Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnitřní rizika subjektu kritické infrastruktury z veřejného sektoru
Ščuglík, Petr ; Beran,, Václav (oponent) ; Procházková, Danuše (vedoucí práce)
Diplomová práce, nesoucí název „Vnitřní rizika subjektu kritické infrastruktury z veřejného sektoru“, se zabývá analýzou a hodnocením vnitřních rizik subjektu kritické infrastruktury, konkrétně velkým obchodním centrem na území jednoho z krajských měst České republiky, s důrazem na zajištění kontinuity jeho funkce a formulací doporučení k úpravám stávajících rizik. První část práce se věnuje definování výchozích teoretických poznatků a podstatných pojmů, vztahujících se k řešené problematice kritické infrastruktury. V dalších částech se již práce konkrétně zaměřuje na objekt obchodního centra a analýzu současného stavu jeho vnitřních rizik, kdy nejprve odhaluje možné zdroje rizik zvolených oblastí v jednotlivých částech obchodního centra, dále pak popisuje způsob stanovení míry kritičnosti jednotlivých místností, hodnocení rizik a v neposlední řadě uvádí konkrétní návrhy a doporučení na opatření proti nalezeným rizikům.
The Integrated Method Utilizing Graph Theory and Fuzzy Logic for Safety and Reliability Assessment
Janhuba, Luboš ; Vališ, David (oponent) ; Třetina, Karel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Doctoral thesis creates an integrated algorithm for airborne system safety and reliability assessment. In ´general aviation´ (mostly up to EASA CS-23) and ´non-military unmanned aerial vehicles industry´- safety and reliability assessment process still rely almost exclusively on human judgment. Current processes of system modelling and assessing are based on analyst understanding of a particular system. That is a difficult and extremely time-consuming process. Commercial computation aids are extremely expensive with restricted or even closed access to the solution algorithms. Together with this problem, the rapid development of modern airborne systems and their increasing complexity elevates the level of interconnection, safety and reliability analyses which have to be continuously evolved and adapted to the extending complexity. The given integrated method utilizes the graph theory and fuzzy logic in order to develop integrated and partially computerized mean for reliability analysis of sophisticated and highly interconnected airborne systems. Through the use of the graph theory, it is possible to create the model of particular systems and its sub-systems in the form of universal data structure. It is even possible to assess various systems and items interrelations. And it also enables to evaluate particular item position and topology within the system and on the global level. Extended criticality evaluation is conceived as the fuzzy expert system that emulates decision making by a human expert. The integrated method also provides additional mean how to evaluate the system design. Fuzzy robustness assessment evaluates e.g. system diversity rate, redundancy, separation and environmental protection.
Vnitřní rizika subjektu kritické infrastruktury z veřejného sektoru
Ščuglík, Petr ; Beran,, Václav (oponent) ; Procházková, Danuše (vedoucí práce)
Diplomová práce, nesoucí název „Vnitřní rizika subjektu kritické infrastruktury z veřejného sektoru“, se zabývá analýzou a hodnocením vnitřních rizik subjektu kritické infrastruktury, konkrétně velkým obchodním centrem na území jednoho z krajských měst České republiky, s důrazem na zajištění kontinuity jeho funkce a formulací doporučení k úpravám stávajících rizik. První část práce se věnuje definování výchozích teoretických poznatků a podstatných pojmů, vztahujících se k řešené problematice kritické infrastruktury. V dalších částech se již práce konkrétně zaměřuje na objekt obchodního centra a analýzu současného stavu jeho vnitřních rizik, kdy nejprve odhaluje možné zdroje rizik zvolených oblastí v jednotlivých částech obchodního centra, dále pak popisuje způsob stanovení míry kritičnosti jednotlivých místností, hodnocení rizik a v neposlední řadě uvádí konkrétní návrhy a doporučení na opatření proti nalezeným rizikům.
The Integrated Method Utilizing Graph Theory and Fuzzy Logic for Safety and Reliability Assessment
Janhuba, Luboš ; Vališ, David (oponent) ; Třetina, Karel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Doctoral thesis creates an integrated algorithm for airborne system safety and reliability assessment. In ´general aviation´ (mostly up to EASA CS-23) and ´non-military unmanned aerial vehicles industry´- safety and reliability assessment process still rely almost exclusively on human judgment. Current processes of system modelling and assessing are based on analyst understanding of a particular system. That is a difficult and extremely time-consuming process. Commercial computation aids are extremely expensive with restricted or even closed access to the solution algorithms. Together with this problem, the rapid development of modern airborne systems and their increasing complexity elevates the level of interconnection, safety and reliability analyses which have to be continuously evolved and adapted to the extending complexity. The given integrated method utilizes the graph theory and fuzzy logic in order to develop integrated and partially computerized mean for reliability analysis of sophisticated and highly interconnected airborne systems. Through the use of the graph theory, it is possible to create the model of particular systems and its sub-systems in the form of universal data structure. It is even possible to assess various systems and items interrelations. And it also enables to evaluate particular item position and topology within the system and on the global level. Extended criticality evaluation is conceived as the fuzzy expert system that emulates decision making by a human expert. The integrated method also provides additional mean how to evaluate the system design. Fuzzy robustness assessment evaluates e.g. system diversity rate, redundancy, separation and environmental protection.
Vulnerability management v podnikové IT infrastruktuře
Hronek, Tomáš ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Klíma, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá oblastí řízení zranitelností a jejich vztahu k informační bezpečnosti. Jejím cílem je zasazení tematiky řízení zranitelností do kontextu informační bezpečnosti podniku a vysvětlení jejího vztahu k souvisejícím disciplínám. V praktické části jsou porovnány vybrané nástroje k hodnocení zranitelností a je aplikována metodika k určení kritičnosti zjištěných zranitelností ve vztahu k dodávaným IT službám. Cílů bylo dosaženo rešerší odborných informačních zdrojů, osobními konzultacemi s pracovníkem odpovídajícím za informační bezpečnost v J&T Bance a srovnáním výsledků nástrojů k hodnocení zranitelností (Nessus, Retina, OpenVAS, Nexpose, Tripwire). Dosud nebyla publikována žádná vysokoškolská závěrečná práci věnující se výhradně tématu řízení zranitelností. Tato závěrečná práce je první, která poskytuje srovnatelné výsledky skenování zranitelností vůči stejným cílům. Neméně přínosná je rovněž aplikace metodiky Common Vulnerability Scoring System k určení kritičnosti zjištěných zranitelností ve vztahu k dodávaným IT službám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.