|
Vliv slevových portálů na cestovní ruch v České republice
Sláma, Miroslav
Sláma, M. Vliv slevových portálů na cestovní ruch v České republice. Diplomová práce. Brno: MZLU v Brně, 2018. Diplomová práce se zabývá slevovými portály a jejich vlivem na chování spotřebi-telů při nákupu dovolené. Ke zjištění charakteristického chování spotřebitelů a vlivu slevových portálů při nákupu dovolené bylo využito metod dotazníkového šetření (n = 687) a hloubkových rozhovorů (n = 11). Na základě zjištěných infor-mací byly předloženy výsledky primárního výzkumu a byly vytvořeny obecné i konkrétnější závěry ohledně dopadu slevových portálů na cestovní ruch v tuzemsku.
|
|
Gender ve výtvarné výchově
Svatošová, Zuzana ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Fulka, Josef (oponent) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Disertační práce se zabývá, teoreticky i prakticky, genderovou problematikou ve výuce předmětu Výtvarné výchovy (VV) na 2. stupni základního vzdělávání. Její teoretická část vymezuje pojem gender z postmoderního pohledu a zařazuje jej do širšího kulturněhistorického kontextu. Gender je podrobně nahlížen prostřednictvím vybraných post/strukturálních teorií, mezi které řadíme zejména psychoanalytickou teorii subjektivity Jacquesa Lacana, diskurzivní formaci subjektu Michela Foucaulta, genderovou performativitu Judith Butler, antropologické pojetí feminity a maskulinity Margaret Mead a sémiotické znakové teorie. Teoretická část se dále zaměřuje na vyložení proměny paradigmatu v pedagogických vědách, popis potřebné rovnováhy radikálního a postmoderního pedagogického konstruktivismu ve vztahu ke kulturním hodnotám a naplňování obecných i konkrétních vzdělávacích cílů výtvarné výchovy a transformaci soudobé české školní kultury. Možnosti sémiotické genderové analýzy jsou zde popsány jako specifické didaktické metody práce s vizuálními reprezentacemi ve výuce diskurzivně pojaté výtvarné výchovy. Výzkumná část práce řeší základní výzkumnou otázku: Jakým způsobem učitelé VV na 2. stupni základní školy vyučují téma genderu? Výzkum je rozdělen na dvě studie. První, kvantitativně-kvalitativní studie analyzuje...
|
|
Zdraví migrantů v Česku - politický a prostorový rámec
Chourová, Renáta ; Dzúrová, Dagmar (vedoucí práce) ; Hnilicová, Helena (oponent)
Zdraví migrantů v Česku - politický a prostorový rámec Abstrakt Předložená diplomová práce analyzuje přístup ke zdraví a způsob využívání zdravotní péče migranty z Ukrajiny a Vietnamu v Česku v prostorových a politických souvislostech. K analýze byla využita data výzkumu Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze z roku 2013, a dále informace získané autorským šetřením, dotazujícím odbornou veřejnost (lékaře, zástupce zdravotnických a neziskových organizací a představitele zdravotních pojišťoven a ministerstev). V analytické části práce byly využity metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Byly identifikovány klíčové faktory, ovlivňující přístup migrantů k vlastnímu zdravotnímu stavu a zajištění zdravotní péče, jež byly dále interpretovány v prostorových souvislostech. Práce odhaluje odlišnosti v přístupu ke zdraví u migrantů v jednotlivých krajích Česka. Zjištěné závěry jsou v práci konfrontovány s nastavením zdravotní politiky v Česku. Klíčová slova: zdravotní péče, zdravotní stav, zdravotní politika, kvantitativní a kvalitativní výzkum, migranti z Ukrajiny a Vietnamu, Česko
|
|
Návrh propagační strategie firmy Brudra s.r.o.
Sůsová, Petra ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Cílem mé diplomové práce na téma Návrh propagační strategie firmy Brudra s.r.o. je analyzovat a následně stanovit postup při tvorbě propagační strategie v této firmě, který zde stále chybí. To vše za pomoci dotazníků, jež mají ověřit povědomí veřejnosti o této společnosti, a za pomoci metody zvané Mystery shopping, která má ověřit kvalitu poskytovaných služeb na maloobchodních prodejnách společnosti Brudra s.r.o. Výstupem bude sloučení výsledků z těchto výzkumů, díky kterým se následně zaměříme na slabší stránky a mezery v propagaci, její ucelení a sjednocení včetně případných doporučení. Návrh propagační strategie by měl sloužit jako jakési vodítko při sestavování marketingového plánu pro budoucí období.
|