Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pěstování a rozvoj čtenářství u žáků na druhém stupni základní školy
VOPLAKALOVÁ, Martina
Diplomová práce je zaměřena na povahu a strukturu čtenářské gramotnosti a čtenářství žáků druhého stupně základní školy. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a empirické. Teoretická část vysvětluje nejdůležitější pojmy zkoumané problematiky a shrnuje poznatky, kterých bylo dosaženo na základě různých sociologických výzkumů. Empirická část, která je těžištěm této práce, se zabývá vlastním zkoumáním v oblasti čtenářských aktivit dětí, motivace ke čtení, pozice knihy ve světě multimédií a role knihoven při podpoře dětského čtenářství. Tato část prezentuje výsledky dotazníkového výzkumu, který proběhl u žáků druhého stupně základní školy.
Doprava a dopravní gramotnost v cestovním ruchu na Táborsku
SEDLÁČEK, Lukáš
Diplomová práce je zaměřena na problematiku dopravy a dopravní gramotnosti. Cílem práce bylo provést analýzu současného stavu dopravních služeb na Táborsku jako součást cestovního ruchu. První část práce zahrnuje analýzu současného stavu dopravních služeb a analýzu dopravní gramotnosti v táborském regionu. V této oblasti byl proveden terénní výzkum na základě dotazníkového šetření v segmentu táborských obyvatel. V syntetické části práce jsou shrnuty a vyhodnoceny výsledky z provedeného terénního výzkumu. Z výsledků terénního šetření vyplývá, že dopravní služby na Táborsku i dopravní gramotnost táborských obyvatel jsou na dobré úrovni. Tato část práce dále zahrnuje studii proveditelnosti pro zavedení trolejbusové dopravy v Táboře. Zavedení trolejbusové dopravy v úseku Tábor {--} Sezimovo Ústí {--} Planá nad Lužnicí by si vyžádalo investici ve výši cca 400 milionů korun, nesporným přínosem by však bylo snížení emisí a akustického hluku ve městě. V závěru práce jsou předloženy návrhy na zdokonalení současného stavu, jejichž cílem by mělo být zlepšení dopravních služeb a celkového potencionálu dopravy v táborském regionu.
Analýza úrovně cestovatelské gramotnosti u studentů vysokých škol ve zvoleném regionu jako nedílný předpoklad rozvoje cestovního ruchu
TUNKL, Jan
Cílem této bakalářské práce bylo provedení analýzy cestovatelské gramotnosti v segmentu vysokoškolských studentů a zhodnocení dopravního systému v Ústí nad Labem jako nedílný předpoklad rozvoje cestovního ruchu. Ke zjištění úrovně cestovatelské gramotnosti bylo použito dotazníkové šetření a jeho výsledky byly porovnány v rámci dvou zahraničních univerzit.Pro zhodnocení dopravního systému, byla provedena situační analýza dopravních služeb na sledovaném území. Na základě zjištěných informací byly vypracovány návrhy na možné zlepšení dopravního systému v návaznosti na cestovní ruch.
Doprava a dopravní výchova jako odraz dopravní gramotnosti účastníka cestovního ruchu
MARKOVÁ, Pavlína
Diplomová práce je zaměřena na analýzu šetření dopravní gramotnosti v segmentu potencionálních účastníků cestovního ruchu. Na základě terénního šetření, ze kterého vyplývá, že pouze necelá polovina dotázaných se poprvé seznámila s dopravní výchovou v mateřské škole, proběhla spolupráce s Mateřskou školou Bratrská v Dačicích a byl zpracován návrh projektu na zkvalitnění dopravní výchovy.
Dopravní gramotnost v segmentu vysokoškolských studentů v Táboře a jeho okolí
SEDLÁČEK, Lukáš
Doprava představuje významnou činnost, konanou jak ve velkém územním celku, tak v sídelním útvaru a zóně. Dopravu je nutno pojímat jako jednotnou, pokud možno dokonale fungující činnost, která je zajišťována všemi dopravními obory za účelem kvalitního propojení jednotlivých míst životních dějů. Cílem této práce bylo analyzovat dopravní služby jako nedílnou součást cestovního ruchu. Jako případová studie byla vybrána dopravní gramotnost a dopravní služby ve zvoleném regionu. V této oblasti byl proveden výzkum na základě dotazníkového šetření na segmentu vysokoškolských studentů. Pomocí výsledků z analýz bylo sestaveno vyhodnocení a dále byly vypracovány návrhy na vylepšení dopravní obslužnosti a dopravní výchovy v dané oblasti.
Doprava a dopravní výchova jako odraz dopravní gramotnosti na Českokrumlovsku a Českobudějovicku
MALÁ, Petra
V práci je řešena problematika dopravní výchovy a dopravní gramotnosti vysokoškolských studentů. Součástí práce je i provedení analýzy dopravních služeb v regionech Český Krumlov a České Budějovice. V závěru práce jsou na základě výsledků z dotazníkového šetření nabídnuta případná opatření a návrhy na zlepšení stavu dopravní gramotnosti a dopravních služeb.
Doprava a dopravní výchova jako odraz dopravní gramotnosti (Dačicko, Jihlavsko, Jindřichohradecko)
MARKOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu současného stavu dopravy a dopravních služeb jako nedílné součásti cestovního ruchu ve zvolených regionech, konkrétně se jedná o Dačicko, Jihlavsko a Jindřichohradecko. Na základě terénního šetření v těchto regionech, které bude provedeno na segmentu vysokoškolských studentů, budou nastíněny možnosti zlepšení dopravní výchovy a dopravního systému ve sledované oblasti.
Rozvoj vzdělanosti v Keni a v Tanzánii - vybrané otázky
Zieglerová, Lucie ; Němečková, Tereza (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Práce se zabývá problematikou rozvoje vzdělávání ve dvou afrických rozvojových zemích -- v Keni a v Tanzánii. Analyzuje vývoj a podobu vzdělávacích systémů, statistická data týkající se zejména počtu žáků na školách a gramotnosti. Dále jsou zmíněny některé způsoby financování vzdělání v těchto zemích. Cílem práce je zmapování situace ve školách a konstatování, zda došlo ke zlepšení stavu v počtu studentů.
U3V VŠE a počítačová gramotnost v systému celoživotního vzdělávání
Hnilička, Jakub ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
V poslední době se vedle klasické gramotnosti mluví o počítačové gramotnosti. Tato problematika zasahuje každého z nás, ale hlavně lidi v post-produktivním věku, kteří během svého života neměli příležitost se seznámit s informačními technologiemi. Národní program počítačové gramotnosti byl velkou příležitostí jak tuto negramotnost odbourat, ale bohužel zanikl i koncem působnosti Ministerstva informatiky ČR. Zarážející je postoj státu, který připravuje projekty v oblasti e-Governmentu , elektronického sčítání lidu a elektronických voleb bez jakékoliv koncepce na rozvoj uživatelů těchto ambiciózních projektů. Jednou možností jak se zdokonalovat i po ukončení kariéry je studium na Univerzitě třetího věku VŠE, kde se studenti seznamují s prací na počítači, ale i multimedii v Grafické a multimediální laboratoři. Bohužel tato univerzita není přístupná pro každého. Tato omezení spočívají především v podmínce ukončeného středoškolského vzdělání, ale i z kapacitních důvodů. Volbou skutečně pro všechny tedy zůstává komerční sektor, který nabízí širokou škálou kurzů. Tyto kurzy jsou buď z nabídky softwarových firem nebo z konceptu ECDL (Evropský řidičák na počítač).
Počítačová a internetová gramotnost v ČR
Matouš, Vladimír ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Bébr, Richard (oponent)
Bakalářská práce se zabývá počítačovou a internetovou gramotností v ČR v rámci celkové informační gramotnosti, popisuje její současný stav, rozebírá metody jejich šetření a věnuje se otázce zvyšování počítačové a internetové gramotnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.