Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kořeny polynomů
Tomšík, Filip ; Kopřiva, Jan (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Ukolem bakaláařské práce bylo prostudovat řešení algebraických a diferenciálních rovnic. Zabýváme se v ní Bairstowovou metodou, která je pro řešení homogenních diferenciálních rovnic vyšších řádů nejvhodnější. Implementace Bairstowovy metody a propojení s Gaussovou eliminační metodou. Nakonec jsou provedeny testy na rychlost a přesnost výpočtu.
Reálné problémy řešené kvadratickými rovnicemi
Hanzal, Petr ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Práce obsahuje soubor praktických úloh řešených pomocí kvadratických rovnic. Cílem práce je shromáždit dostupné praktické úlohy, se kterými se mohou studenti různého věku setkat ve škole nebo v praktickém životě a vytvoření dalších modelových úloh, které by bylo možné použít ve výuce či matematických soutěžích. Součástí práce jsou i obrázky sloužící k lepšímu pochopení některých úloh. Obrázky jsou vytvořeny v programu Geogebra.
Didaktické situace pro výuku matematiky ve francouzštině
Sovič, Pavel ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Práce se zabývá výukou matematiky ve francouzském jazyce pomocí metody CLIL na střední odborné škole. Akronymy CLIL (Content and Language Integrated Learning), EMILE (Enseignement de Matières par Intégration d'une Langue Etrangère) nebo např. AICL (Apprentissage Intégré d'un Contenu et d'une Langue) označují integrovanou výuku nejazykového předmětu a cizího jazyka. Cíle takové výuky jsou vždy dva. V první řadě jde o cíl obsahový (např. získání konkrétní odborné znalosti či dovednosti v matematice) a v druhé řadě o cíl jazykový (např. získání potřebné slovní zásoby a větných konstrukcí pro diskusi o řešení kvadratické rovnice ve francouzštině). Na základě studia literatury, analýzy vzdělávacích materiálů CLIL a zejména v souladu s teoretickými východisky této metody (konstruktivismus, problémová výuka, kritické myšlení, akční a komunikativní přístup) byl připraven plán výuky zaměřený na téma kvadratické rovnice. Experimentální výuka byla realizována v prvním ročníku střední odborné školy, kde je francouzský jazyk vyučován jako druhý cizí jazyk. Hlavním cílem práce kromě samotné realizace výuky a její následné analýzy bylo výuku následně zhodnotit ze dvou hledisek, v první řadě kvalitativně na základě videozáznamů z odučených hodin, žákovských řešení, hospitačních formulářů, terénních poznámek a...
Rovnice na základních školách
JANŮ, Denisa
Bakalářská práce je zaměřená na problematiku rovnic, které se probírají na základních školách, případně v nižších třídách gymnázií. Žáci se při řešení rovnic a při jejich použití dopouštějí četných chyb, které pramení ze špatného způsobu řešení konkrétní rovnice, ale hlavně z nesprávného způsobu sestavení dané rovnice. První část bakalářské práce je zaměřena na druhy rovnic (např. lineární, kvadratické, ...) a jejich způsob řešení. V druhé části je samotné použití rovnic při řešení jednotlivých úloh, kde se slovní úlohy řeší jak pomocí rovnice, tak i řešení pomocí úsudku, který se často na školách zanedbává. Na závěr jsou uvedeny úlohy na procvičení.
Reálné problémy řešené kvadratickými rovnicemi
Hanzal, Petr ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Práce obsahuje soubor praktických úloh řešených pomocí kvadratických rovnic. Cílem práce je shromáždit dostupné praktické úlohy, se kterými se mohou studenti různého věku setkat ve škole nebo v praktickém životě a vytvoření dalších modelových úloh, které by bylo možné použít ve výuce či matematických soutěžích. Součástí práce jsou i obrázky sloužící k lepšímu pochopení některých úloh. Obrázky jsou vytvořeny v programu Geogebra.
Kořeny polynomů
Tomšík, Filip ; Kopřiva, Jan (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Ukolem bakaláařské práce bylo prostudovat řešení algebraických a diferenciálních rovnic. Zabýváme se v ní Bairstowovou metodou, která je pro řešení homogenních diferenciálních rovnic vyšších řádů nejvhodnější. Implementace Bairstowovy metody a propojení s Gaussovou eliminační metodou. Nakonec jsou provedeny testy na rychlost a přesnost výpočtu.
Interaktivní výuka tématu kvadratické rovnice, nerovnice a kvadratické funkce na SOŠ
BABKOVÁ, Monika
Ve své diplomové práci se zabývám kvadratickou rovnicí, nerovnicí a kvadratickou funkcí a jejich výukou s využitím počítače a interaktivní tabule. Vlastní práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám motivací k učení, konstruktivizmem, hodnocením výukových materiálů a interaktivitou ve školním prostředí. Uvádím závěry z vyučovacích hodin, v nichž jsem vyzkoušela připravené pracovní listy se studenty SOŠ. Praktická část obsahuje připravené pracovní listy pro výuku s interaktivní tabulí v hodinách matematiky, které jsem vyzkoušela v praxi na SOŠ ve Strakonicích. Annotation

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.