Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Kolokační kompetence studentů anglického jazyka s ohledem na jejich kognitivní a afektivní předpoklady".
Kacafírková, Petra ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Šulová, Lenka (oponent)
Disertační práce se zabývá kolokační kompetencí studentů anglického jazyka a jejím vztahem k přirozenosti projevu. Vedle představení teoretických východisek výzkumu je hlavní pozornost nejprve věnována vymezení kolokační kompetence, následně je představeno samotné výzkumné šetření, které tvořila výuková intervence se studenty Univerzity Karlovy (n = 39) v délce jednoho semestru. Studenti byli rozděleni na experimentální skupinu s explicitní výukou kolokací a kontrolní skupinu, ve které probíhala výuka tradičním způsobem. Hlavním cílem bylo prozkoumat, zda výuka inspirovaná lexikálně orientovanými přístupy přispívá k úspěšnému rozvoji kolokační kompetence. Současně jsme sledovali individuální charakteristiky studentů, jako jsou cizojazyčné schopnosti, úzkost, míra motivace a osvojené strategie učení, a jejich vliv na učební proces. Výsledky výzkumu naznačují, že explicitní výuka jazykových jevů obecně přináší výhody studentům s vyšší mírou úzkosti a s oslabenými předpoklady. Systematická lexikálně orientovaná výuka se ukázala jako efektivní pro rozvoj kolokační kompetence a projevila se i v přirozenosti písemného projevu, aniž by závisela na individuálních předpokladech studentů. Práce také nabízí konkrétní postupy a nástroje pro výuku, jež potvrzují praktickou aplikovatelnost tohoto přístupu....
Developing Reading Skills Based on Reading the Bridge Articles
Paclíková, Gabriela ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem porozumění textu v anglickém jazyce, které považuje za nezbytnou dovednost pro budoucí studijní a profesní život žáků. Jejím cílem je navrhnout praktické aktivity zakládající se na práci s textem z časopisu Bridge, které povedou k rozvinutí čtenářských dovedností žáků na úrovni anglického jazyka B1 SERR. Teoretické části diskuze reflektují potřebu učitele vnímat texty a důležitost tisku pro rozvíjení dovednosti čtení v jeho každodenním životě, aby mohl následně rozvíjet dovednosti žáka. Dále podává informace o situaci týkající se čtení žáků v mateřském jazyce, aby mohla být dána do širšího mezinárodního kontextu. Dovednosti ve čtení jsou blíže specifikovány a obtíže pojmenovány. Metodou pro praktickou část práce je lexikální přístup k učení angličtiny vyvinutý především Michael Lewis a Jane & Dave Willis, založený na učení slovní zásoby v podobě tzv. chunks. Za dosažením lepších čtenářských dovedností je v žácích rozvíjena práce s chunks se slovníkovým materiálem, která je vnímána jako nedílná součást v samostatném rozvoji této dovednosti, dále čtení nahlas a nakonec práce s chunks založená jak na manipulaci slovní zásoby při viditelném zápisu poznámek do sešitu tak manipulaci myšlenkové. Efektivní metodou se ukázalo čtení nahlas a manipulace se smysluplnými chunks....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.