodnoceny preference spotřebitelů i jejich rozhodovací proces a také jsou vyvozeny závěry o informovanosti českých spotřebitelů.
Analysis of international market strategy and growth opportunities for the retail garment industry in Bulgaria: a case applied to C&A
Bonhomme, Raphael ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Nidam, Anass (oponent)
Tato práce analyzuje mezinárodní obchodní strategie společnosti C & A a hledání příležitostí k růstu v Bulharsku. Studie se týká mezinárodních obchodních problémů a postupně poskytuje ucelený přehled o potenciálu v oblasti maloobchodu v Bulharsku, jakož i kritickou analýzu zájmu společnosti na expanzi do zahraničí. Práce přináší dostatečné informace, zda vstoupit na trh a jestli vstup na trh bude úspěšný.
Trendy ve vývoji privátních značek v maloobchodě
Straková, Linda ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Kubistová, Petra (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké jsou aktuální trendy na maloobchodním trhu České republiky, a to se zaměřením na privátní značky. Privátní značky jsou zvláště na maloobchodním trhu Spojených států a ve většině států Evropské Unie velmi rozšířené. Ve své práci jsem se zaměřila především na trh hypermarketů, supermarketů a diskontních prodejen, ačkoli se s privátními značkami setkáváme i na tradičním trhu a v řetězcích drogistického zboží. Privátní značky jsou v současné době přítomny v různých segmentech maloobchodu, ať již jde o potraviny, drogerii či spotřební zboží. V diplomové práci se snažím postihnout trendy ve vývoji privátních značek právě v segmentu potravin a drogerie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.